ІКОНИ ПОДІЛЛЯ КІНЦЯ XIX СТОЛІТТЯ: СТИЛІСТИЧНІ ТА ТЕХНОЛОГІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2020.222412Ключові слова:
іконопис, ікони ПоділляАнотація
Мета роботи – виявлення художніх особливостей іконописання Поділля кінця XIX ст. та колекціонування ікон регіону Методологія дослідження базується на застосуванні історичного методу для систематизації матеріалу, методі художнього аналізу для встановлення мистецьких особливостей іконопису та методі синтезу для узагальнення результатів дослідження. Наукова новизна полягає у дослідженні аспектів іконографії подільського краю кінця XIX століття, а саме стилістичні особливості та техніку. Розглянуті питання колекціонування та створення приватних та державних колекцій, які мають вагомий вплив на популяризацію іконографії Подільських ікон. Проведена технологічна експертиза та мікроскопічні дослідження ікони з приватної колекції Володимира Козюка в Бюро науково-технічної експертизи. Висновки. В часи незалежної України колекціонування старожитностей активно розвивається, що сприяє вивченню та популяризації ікони як особливого виду станкового мистецтва. Ікони Поділля – це поєднання канону церкви, творчості та високої майстерності художників, вони є важливою частиною національної спадщини України. Подільські ікони часто є багатофігурними, нескладними за композиційним вирішенням, у них відсутня перспектива. Постаті святих вирізняються монументальністю, вони вирішені фронтально, пропорції відрізняються від академічних. Ікони значні за розміром та мають особливий насичений колорит, численні орнаментальні мотиви великого розміру. Майстри-виконавці використовували техніку широкого живописного мазка.Посилання
Vechersky V. (2007) Ukrainian wooden temples. Kyiv: Information and Analytical Agency "Nash-chas" [in Ukrainian].
Zhurunova T. G. (1997) Canon and manner in the artistic system of folk sacred painting Podillya. Rodovid, 2, 48-56 [in Ukrainian].
Karoеva, L. R., & Lisa L.S. (1998). Silver moment. Vinobldruk, 1, 48-60 [in Ukrainian].
Malakhov D. V. (1988) Across the Eastern Podillya. Moscow: Iskusstvo [in Russian].
Otkovich, V. P. at all (1994). Folk painting of Podillya. Istoriko-etnografichne doslidzhennya, 484 [in Ukrainian].
Putsko V. (2010). Ikonopis of Podillya. Іstorіya ukraїnskogo mistetstva. L. Ganzenko (Ed.) 657- 674 [in Ukrainian].
Shutkevych O. (2019) There is no such thing in the world anymore. TOV «Ukrayinska pres-grupa» Retrieved from: URL: https://day.kyiv.ua/uk/ article/cuspilstvo/podibnogo-u-sviti-bilshe-ne-znayty [in Ukrainian].
Shcherbakivsky, V. (1995). Ukrainian art. Kyiv: Libіd [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.