Reflections on city branding in Ukraine
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2016.148795Keywords:
geobranding, city brand, city identity, culture, Kyiv, Chernihiv, LvivAbstract
Objective: This research is conducted to analyze the experience and current trends of city branding in Ukraine. Research methodology. The descriptive, analytical and comparative methods are used. This methodological approach allows to reveal and analyze the formation of national experience of city branding such as brands of Kyiv, Lviv, Chernihiv and other cities, to compare their brand strategis and identify their positive and negative sides. Scientific novelty lies in the actual value of the city as a geocultural object and involving branding techniques to the process of urban identity development. Investigation of functional components that shape a national brand through city branding. Conclusions. Today in Ukraine there are all prerequisites for creating and developing vibrant and powerful city brands. However, there are some problems that prevent constructing a powerful city and national brand. Lviv as a brand is the best example of national city branding. The capital of Ukraine Kiev is one of the most interesting tourist destinations, which requires coherent and consistent applying of city branding techniques. Chernihiv is a city with beautiful city logo that reflects its cultural identity and forms a unique geocultural image,. but at the same time promotion of the brand and its representation is not sufficient.
References
Київ–місто, де все починається [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://startsinkyiv.org/proj_01.htm.
Лавриненко Г. Формування міжнародного іміджу України в Західному світі (на прикладі Польщі) / Г. Лавриненко / Схід. – № 4 (111). – 2011.
Логотип для Києва [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://inspired.com.ua/design/kyiv-brand.
Настав час відкрити Україну [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uspp.ua/nastav-chas- vidkriti-ukrainu.html.
Офіційний веб-портал Чернігівської міської ради [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.chernigiv-rada.gov.ua/info/2406.
Рогальська Т. Архетипи в територіальному брендінгу українських міст [Електронний ресурс] / Рогальська Т. – Режим доступу: http://www.journ.univ.kiev.ua/ndumk/index.php/component/content/article/92-2/kontent- ukrainskoi-reklamy-ta-zv-iazkiv-z-hromadskistiu/102-arkhetypy-v-terytorialnomu-brendynhu-ukrayinskykh-mist.
Сайт "1Zt.ua" [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.1.zt.ua/themes/misto/zastupnik- mera-chernigova-doslidila-brendi-mist-zhitomir-pase-zadnih.html.
Сайт Рідний Київ [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://kyiv.ridna.ua/2015/05/kyjiv-stane- svitovym-mistom.
Соскин О. И. Роль брендинга городов в эпоху перемен; под общей ред. О. И. Соскина /Соскин О. И. – К. : Институт трансформации общества, 2012. – 112 с.
Соскін О.І. Брендинг міст: досвід країн Вишеградської групи для України ; під загальною ред. О. І. Соскіна / Соскин О. І. – К.: Вид-во "Інститут трансформації суспільства", 2011. – 80 с.
Бойко Т. А. Чернигов – город легенд: бренд от разработки до внедрения [Електронний ресурс] / Бойко Т. А. – Режим доступу: http://elar.urfu.ru/bitstream/10995/37626/1/bmisgr_2014_01.pd.
Туристичні логотипи міст України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.travelsmart.com.ua/a136-turisticheskie-logo-gorodov.
Чернигов – город старых и новых легенд [Електронный ресурс]. – Режим доступа : http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:http://citybranding.ru/chernigov.
Kyiv – mіsto, de vse pochinaetsya. Retrieved from: http://startsinkyiv.org/proj_01.html [in Ukrainian].
Lavrynenko H. Formuvannya mizhnarodnoho imidzhu Ukrayiny v Zakhidnomu sviti (na prykladi Pol'shchi) /H. Lavrynenko / Zhurnal "Skhid". – # 4 (111). – 2011.
Lohotyp dlya Kyyeva Retrieved from: http://inspired.com.ua/design/kyiv-brand–[in Ukrainian].
Nastav chas vіdkriti Ukrainu. Retrieved from: http://uspp.ua/nastav-chas-vidkriti-ukrainu.html [in Ukrainian].
Ofitsiynyy veb-portal Chernihivs'koyi mis'koyi rady. Retrieved from: http://www.chernigiv- rada.gov.ua/info/2406 [in Ukrainian].
Rogalska, T. Arkhetipi v teritorіalnomu brendіngu ukrainskih mіst. Retrieved from: http: //www.journ.univ.kiev.ua/ndumk/index.php/component/content/article/92-2/kontent-ukrainskoi-reklamy-ta-zv-iazkiv-z- hromadskistiu/102-arkhetypy-v-terytorialnomu-brendynhu-ukrayinskykh-mist [in Ukrainian].
Sayt "1Zt.ua" Retrieved from: http://www.1.zt.ua/themes/misto/zastupnik-mera-chernigova-doslidila- brendi-mist-zhitomir-pase-zadnih.html [in Ukrainian].
Sayt Ridnyy Kyyiv. Retrieved from: http://kyiv.ridna.ua/2015/05/kyjiv-stane-svitovym-mistom[in Ukrainian].
Soskin, O.I. Rol brendinga gorodov v epohu peremen (2012) K. institut transformacii obshhestva [in Ukrainian].
Soskin, O.I. Brending mіst: dosvіd kraїn vishegradskoї grupi dlya Ukraini.(2011) K. "Institut transformacіi suspіlstva"
T. A. Boyko. Chernyhov – horod lehend: brend ot razrabotky do vnedrenyya. Retrieved from: http://elar.urfu.ru/bitstream/10995/37626/1/bmisgr_2014_01.pdf–[in Ukrainian].
Lohotypy mist Ukrayiny. Retrieved from: http://www.travelsmart.com.ua/a136-turisticheskie-logo- gorodov[in Ukrainian].
Chernyhov – horod starykh y novykh lehend Retrieved from: http://webcache.googleusercontent.com/ search?q=cache:http://citybranding.ru/chernigov [in Ukrainian].
Downloads
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).