Специфіка кольорового рішення сучасного коворкінг-центру
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2021.249245Анотація
Мета статті – визначити особливості колористичної складової дизайну інтер’єру та виявити естетико-художні особливості кольорового рішення сучасної робочої зони на прикладі столичних коворкінг центрів. Методологія дослідження. Застосовано художній та мистецтвознавчий аналіз в аспекті дизайнерської творчості; структурно-семіотичний аналіз, що передбачає виявлення знакових, диференціюючих функцій, що закладені в колориті інтер’єру коворкінг-центра; метод структурного аналізу, який посприяв вивченню знакових систем колориту інтер’єру коворкінг-центрів з декодуванням закладених в них сенсів; метод порівняльного аналізу, завдяки якому встановлено спільні риси у сприйнятті кольору сучасною людиною, визначено характерні особливості ролі колориту в дизайні інтер’єру робочого простору. Наукова новизна. Досліджено семантичне значення кольору в дизайні інтер’єру коворкінг-простору; проаналізовано інформативність кольору на основі трьох параметрів (тону, насиченості та яскравості); розглянуто композиційно-декоративну функцію кольору; виявлено естетико-художні особливості кольорового рішення сучасної робочої зони на прикладі київських коворкінг центрів та визначено пріоритетну кольорову гаму, що сприяє підвищенню працездатності. Висновки. Підґрунтям сприйняття кольору – фізіологічні, психологічні та естетичні фактори, якими зумовлені кольорові асоціації, семантика та символіка кольору – є давні архетипи, сформовані під впливом соціально-економічних та сакральних факторів. Різноманітні кольорові гармонії широко використовується в сучасних робочих просторах, в процесі організації виробничих процесів, для створення психологічних акцентів, що забезпечують підвищення працездатності та зменшення відчуття втоми. У контексті розробки дизайну коворкінг-центру підхід до колористичного вирішення інтер’єру базується передусім на прагненні створення атмосфери, яка сприяє появі позитивних емоцій, надихає робітників на співробітництво та продуктивність. Дослідження виявило, що багатим творчим джерелом формування художнього образу інтер’єру коворкінг-центру відіграють архетипи, які задіюються образно-асоціативне мислення дизайнерів. Колористична складова не обмежуються характерними гамами, що відповідають останнім тенденціям – вона значно ширші і демонструє різновекторність дизайнерських пошуків.
Ключові слова: коворкінг-центр, дизайн інтер’єру, колористика, семантика, колір, працездатність.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.