УКРАЇНСЬКИЙ АМАТОРСЬКИЙ ТЕАТР У КУЛЬТУРНИХ ПРОЦЕСАХ ХХ – ХХІ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2019.190642Keywords:
аматорський театр, культурний простір, культуротворчість, соціокультурне середовище, світоглядAbstract
Мета роботи полягає в розгляді феномену аматорського театрального мистецтва та його впливу надуховне життя суспільства й світогляд людей не тільки у нинішньому культурному просторі, а й у
культуротворчих та суспільних процесах ХХ століття, які стали підґрунтям для розвитку й становлення
сучасного українського аматорського театру. Методологія дослідження включає в себе історичний метод для
систематизації матеріалу, метод аналізу, що використовується для порівняння стану українських аматорських
театрів у періоди складних суспільних перетворень і їхнього впливу на культурні процеси протягом ХХ та
початку ХХІ століть, та метод синтезу для узагальнення й підбиття підсумків дослідження. Наукова новизна
полягає в тому, що дослідження українського аматорського театру і його вплив на духовне життя та світогляд
людей в контексті культуротворчого процесу в часових рамках кінця ХХ – початку ХХІ століття проводиться з
урахуванням попереднього історичного досвіду й культурних традицій театрального мистецтва України.
Висновки. Аматорський театр створює умови для єднання й зближення людей, його дослідження необхідно
проводити, осягнувши історичні процеси та соціокультурне середовище, де формувалося культурне життя
українців, адже театральне мистецтво України базується на багатому історичному досвіді та національних
культурних традиціях. Аматорський театр має необмежені можливості всебічного розвитку творчих здібностей
людини й потужну силу творення культури завдяки формуванню світогляду та вихованню людей, здатних
розуміти складні суспільні процеси.
References
Галась І. Діяльність театральних колективів в Україні на зламі 20 – 30-х років минулого століття: за
матеріалами Державного архіву друку. Вісник Книжкової палати. 2010. №11. С. 35-38.
Дейч А. Й. На заре туманной юности. Сост. Е. К. Малкина-Дейч. По ступеням времени: Воспоминания
и статьи. Киев: Мистецтво, 1988. С. 8-77.
Кабула О. В. Становлення та розвиток українського театру: історико-педагогічний аспект. Культура
України: зб. наук. пр. М-во культури України, Харк. держ. акад. культури; за заг. ред. В. М. Шейка. Харків:
ХДАК, 2013. Вип. 44. С. 251-259.
Казимиров О. А. Український аматорський театр. Київ: Мистецтво, 1965. 133 с.
Калашніков В. Ф. Народний агітаційний театр у Україні 70-80-х років ХХ століття : автореф. дис. канд.
мистецтвознавства: 17.00.01. Київський державний ун-т культури і мистецтв. Київ, 1998. 26 л.
Кисіль О. Г. Український театр: популярний нарис історії українського театру. Новий український
театр. Український театр: дослідження. Київ: Мистецтво, 1968. С. 95-139.
Мартюшева Г. Ті, хто любить. Український тиждень. 2011. №35 (200).
Мистецтво незалежної України: Навч. посіб. За ред. Л. В. Анучина. Харків: СПДФО Ізрайлев Є. М.,
84 с.
Терещенко М. С. Режисер і театр. Київ: Мистецтво, 1971. 158 с.
Франко І. Я. Про театр і драматургію. Під ред. М. Ф. Нечиталюка. Київ: Вид-во Академії наук УРСР,
240 с.
Хайченко Г. А. Великий волшебник театр. Москва: Изд-во «Знание», 1964. 78 с.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).