СПЕЦИФІКА ВОКАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ ДРАМАТИЧНИХ АКТОРІВ У ВИЗ

Автор(и)

  • Olekh Dzyuba

DOI:

https://doi.org/10.32461/149767

Ключові слова:

Вокал, актор, драма, психіка, емоції, сценічний образ

Анотація

Мета статті - розкрити особливості вокальної підготовки акторів драматичного театру у ВНЗ. В основу методології дослідження закладено комплексний підхід. Робота базується на емпіричному та історико-біографічному методах, які залучають вокально- виконавський і педагогічний досвід автора та розкривають особливості творчого формування співаків та акторів, діячів мистецтва та відповідну теоретичну базу (аналіз літератури з різних областей мистецтвознавства, музикознавства, вокальної і театральної педагогіки, історії і теорії театру). Наукова новизна роботи полягає в подальшій розробці питань, пов ’язаних з особливостями формування творчої особистості співаючого актора; розглянуто вплив індивідуальної психофізіології на вокально-сценічну діяльність. Висновки. Означена проблема вимагає корекції мистецької освітньої парадигми. Одна з головних особливостей співу драматичних акторів - прагнення до достовірності сценічного образу. Психологічні основи співу, емоційний настрій складають найважливішу частину теорії і практики вокального мистецтва, особливості яких необхідно враховувати кожному педагогові в підготовці професійних «синтетичних» акторів.


Біографія автора

Olekh Dzyuba

народний артист України, доцент Київського національного університету культури і мистецтв


Посилання

Айламазьян А. О судьбе музыкального движения /А. Айламазьян // Балет.- 1997. - № 4. - С. 20-23.

Асафьев Б. В. Речевая интонация: [Моногр.] / Б.В. Асафьев; Ред. Е.М. Орлова. - Москва; Ленинград: Музыка, 1965. - 136 с.

Бельская Е. Вокальное искусство в профессиональном становлении режиссёра любительского театра : уч. пособ. для студентов ВУЗов / Елена Бельская. - Барнаул: изд-во Алтайской гос. адем. культуры и искусств, 2009. -160 с.

Киквадзе С. С. Вокальное исполнительство как творческий процесс : автореф. дне. ... канд. искусствовед.: спец. 17.00.02 - муз. искусство / Киквадзе Семен Семенович; Ерузин. гос. театр. ин-т им. Шота Руставели. - Тбилиси, 1987. - 24 с

Кристи Е. В. Работа Станиславского в оперном театре / Е. Кристи. - М.: Искусство. 1952. - 282 с.

Малочевская И. Режиссёрская школа Товстоногова / И. Малочевская. - Улан-Удэ, 2003. - 160 с.

Наэм Дж. Психология и психиатрия в США / Дж. Наэм. - М.: Прогресс, 1984. - 300 с.

Немирович-Данченко В. И. Избранные письма. / В. И. Немирович-Данченко. - Москва, 1979. - Т. 2. - 383 с.

Носенко Э. Л. Эмоциональное состояние и речь / Э. Л. Носенко. — Киев: Вища школа. - 1982. - 195 с.

Саврук С. Театральність і афектація в системі понять теорії музичного виконавства / Соломія Саврук // Вісник Прикарпатського університету. Мистецтвознавство. Івано-Франківськ: ПНУ ім. В. Стефаника, 2010. - Вип. 17-18. - С. 316-321.

Станиславский К. С. Собрание сочинений: в 9 т. Т. 3. Работа актёра над собой. 4.2 Работа над собой в творческом процессе переживания. Дневник ученика. / К. С. Станиславский. - М. : Искусство, 1988. - 505 с.

Стулова Л. Вопросы вокального воспитания актера драматического театра: уч. метод. пособие / Л. Стулова. - М.: Еос. ин-т театрального искусства им. А. В. Луначарского, 1974. - 100 с.

Торопова А.В. Проблемы бессознательного в музыкальной педагогике: К нач. муз.-психол. антропологии / Торопова А. В. - Москва: Прометей, 1997. - 106 с.

Фейдимен Дж., Фрейгер Р. Теория и практика личностно-ориентированной психологии. Собрание: в 2-х томах. Т. 2. / Дж. Фейдимен, Р. Фрейгер. / Пер. с англ. - М., 1996. - 208 с.

Ailamazyan, A. (1997). About the fate of the musical movement. Balet, 4, 20-23 [in Russian].

Asafiev, B.V. (1965). Speech intonation. Moscow; Leningrad: Musica [in Russian].

Belskaya, E. (2009). Vocal art in the professional formation of the director of amateur theater. Barnaul : iz-vo Altajskoj gos. adem. kul'tury i iskusstv [in Russian].

Kikvadze, S.S. (1987). Vocal performance as a creative process. Extended abstract of candidate’s thesis. Tbilisi [in Russian].

Kristi, G.V. (1952). Work of Stanislavsky in the opera house. M.: Iskusstvo [in Russian].

Malochevskaya, I. (2003). The director's school of Tovstonogov. Ulan-Udje [in Russian].

Naem, J. (1984). Psychology and Psychiatry in the USA. M.: Progress [in Russian].

Nemirovich-Danchenko, V. I. (1972). Selected Letters. Vol. 2. Moskva [in Russian].

Nosenko, E.L. (1982). Emotional state and speech. Kiev: Vishha shkola [in Ukrainian].

Savruk, S. (2010). Theatricality and affection in the system of concepts of the theory of musical performance. Visny'k Pry'karpats'kogo universy'tetu. My'stecztvoznavstvo. Ivano- Frankivs'k : PNU im. V. Stefany'ka, 17-18, 316-321 [in Ukrainian].

Stanislavsky, K.S. (1988). Collection of works: in 9 vol. T. 3. The work of the actor above himself. Part 2 Work on yourself in the creative process of experience. Diary of a student. M.: Isusstvo [in Russian].

Stulova, L. (1974). Questions of vocal education of the actor of dramatic theater. M. : Gos. y'n-t teatral'nogo y'skusstva y'm. A. V. Lunacharskogo [in Russian].

Toropova, A.V. (1997). The problems of the unconscious in musical pedagogy. Moskva : Prometej [in Russian].

Feydimen J., Freyger R. (1996). Theory and practice of personality-oriented psychology. Meeting: in 2 volumes. T. 2. M. [in Russian].

##submission.downloads##