THE FORMATION OF INNOVATIVE CULTURE AND INNOVATIVE EDUCATIONAL SPACE OF HIGH SCHOOL OF CULTURE

Authors

  • Kateryna Kyrylenko

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2015.146890

Keywords:

innovative culture, innovative educational space, innovative cultural knowledge, creatology

Abstract

The term "innovation culture" is now used in the widest range: from interpretation of innovative culture as a special form of culture in general, which is formed at the present stage of development, till the perception as a methodological fundamentals of harmonization of all spheres of human activity. In these circumstances, innovative cultural knowledge is now becoming increasingly valuable; the development of innovation culture of the expert-culturologist is the urgent need, which is possible through the integration and fundamentalization of knowledge using innovative learning technologies in higher education.

It is necessary to create a high level of educational and cultural environment of high school of culture, which should be directed to the formation of culture of creativity among students. Creatology's scientific developments can become the basis for search of forms of implementation of these objectives.

Formation of innovative culture among the professionals in the field of culture has to appear as open permanent process, whose foundations are laid successfully in high school culture.

Author Biography

Kateryna Kyrylenko

PhD, associate professor, the Head of the Department of Philosophy of Kyiv National University of Culture and Arts

References

Бочкарёв А. И. Проектирование синергетической среды в образовании (на примере курса "Концепции современного естествознания") : дис. в виде науч. доклада д-ра пед. наук / А. И. Бочкарев. – М. : ИОСО РАО, 2000. – 52 с.

Кириленко К. Формування інноваційних знань, інноваційного способу мислення та інноваційної особистості студента в інноваційно-діяльному середовищі вищого навчального закладу / К. Кириленко, А. Гріт-

ченко // Зб. наук. праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. – Умань :

ФОП Жовтий О. О., 2015. – С. 100–109.

Кириленко К. М. "Природничо-наукова (фундаментальна) підготовка" майбутніх фахівців гуманітарної сфери: стан і перспективи/ К. М. Кириленко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія №5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. – Випуск 47: збірник наукових праць / за заг. ред. проф. В. Д. Сиротюка. – К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. – С. 90–94.

Ордіна Л. Л. Культуротворче середовище вищого навчального закладу як педагогічний феномен / Л. Л. Ордіна // Викладання психолого-педагогічних дисциплін у технічному університеті: методологія, досвід, перспективи : Міжнар. наук. конф. – Київ, 2009. – С. 59–60.

Селевко Г. К. Энциклопедия образовательных технологий. В 2 т. Т. 1 / Г. К. Селевко. – М. : НИИ шк. технологий, 2006. – 816 с.

Субетто А. И. Творчество, жизнь, здоровье и гармония : (этюды креативной онтологии) / А. И. Субетто. – М. : Логос, 1992. – 204 с.

Bochkarёv A. Y. (2000). Designing a synergistic environment in education (for example, the course "Concepts of modern science"). Moskva: YOSO RAO [in Russian].

Kyrylenko K. (2015 Formation of innovative knowledge, innovative thinking and innovative individual student in innovation and the active medium higher education institution, (pp.100 – 109). Uman : FOP Zhovtyi O. O. [in Ukrainian].

Kyrylenko K. M. (2014). "Natural-scientific (fundamental) training" future professionals in humanitarian sphere: state and prospects. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia №5. Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy, 47, 90-94 [in Ukrainian].

Ordina L. L. (2009). Teaching psychological and pedagogical disciplines in the technical university: methodology, experience, perspective: Intern. Science. Conf. (pp. 59–60), Kyiv [in Ukrainian].

Selevko H. K. (2006). Encyclopedia of Educational Technology. Moskva: NYY shk. tekhnolohyi [in Russian].

Subetto A. Y. (1992). Creativity, life, health and harmony (sketches creative ontology). Moskva : Lohos [in Russian].