СПЕЦИФІКА ВОКАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ ДРАМАТИЧНИХ АКТОРІВ У ВИЗ
DOI:
https://doi.org/10.32461/149767Ключові слова:
Вокал, актор, драма, психіка, емоції, сценічний образАнотація
Мета статті - розкрити особливості вокальної підготовки акторів драматичного театру у ВНЗ. В основу методології дослідження закладено комплексний підхід. Робота базується на емпіричному та історико-біографічному методах, які залучають вокально- виконавський і педагогічний досвід автора та розкривають особливості творчого формування співаків та акторів, діячів мистецтва та відповідну теоретичну базу (аналіз літератури з різних областей мистецтвознавства, музикознавства, вокальної і театральної педагогіки, історії і теорії театру). Наукова новизна роботи полягає в подальшій розробці питань, пов ’язаних з особливостями формування творчої особистості співаючого актора; розглянуто вплив індивідуальної психофізіології на вокально-сценічну діяльність. Висновки. Означена проблема вимагає корекції мистецької освітньої парадигми. Одна з головних особливостей співу драматичних акторів - прагнення до достовірності сценічного образу. Психологічні основи співу, емоційний настрій складають найважливішу частину теорії і практики вокального мистецтва, особливості яких необхідно враховувати кожному педагогові в підготовці професійних «синтетичних» акторів.
Посилання
Айламазьян А. О судьбе музыкального движения /А. Айламазьян // Балет.- 1997. - № 4. - С. 20-23.
Асафьев Б. В. Речевая интонация: [Моногр.] / Б.В. Асафьев; Ред. Е.М. Орлова. - Москва; Ленинград: Музыка, 1965. - 136 с.
Бельская Е. Вокальное искусство в профессиональном становлении режиссёра любительского театра : уч. пособ. для студентов ВУЗов / Елена Бельская. - Барнаул: изд-во Алтайской гос. адем. культуры и искусств, 2009. -160 с.
Киквадзе С. С. Вокальное исполнительство как творческий процесс : автореф. дне. ... канд. искусствовед.: спец. 17.00.02 - муз. искусство / Киквадзе Семен Семенович; Ерузин. гос. театр. ин-т им. Шота Руставели. - Тбилиси, 1987. - 24 с
Кристи Е. В. Работа Станиславского в оперном театре / Е. Кристи. - М.: Искусство. 1952. - 282 с.
Малочевская И. Режиссёрская школа Товстоногова / И. Малочевская. - Улан-Удэ, 2003. - 160 с.
Наэм Дж. Психология и психиатрия в США / Дж. Наэм. - М.: Прогресс, 1984. - 300 с.
Немирович-Данченко В. И. Избранные письма. / В. И. Немирович-Данченко. - Москва, 1979. - Т. 2. - 383 с.
Носенко Э. Л. Эмоциональное состояние и речь / Э. Л. Носенко. — Киев: Вища школа. - 1982. - 195 с.
Саврук С. Театральність і афектація в системі понять теорії музичного виконавства / Соломія Саврук // Вісник Прикарпатського університету. Мистецтвознавство. Івано-Франківськ: ПНУ ім. В. Стефаника, 2010. - Вип. 17-18. - С. 316-321.
Станиславский К. С. Собрание сочинений: в 9 т. Т. 3. Работа актёра над собой. 4.2 Работа над собой в творческом процессе переживания. Дневник ученика. / К. С. Станиславский. - М. : Искусство, 1988. - 505 с.
Стулова Л. Вопросы вокального воспитания актера драматического театра: уч. метод. пособие / Л. Стулова. - М.: Еос. ин-т театрального искусства им. А. В. Луначарского, 1974. - 100 с.
Торопова А.В. Проблемы бессознательного в музыкальной педагогике: К нач. муз.-психол. антропологии / Торопова А. В. - Москва: Прометей, 1997. - 106 с.
Фейдимен Дж., Фрейгер Р. Теория и практика личностно-ориентированной психологии. Собрание: в 2-х томах. Т. 2. / Дж. Фейдимен, Р. Фрейгер. / Пер. с англ. - М., 1996. - 208 с.
Ailamazyan, A. (1997). About the fate of the musical movement. Balet, 4, 20-23 [in Russian].
Asafiev, B.V. (1965). Speech intonation. Moscow; Leningrad: Musica [in Russian].
Belskaya, E. (2009). Vocal art in the professional formation of the director of amateur theater. Barnaul : iz-vo Altajskoj gos. adem. kul'tury i iskusstv [in Russian].
Kikvadze, S.S. (1987). Vocal performance as a creative process. Extended abstract of candidate’s thesis. Tbilisi [in Russian].
Kristi, G.V. (1952). Work of Stanislavsky in the opera house. M.: Iskusstvo [in Russian].
Malochevskaya, I. (2003). The director's school of Tovstonogov. Ulan-Udje [in Russian].
Naem, J. (1984). Psychology and Psychiatry in the USA. M.: Progress [in Russian].
Nemirovich-Danchenko, V. I. (1972). Selected Letters. Vol. 2. Moskva [in Russian].
Nosenko, E.L. (1982). Emotional state and speech. Kiev: Vishha shkola [in Ukrainian].
Savruk, S. (2010). Theatricality and affection in the system of concepts of the theory of musical performance. Visny'k Pry'karpats'kogo universy'tetu. My'stecztvoznavstvo. Ivano- Frankivs'k : PNU im. V. Stefany'ka, 17-18, 316-321 [in Ukrainian].
Stanislavsky, K.S. (1988). Collection of works: in 9 vol. T. 3. The work of the actor above himself. Part 2 Work on yourself in the creative process of experience. Diary of a student. M.: Isusstvo [in Russian].
Stulova, L. (1974). Questions of vocal education of the actor of dramatic theater. M. : Gos. y'n-t teatral'nogo y'skusstva y'm. A. V. Lunacharskogo [in Russian].
Toropova, A.V. (1997). The problems of the unconscious in musical pedagogy. Moskva : Prometej [in Russian].
Feydimen J., Freyger R. (1996). Theory and practice of personality-oriented psychology. Meeting: in 2 volumes. T. 2. M. [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Olekh Dzyuba
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.