ДЕНДИЗМ ЯК КУЛЬТ ВІЗУАЛЬНОЇ ДЕМОНСТРАТИВНОСТІ ТА ПІДҐРУНТЯ "ГЛАМУРНОЇ ФІЛОСОФІЇ"

Автор(и)

  • Руслана Безугла

Анотація

Мета роботи – виявити подібність між такими явищами, як гламур і дендизм. Стаття стала продовженням дослідження історичної континуальності візуальної демонстративності, зокрема гламуру, який розглядається як один із феноменів, що пронизує всі сфери сучасної соціальної системи. В цьому контексті дендизм становить значний інтерес як соціокультурне явище, основою якого є візуальна демонстративність; як феномен, в якому головні складові базуються на візуальних "ефектах": спосіб життя, зовнішність, манера поведінки, техніки тіла тощо. Висувається гіпотеза про наявність спорідненості між явищами дендизму та гламуру. Методологія дослідження полягає у поєднані принципу міждисциплінарності, який дав змогу використати при аналізі ідеологем гламуру та дендизму основні теоретичні досягнення не тільки філософії і культурології, а й лінгвістики, семіотики, соціальної психології, тощо та системного підходу, відповідно до якого уможливлюється розгляд "ідеології" гламуру як складного багатоаспектного соціокультурного феномена. Наукова новизна полягає у розширенні уявлень про походження сучасних соціокультурних феноменів, зокрема гламуру. Висновки. Доведено, що явища гламуру і дендизму є досить спорідненими феноменами, які об’єднує: візуальна демонстративність; відсутність стійкої понятійної референції (понятійна розпливчатість таких понять, як "дендизм" та "гламур"); штучність, театральність, ілюзорність; символізм та наявність певних кодів; маскування своєї сутності (в дендизмі, як і в гламурі, не має значення, чим наповнений внутрішній світ людини, головним стає вміння "замаскувати", приховати справжні почуття, відчуття, емоції, думки тощо).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-07

Номер

Розділ

Мистецтвознавство