ЄВРОПЕЙСЬКА РЕЦЕПЦІЯ ЯПОНСЬКОЇ ФІЛОСОФІЇ (НА ПРИКЛАДІ КІНОМАТЕРІАЛІВ ДР. ПОЛ. ХХ СТ. – ПОЧ. ХХІ СТ.)
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2019.181098Ключові слова:
японська філософія, японська культура, рецепція, європейське ігрове кіно, кінематографАнотація
Мета роботи полягає у виявленні особливостей європейської рецепції японської філософії у ігровому кіно, визначенні характерних сюжетних комплексів і принципів репрезентації. Методологічною основою до- слідження виступає культурологічний підхід, що вможливив використання феноменологічного, герменевтично- го, семіотичного методів. Зазначений методологічний комплекс дозволяє виявити основні принципи експлікації образу Японії через філософські практики, що відображено у європейському кінематографі. Наукова новизна дослідження полягає у збільшенні евристичного потенціалу образу Японії у європейській масовій культурі. Висновки. Європейська рецепція японської філософії, що зображена в ігровому кіно, інтерпретується через дві основні теми: самурайського та чернецького служіння. Спільними принципами екстраполяції образів самурая і ченця є ідеалізація і романтизація персонажів, розкриття основних принципів світогляду, співвідношення євро- пейських стереотипів і реалій японської традиції.
Посилання
Задворная Е. Институализация образа Японии в государственном внешнеполитическом дискурсе // Вестник ВолГУ. Серия 4, История. Регионоведение. Международные отношения. 2016. Т. 21. ғ 3. С. 114-121.
Лебедєв В. О. Архетипові образи Сходу в масовій культурі Заходу: Дис... канд. наук: 09.00.04. Харків, 2007. 196 с.
Руднік Ю. Сутність феномену "cool Japan" як «м‘якої сили» // Мовні і концептуальні картини світу. 2013. Вип. 45. С. 289-294
Сапко М. Джим Джармуш як представник американського незалежного кіно // Світова класика. 2002. Вип. 2. С.75-89
Уваров С. Музыкальный мир Александра Сокурова. Москва, 2011. 152 с.
Ямпольский М. Язык-тело-случай. Кинематограф и поиски смысла. Москва, 2004. 369 с.
King J. Under Foreign Eyes: Western Cinematic Adaptations of Postwar Japan. Alresford, 2012. 337 p.
Littlewood I. The Idea of Japan: Western Images, Western Myths. Chicago, 1996. 237 p.
Ogoura K. Japan‘s cultural diplomacy, past and present // Peace and Culture. 2009. pp. 44-54.
Zadvornaya, Ye. (2016). Institutionalization of the image of Japan in the state foreign policy discourse. Vestnik Volgogradskogo gos. un-ta. Seriya 4: Istoriya. Regionovedeniye. Mezhdunarodnyye otnosheniya, Vol. 21, 3, 114 – 121. [in Russian].
Lebedjev, V. O. (2007). Archetypal images of the East in the mass culture of the West. (Candidate‘s the- sis). Kharkiv: KhNU [in Ukrainian].
Rudnik, Yu. (2013). The essence of the phenomenon of "cool Japan" as "soft power". Movni i kontseptual- ni kartyny svitu, Vol. 45, 289-294 [in Ukrainian].
Sapko, M. (2002). Jim Jarmush as a representative of American Independent Film. Svitova klasyka. Vol. 2, 75-89 [in Ukrainian].
Uvarov, S. (2011). Musical world of Alexander Sokurov. Moskva: Klassika-XXI, 2011. [in Russian].
Yampol'skij, M. (2004). Language-body-case. Cinema and the search for meaning. Moskva: Novoe litera- turnoe obozrenie. [in Russian].
King, J. (2012). Under Foreign Eyes: Western Cinematic Adaptations of Postwar Japan. Alresford: John Hunt Publishing. [in English].
Littlewood, I. (1996). The Idea of Japan: Western Images, Western Myths. Chicago: Ivan R. Dee. [in Eng-lish].
Ogoura, K. (2009). Japan‘s cultural diplomacy, past and present. Peace and Culture, 44-54. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.