Поетичні образи Ф. Гельдерліна в "Kammermusik 1958" Х.-В. Хенце: "Drei tentos" для гітари соло

Автор(и)

  • Тимур Іванніков

Анотація

Мета роботи. У статті виявляється специфіка розкриття поетичних образів Фрідріха Гельдерліна в гітарних

п‘єсах "Drei tentos" з циклу "Kammermusik 1958" німецького композитора Ханса Вернера Хенце. Методологія дослі- дження базується на використанні феноменологічного, компаративного, структурно-функціонального методів, що дає змогу розширити горизонт когнітивного пошуку і витягти ключові характеристики досліджуваного явища. Нау- кова новизна дослідження полягає в феноменологічному підході до аналізу гітарних творів Х.-В. Хенце, не вивче- них в музикознавстві. Феноменологічний аналіз музики зачіпає її глибинні зв‘язки з поетикою вірша Ф. Гельдерліна "У милій блакиті", давньогрецькою міфологією, а також візуальними асоціаціями композитора. Висновки. В резуль- таті аналізу сучасних п‘єс виявлено їх жанрові взаємодії зі старовинними іспанськими зразками тьєнто (річеркаром), елементами модального мислення і поліфонічної техніки. Наведено особливості ритмічної організації музичного тексту, пов‘язані з давньогрецькою метрикою вірша в поезії Ф. Гельдерліна. Встановлено асоціацію між смисловими одиницями поетичної і музичної мови, поеднання елементів мови минулого і сучасності.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-07

Номер

Розділ

Мистецтвознавство