Концепція порожнього простору у сучасному китайському плакаті як ознака ідентичності
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2023.293861Анотація
Метою роботи є вияв та обґрунтування концепції порожнього простору у сучасному китайському плакаті. Дослідження спрямоване на аналіз семантики та естетики порожнього простору у структурі візуальної комунікації та на розкриття його ролі у формуванні сучасних візуальних форм у контексті збереження національної ідентичності та збереження унікальних аспектів китайської культури. Методологія дослідження передбачає використання загальнонаукових та спеціальних методів. Використано порівняльно-історичний аналіз для розуміння розвитку традиційного китайського мистецтва та його впливу на сучасний дизайн; методи наукового аналізу та синтезу у процесі розгляду наукових джерел; методи мистецтвознавчого та контент-аналізу під час дослідження емпіричного матеріалу та встановлення принципів використання порожнього простору у сучасних плакатах. Наукова новизна роботи полягає у вияві художньо-філософського підґрунтя створення сучасної композиції в китайському плакаті. Простежено та конкретизовано формальні та композиційно-образні засоби та їх роль в структурі плаката. Обґрунтовано концепцію порожнього простору та розкрито його роль у сучасних візуальних формах у контексті утвердження національної ідентичності та збереження унікальних аспектів китайської культури. Висновки. Виявлено, що сьогодні у контексті глобалізаційних тенденцій, у проектній діяльності графічних дизайнерів Китаю постає питання пошуку та збереження не лише традиційних елементів та стилів, але й естетико-філософських підходів сформованих протягом кількох тисячоліть культурного розвитку країни. Серед таких підходів – особливе ставлення художника до вільного простору аркуша. Його характер, наявність або відсутність суттєво впливає на сприйняття графічного твору, адже працює нарівні з візуально-образними елементами при передачі повідомлення – організовує їх, акцентує увагу, впорядковує. Відповідно, графічна композиція китайського художнього плакату сьогодні це поле складної взаємодії його зримих та незримих елементів. Образотворення повідомлення, композиційні закони та усталені проектні засоби, що формують візуальну форму плаката органічно працюють з його внутрішнім змістом. Цей зміст виявляється не лише естетично виправданим, але й набуває свого духовно-естетичного змісту.
Ключові слова: Китай, порожній простір, плакат, живопис, вплив, традиція.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.