КИТАЙСЬКЕ ЕСТРАДНО-ВОКАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО ПОЧАТКУ ТРЕТЬОГО ТИСЯЧОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/149483Ключові слова:
китайське естрадно-вокальне мистецтво, музична культура Китаю, культурний діалог, стильові тенденції, виконавство, національні традиції, іноземні впливи, естрадні співаки, «китайський стиль»Анотація
Мета роботи полягає у висвітленні специфіки розвитку китайської естрадно-вокальної музики на початку ХХІ ст. Методологія дослідження базується на комплексному використанні історичного, культурологічного, системного та компаративного методів. Наукова новизна роботи полягає у тому, що вперше в українському мистецтвознавстві та культурології визначаються особливості розвитку естрадно-вокального мистецтва Піднебесної на початку ХХІ ст. Висновки. На сучасному етапі естрадно-вокальний напрям став одним із найбільш популярних в країні. Значна роль у його поширенні відводиться саме засобам масової інформації. Естрадно-вокальна музика Китаю (mandopop) характеризується стильовим розмаїттям, серед якого особливе місце посідає «китайський стиль». Велике значення у розвитку естрадно-вокального мистецтва має культурний діалог з іншими країнами, завдяки якому китайські музиканти мають змогу активно використовувати в своїй творчості популярні іноземні стилі, вокальні манери та ін. Саме міжкультурна взаємодія також значно сприяла визнанню китайської естрадно-вокальної музики у міжнародному культурному просторі.
Посилання
Бі Юй Хун. Китайські класичні та романтичні елементи в сучасній естрадній музиці. Музичний час і простір. 2012. №2. С. 55-56.
Ван Юн Хуей. «Побудова» в традиційній китайській культурі естрадної музики (аналіз пісень Чжоу Цзе Луня в «китайському стилі»). /Музичні розвідки. 2010. №3. С. 74-76.
Каяк А.Б. Взаимодействие музыкальных культур: принципы, механизмы, результаты : автореф. дисс. на соискание научной степени доктора культурологии : спец. 24.00.01 «Теория и история культуры». Москва: ГАСК, 2011. 58 с.
Лі Ган. Історія китайської естрадної музики. –Шанхай: Шанхайське муз. мистецтво, 2015. 404 с.
Лінь Лінь. Дослідження пісень, написаних у «китайському стилі». Вісник Нанкінського педагогічного університету. 2010. №2. С. 89-92.
Поликарпов В.С. Лекции по культурологии. Москва: Гардарика: «Экспертное бюро», 1997. 260 с.
Ю Цзін Бо. Введення в китайську естрадну музику. –Пекін: Масова література і мистецтво, 2011. 256 с.
Bi Juj Khun. (2012). Chinese classical and romantic elements in modern pop music. Muzychnyj chas i prostir, 2, 55-56 [in Chinese].
Van Jun Khuej. (2010). «Construction» in traditional Chinese culture pop music (analysis of songs Zhou Jie Lun in the «Chinese style»). Muzychni rozvidky, 3, 74-76 [in Chinese].
Kajak, A.B. (2011). Interaction of musical cultures: principles, mechanisms, results. Doctor’s thesis. Moscow: GhASK [in Russian].
Li Ghan. (2015). The history of Chinese pop music. Shankhaj: Shankhajsjke muz. Mystectvo [in Chinese].
Linj Linj. (2010). Study of songs written in the «Chinese style». Visnyk Nankinsjkogho pedaghoghichnogho universytetu, 2, 89-92 [in Chinese].
Polikarpov, V.S. (1997). Lectures on cultural studies. Moscow: Gardarika: «Ekspertnoe byuro» [in Russian].
Ju Czin Bo. (2011). Introduction to Chinese pop music. Pekin: Masova literatura i mystectvo [in Chinese].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Anna Boiko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.