КИТАЙСЬКЕ ЕСТРАДНО-ВОКАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО ПОЧАТКУ ТРЕТЬОГО ТИСЯЧОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Anna Boiko

DOI:

https://doi.org/10.32461/149483

Ключові слова:

китайське естрадно-вокальне мистецтво, музична культура Китаю, культурний діалог, стильові тенденції, виконавство, національні традиції, іноземні впливи, естрадні співаки, «китайський стиль»

Анотація

Мета роботи полягає у висвітленні специфіки розвитку китайської естрадно-вокальної музики на початку ХХІ ст. Методологія дослідження базується на комплексному використанні історичного, культурологічного, системного та компаративного методів. Наукова новизна роботи полягає у тому, що вперше в українському мистецтвознавстві та культурології визначаються особливості розвитку естрадно-вокального мистецтва Піднебесної на початку ХХІ ст. Висновки. На сучасному етапі естрадно-вокальний напрям став одним із найбільш популярних в країні. Значна роль у його поширенні відводиться саме засобам масової інформації. Естрадно-вокальна музика Китаю (mandopop) характеризується стильовим розмаїттям, серед якого особливе місце посідає «китайський стиль». Велике значення у розвитку естрадно-вокального мистецтва має культурний діалог з іншими країнами, завдяки якому китайські музиканти мають змогу активно використовувати в своїй творчості популярні іноземні стилі, вокальні манери та ін. Саме міжкультурна взаємодія також значно сприяла визнанню китайської естрадно-вокальної музики у міжнародному культурному просторі.

Біографія автора

Anna Boiko

аспірант Харківської державної академії культури

Посилання

Бі Юй Хун. Китайські класичні та романтичні елементи в сучасній естрадній музиці. Музичний час і простір. 2012. №2. С. 55-56.

Ван Юн Хуей. «Побудова» в традиційній китайській культурі естрадної музики (аналіз пісень Чжоу Цзе Луня в «китайському стилі»). /Музичні розвідки. 2010. №3. С. 74-76.

Каяк А.Б. Взаимодействие музыкальных культур: принципы, механизмы, результаты : автореф. дисс. на соискание научной степени доктора культурологии : спец. 24.00.01 «Теория и история культуры». Москва: ГАСК, 2011. 58 с.

Лі Ган. Історія китайської естрадної музики. –Шанхай: Шанхайське муз. мистецтво, 2015. 404 с.

Лінь Лінь. Дослідження пісень, написаних у «китайському стилі». Вісник Нанкінського педагогічного університету. 2010. №2. С. 89-92.

Поликарпов В.С. Лекции по культурологии. Москва: Гардарика: «Экспертное бюро», 1997. 260 с.

Ю Цзін Бо. Введення в китайську естрадну музику. –Пекін: Масова література і мистецтво, 2011. 256 с.

Bi Juj Khun. (2012). Chinese classical and romantic elements in modern pop music. Muzychnyj chas i prostir, 2, 55-56 [in Chinese].

Van Jun Khuej. (2010). «Construction» in traditional Chinese culture pop music (analysis of songs Zhou Jie Lun in the «Chinese style»). Muzychni rozvidky, 3, 74-76 [in Chinese].

Kajak, A.B. (2011). Interaction of musical cultures: principles, mechanisms, results. Doctor’s thesis. Moscow: GhASK [in Russian].

Li Ghan. (2015). The history of Chinese pop music. Shankhaj: Shankhajsjke muz. Mystectvo [in Chinese].

Linj Linj. (2010). Study of songs written in the «Chinese style». Visnyk Nankinsjkogho pedaghoghichnogho universytetu, 2, 89-92 [in Chinese].

Polikarpov, V.S. (1997). Lectures on cultural studies. Moscow: Gardarika: «Ekspertnoe byuro» [in Russian].

Ju Czin Bo. (2011). Introduction to Chinese pop music. Pekin: Masova literatura i mystectvo [in Chinese].

##submission.downloads##