ЄВРОПЕЙСЬКА РЕЦЕПЦІЯ ЯПОНСЬКОЇ ФІЛОСОФІЇ (НА ПРИКЛАДІ КІНОМАТЕРІАЛІВ ДР. ПОЛ. ХХ СТ. – ПОЧ. ХХІ СТ.)

Автор(и)

  • Alina Tymofeyenko

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2019.181098

Ключові слова:

японська філософія, японська культура, рецепція, європейське ігрове кіно, кінематограф

Анотація

Мета роботи полягає у виявленні особливостей європейської рецепції японської філософії у ігровому кіно, визначенні характерних сюжетних комплексів і принципів репрезентації. Методологічною основою до- слідження виступає культурологічний підхід, що вможливив використання феноменологічного, герменевтично- го, семіотичного методів. Зазначений методологічний комплекс дозволяє виявити основні принципи експлікації образу Японії через філософські практики, що відображено у європейському кінематографі. Наукова новизна дослідження полягає у збільшенні евристичного потенціалу образу Японії у європейській масовій культурі. Висновки. Європейська рецепція японської філософії, що зображена в ігровому кіно, інтерпретується через дві основні теми: самурайського та чернецького служіння. Спільними принципами екстраполяції образів самурая і ченця є ідеалізація і романтизація персонажів, розкриття основних принципів світогляду, співвідношення євро- пейських стереотипів і реалій японської традиції.

Біографія автора

Alina Tymofeyenko

аспірант кафедри культурології Харківської державної академії культури

Посилання

Задворная Е. Институализация образа Японии в государственном внешнеполитическом дискурсе // Вестник ВолГУ. Серия 4, История. Регионоведение. Международные отношения. 2016. Т. 21. ғ 3. С. 114-121.

Лебедєв В. О. Архетипові образи Сходу в масовій культурі Заходу: Дис... канд. наук: 09.00.04. Харків, 2007. 196 с.

Руднік Ю. Сутність феномену "cool Japan" як «м‘якої сили» // Мовні і концептуальні картини світу. 2013. Вип. 45. С. 289-294

Сапко М. Джим Джармуш як представник американського незалежного кіно // Світова класика. 2002. Вип. 2. С.75-89

Уваров С. Музыкальный мир Александра Сокурова. Москва, 2011. 152 с.

Ямпольский М. Язык-тело-случай. Кинематограф и поиски смысла. Москва, 2004. 369 с.

King J. Under Foreign Eyes: Western Cinematic Adaptations of Postwar Japan. Alresford, 2012. 337 p.

Littlewood I. The Idea of Japan: Western Images, Western Myths. Chicago, 1996. 237 p.

Ogoura K. Japan‘s cultural diplomacy, past and present // Peace and Culture. 2009. pp. 44-54.

Zadvornaya, Ye. (2016). Institutionalization of the image of Japan in the state foreign policy discourse. Vestnik Volgogradskogo gos. un-ta. Seriya 4: Istoriya. Regionovedeniye. Mezhdunarodnyye otnosheniya, Vol. 21, 3, 114 – 121. [in Russian].

Lebedjev, V. O. (2007). Archetypal images of the East in the mass culture of the West. (Candidate‘s the- sis). Kharkiv: KhNU [in Ukrainian].

Rudnik, Yu. (2013). The essence of the phenomenon of "cool Japan" as "soft power". Movni i kontseptual- ni kartyny svitu, Vol. 45, 289-294 [in Ukrainian].

Sapko, M. (2002). Jim Jarmush as a representative of American Independent Film. Svitova klasyka. Vol. 2, 75-89 [in Ukrainian].

Uvarov, S. (2011). Musical world of Alexander Sokurov. Moskva: Klassika-XXI, 2011. [in Russian].

Yampol'skij, M. (2004). Language-body-case. Cinema and the search for meaning. Moskva: Novoe litera- turnoe obozrenie. [in Russian].

King, J. (2012). Under Foreign Eyes: Western Cinematic Adaptations of Postwar Japan. Alresford: John Hunt Publishing. [in English].

Littlewood, I. (1996). The Idea of Japan: Western Images, Western Myths. Chicago: Ivan R. Dee. [in Eng-lish].

Ogoura, K. (2009). Japan‘s cultural diplomacy, past and present. Peace and Culture, 44-54. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-02-12

Номер

Розділ

Статті