ДУХОВНО-ТВОРЧА СКЛАДОВА ТЕХНОЛОГІЇ ГІТАРНОГО ВИКОНАВСТВА
DOI:
https://doi.org/10.32461/149756Ключові слова:
мистецтвознавство, виконавське мистецтво, творчість, духовні вправи, гітараАнотація
Мета статті. Показати необхідність і методи ефективного освоєння духовно - творчої складової на всіх етапах виконавської оволодіння твором. Методологія дослідження - системний підхід до вивчення музичних творів; культурологічний та музикознавчий методи аналізу для виявлення духовно - творчої складової в кожному з етапів роботи над твором. Наукова новизна роботи полягає в створенні системи духовних вправ для вдосконалення поетапної роботи виконавця над духовно-творчою складовою музичного твору. Стверджується, що технологія духовної складової – це технологія реалізації в звучанні музично - слухових уявлень. Висновки. Важлива частина мистецтва гри на гітарі – головна складова музики, її духовність. Пріоритетним в роботі виконавця повинен бути акцент на ясних уявленнях майбутнього звучання. Освоєння в музичному виконавстві духовної складової може спиратися на розроблені ще в середні століття технології розвитку уяви і ясного бачення предмета занять.
Посилання
Адо Пьер. Духовные упражнения и античная философия / Пер. с франц. при участии В. А. Воробьева. М.; СПб. Изд-во «Степной ветер»; ИД «Коло», 2005. 448 с.
Гризингер Т. Иезуиты. Полная история их явных и тайных деяний от основания ордена до настоящего времени. Том 2, СПб, М.: 1869. 307 с.
Коган Г. М. Работа пианиста. Москва: Госмузгиз, 2004. 146 с.
Лойола И. Духовные упражнения. Духовный дневник / пер. с лат. М.: Институт философии, теологии и истории св. Фомы, 2006. 376 с.
Медушевский В. А. Двойственность музыкальной формы и восприятие музыки . - сб. Восприятие музыки. / Ред., сост. В. Н. Максимов. М., Музыка, 1980, с. 178 – 195.
Медушевский В. Интонационная форма музыки: Исследование. М.: Композитор, 1993. 262 с.
Михайленко Н. П. Методика преподавании игры на шестиструнной гитаре. К.: Книга, 2003. 248 с.
Станиславский К. С. Собрание сочинений: В 9 т.. Т. 3. Работа актёра над собой. Ч. 2: Работа над собой в творческом процессе воплощения: Материалы к книге / Общ. ред. А. М. Смелянского, вступит. ст. Б. А. Покровского, комент. Г. В. Кристи и В. В. Дыбовского. М.: Искусство, 1990. 508 с.
Теплов Б.М. Психология музыкальных способностей.- АПН РСФСР, ин-т психологии. М. – Л., 1947. 340 с.
Тонди А. Иезуиты. М.: Изд-во иностранной литературы, 1955. 331 с.
Barker, E. (2008). The Church Without and the God Within: Religiosity and/or Spirituality? // The Centrality of Religion in Social Life. Ashgate, 187-202.
Ado, Pierre. (2005). Spiritual exercises and ancient philosophy (V.Vorob'ev.Trans.). Moskva; St. Petersburg: «Stepnoy veter»; ID "Kolo" [in Russian].
Grisinger, T. (1868). Jesuits. The complete history of their manifest and secret acts from the foundation of the order to the present. Volume 2. (Trans. From the second german edition). St. Petersburg; Moskva: [in Russian].
Kogan,G.M. (2004). The work of a pianist. Moskva: Gosmuzgiz [in Russian].
Loyola, I. (2007). Spiritual exercises. Order of the Jesuits: truth and fiction. Moskva: AST [in Russian].
Medushevsky, V. A. (1980). The duality of the musical form and the perception of music. Sat. Perception of music. (Ed., Comp. V.N.Maksimov). Moskva: Muzyka [in Russian].
Medushevsky, V. (1993). The intonational form of music: Research. Moskva: Kompozitor [in Russian].
Mikhaylenko, N. P. (2003). Method of teaching the game on a six-string guitar. Kiev: Kniga [in Russian].
Stanislavsky, K.S. (1990). Collection of works: In 9 tons .. T. 3. The work of the actor above himself. Part 2: Work on yourself in the creative process of incarnation: Materials to the book. Moskva: Iskusstvo [in Russian].
Teplov, B.M. (n. d.). Psychology of musical abilities. Moskva; Leningrad: APN RSFSR, in-t psikhologii [in Russian].
Tondi, A. (n. d.). The Jesuits. Moskva: iыйфzd-vo inostrannoy literatury [in Russian].
Barker, E. (2008). The Church Without and the God Within: Religiosity and/or Spirituality? The Centrality of Religion in Social Life. Ashgate, 187-202 [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Elena Drozdova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.