НОВАЦІЇ ПОСТАНОВКИ МЮЗИКЛУ "НОРД-ОСТ"

Автор(и)

  • Наталія Донченко
  • Ірина Зайцева

Анотація

Мета дослідження - здійснити реконструкцію першого мюзиклу на пострадянському театральному прос­торі, створеному за бродвейськими технологіями та проаналізувати і з’ясувати особливості реалізації західної моделі створення і прокату мюзиклу на прикладі вистави "Норд-Ост" за романом В. Каверіна "Два капітани". Методологія дослідження побудована на комплексному підході історичного театрознавства, застосовано методи систематизації, реконструювання та узагальнення. Наукова новизна полягає в утвердженні значення європейського "мюзиклового буму" кінця XX - початку XXI ст. як нового етапу розвитку сучасного театрально-музичного мистецтва, зокрема російського мюзиклу "Норд-Ост" як вдалої моделі поєднання західних технологій створення і прокату видовищної форми з традиціями системи ілюзорного театру. Висновки. У результаті здійсненого дослідження можна зробити висновок, що, по-перше, "мюзикловий бум" кінця XX - початку XXI ст. актуалізував для митців перспективні завдання: підготовку генерації універсальних акторів для цього синтетичного жанру, композиторів, лібретистів, режисерів та хо- реографів-постановників; по-друге, збагачення професійного досвіду російських продюсерів, здатних працювати у сфе­рі музично-театрального мистецтва; по-третє, мюзикл поліфункщональний і синтетичний жанр, а тому є дійовим засобом виховання аудиторії; одна з його найважливіших функцій - пізнавально-евристична - знайомство з класични­ми творами літератури ("Норд-Ост" - інсценізація роману В. Каверіна "Два капітани"); по-четверте, мюзикл "Норд-Ост" відкрив нову сторінку в історії сучасного російського театру, продемонструвавши високий художній рівень постановочної і виконавської культури, наявність новітніх технологій, оволодіння практикою бродвейського маркетингу; по-п’яте, "Норд-Ост" сприяв подальшому розвитку жанру на російській національній основі.

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-07

Номер

Розділ

Мистецтвознавство