СПЕЦИФІКА ХОРЕОГРАФІЧНИХ ПОСТАНОВОК «A PURO TANGO COMPANY»
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2019.190606Keywords:
сценічне танго, культура аргентинського танго, «A Puro Tango», хореографічні постановки, концепти.Abstract
Мета статті – визначити особливості постановок танго-шоу, в контексті сучасних світових тенденційрозвитку сценічної бальної хореографії, на основі аналізу танцювальних номерів однієї з провідних світових
культурних корпорацій – мистецької організації «A Puro Tango». Методи дослідження. Застосовано проблемно-
хронологічний метод, що посприяв вивченню основних проблем та тенденцій розвитку аргентинського танго в
хронологічній послідовності; метод компоративного аналізу та порівняльний метод (для визначення відмінностей
конституюючих складових у стилі сценічного танго, а також співставлення властивостей його образної мови,
виражальних засобів та лексичних особливостей); метод типологізації (для виявлення типологічних ознак жанрів
сценічного бального танцю); метод мистецтвознавчого аналізу (для визначення стилістичних особливостей
танцювальних номерів мистецької організації «A Puro Tango») та ін. Наукова новизна. Вперше у вітчизняному
мистецтвознавстві розглянуто базові для культури танго концепти та їх можливе втілення в музично-пластичній мові
сценічної хореографії; охарактеризовано специфіку стилю сценічного танго в умовах сучасного соціомистецького
простору; на основі аналізу танцювальних номерів мистецької організації «A Puro Tango» визначено
найхарактерніші для сучасної сценічної хореографії рухи та фігури танго-шоу. Висновки. У системі сценічного
бального танцю танго може виступати репрезентантом художнього концепту симбіозу багатьох культур (оскільки
поєднує традиції, фольклор, почуття й переживання багатьох народів) та засобом драматургії хореографічної
постановки, за умови запрограмування на відповідний сюжет. На основі аналізу танцювальних шоу компанії «A Puro
Tango», можемо визначити, що на сучасному етапі розвитку світової сценічної бальної хореографії, характерними є
зміни конституюючих складових жанру шоу-програм – тематичного простору та форми подачі теми. У
хореографічних постановках компанії «A Puro Tango» сценічне танго поєднує різноманітні екзистенційні
компоненти метафізичного характеру, що виражають, в умовах даної мистецької форми, специфіку осмислення
сучасною людиною життєвих проблем.
References
Магон С. А. Фламенко: история, жанр, концептосфера : дис. канд. искусствоведения : 17.00.02 /
Нижегородская консерватория шимени Глинки. Нижний Новгород, 2019. 234 с.
Маслова В. А. Введение в когнитивную лингвистику. Москва : Флинта, Наука, 2011. 296 с.
Мей Р. Любовь и воля. Актуальная психология. Москва : Рефл-бук, 1997. 384 с.
Попов О.В. Концепты эмоций в русском, английском и испанском язиках. Вестник ВГУ. 2007. № 1. С. 74-80.
Gazenbeek А. Inside Tango Argentino: The Story of the Most Important Tango Show of All Time.
Smashwords Edition, 2014. 270 р.
Home. A Puro Tango. URL : https://www.apurotango.com.co/home (дата звернення 14.09.2019).
Kim Ch.-Sh. Cultural history of Tango : History and Culture of traditional Tango in Argentina. The History
Edycation Review. 2018. Vol. 27. pp. 313-348. DOI: 10.31968/hae.2018.11.27.313.
Lange K. The Argentine tango: a transatlantic dance on the European stage. Popular musical theatre in
London and Berlin 1890 to 1939. Platt L., Becker T., Linton D. (Eds.). London : Cambridge University Press, 2014. pp
-169. DOI: https://doi.org/10.1017/CBO9781107279681.012.
Olszewski B. El cuerpo del Baile: The Kinetic and Social Fundaments of Tango. Body and Society. 2008. №
2. рр. 63–81.
Sábato E. Tango. Discusión y clave. Buenos Aires: Losada, 1968. 220 р.
Toyoda E. Japanese Perceptions of Argentine Tango: Cultural and GenderDifferencesEtsuko ToyodaStudies
in Latin American Popular Culture, Volume 30, 2012, pp. 162-179. Published by University of Texas Press. DOI:
1353/sla.2012.0014.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).