ОПЕРА І. ДЗЕРЖИНСЬКОГО «ТИХИЙ ДОН» У СЦЕНІЧНОМУ РІШЕННІ Д. ГНАТЮКА
DOI:
https://doi.org/10.32461/149537Ключові слова:
соціальна ідентифікація, акторська лексика, міжнаціональна комунікація, суспільна інформатизаціяАнотація
Мета роботи – виокремити творчу біографію митця в окрему площину дослідження з обов’язковим закріпленням в координати соціокультурного контексту. Вектором обраного дослідження є один з етапів творчого становлення Д.М.Гнатюка – період його режисерської практики. Акцентуючи увагу на постановці опери «Тихий Дон» І.Дзержинського, ми маємо можливість об’єктивного аналізу комунікативної системи періоду середини ХХ століття. Методологія дослідження полягає в застосуванні історичного та культурологічного методів, що дає можливість аналізу становлення творчої особистості в контексті соціокультурної динаміки України. Запропонований міждисциплінарний підхід до розгляду проблеми створює оптимальні умови вивчення сутності вітчизняного оперного виконавства у проекції на творчі поступи Д.Гнатюка. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше представлено до огляду значний доробок архівних джерел, епістолярної спадщини, що стимулює до об’єктивного та незаангажованого відображення соціокультурного простору України ХХ століття. Висновок. Аналізуючи творчі поступи майстра – Д.Гнатюка в проекції на його режисерську практику, ми маємо можливість пізнати систему життєвих орієнтирів особистості, відчути протистояння внутрішнього і зовнішнього у просторі мистецьких пошуків та апробацій, пізнати сутність культурно-мистецьких та соціо-політичних інтенцій українського середовища ХХ століття.
Посилання
Гайко С. Безсмертні герої Шолохова. Культура і життя. 1976. 21 лютого.
Гнидь Б. До історії національної опери України. Київ: НМАУ ім. П. І. Чайковського, 2003. 199 с.
Каневський Л. Маестро майстрові – зрідні. Старт. Київ, 1987. № 7.
Кошара Н. Провесень Тихого дона. Рабочая газета. Киев. 1976. 22 февраля.
Мамчур І. За Шолоховською епопеєю. Київська правда. 1976. 23 лютого.
Олександренко О. Нова зустріч з героями М. Шолохова. Театральна Україна. Київ, 1976. № 26.
Протокол № 4 засідання партійного бюро парторганізації театру опери та балету від 28 жовтня 1975 р. Архів НАТОБУ ім. Т. Г. Шевченка.
Протокол № 4 засідання Президії художньої ради АТОБ УРСР ім. Т. Г. Шевченка від 12.02.1976 р. Архів НАТОБУ ім. Т. Г. Шевченка.
Садовська Г. Моя краща роль – ще попереду. Вільне життя. Тернопіль, 1976. 28 листопада.
Станишевский Ю. А. «Тихий Дон» – на оперной сцене. Известия. 1976. 19 марта.
Станішевський Ю. О. Дмитро Гнатюк. Київ: Муз. Україна, 1991. 167 с.
Сухленко О. Героїка правди. Вечірній Київ. Київ. 19 квітня.1976.
Туркевич В. Д. Звучати правдиво, достовірно. Театрально-концертний Київ. 1980. № 6.
Юцевич Ю. Правда людських почуттів. Київська правда. 1976. 20 березня.
Hayko, S. (1976). Immortal heroes Sholokhov [Ukraine].
Gnid, B. (2003).To the history of the national opera of Ukraine. [Ukraine].
Kanevskiy, L. (1987). Maestro maystrovі – zrіdnі [Ukraine].
Koshara, N. The Quiet Flow of the Don (1976). [Ukraine].
Mamchur, I. (1976). For the Sholokhov epic. [Ukraine].
Oleksandrenko, O. (1976). New meeting with heroes M. Sholokhov. [Ukraine].
Minutes, No. 4 (1975). Meeting of the Party Bureaus of the Party Organization of the Opera and Ballet Theater. [Ukraine].
Minutes, No. 4 (1975). of the Presidium of the Artistic Council. [Ukraine].
Sadovska, G. (1976). My best role is still ahead. [Ukraine].
Stanishevsky, Y. (1991). A. «Quiet Flows the Don». [Ukraine].
Stanishevsky, Y (1991). Dmytro Hnatyuk. [Ukraine].
Sukhlenko, O. (1976). The Heroic of Truth. [Ukraine].
Turkevich, V.(1980). Sound true, reliable. [Ukraine].
Yutsevich, Y (1976). Truth of human feelings. [Ukraine].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Viktor Bondarchuk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.