ТРАНСФОРМАЦІЯ АУДІО-ВІЗУАЛЬНИХ ПАРАМЕТРІВ СЦЕНІЧНОГО ПРОСТОРУ В МИСТЕЦЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ АКАДЕМІЧНОГО КАМЕРНОГО ХОРУ «ХРЕЩАТИК»
DOI:
https://doi.org/10.32461/149773Ключові слова:
сучасне українське хорове виконавство, концертна діяльність Академічного камерного хору «Хрещатик», трансформація аудіо-візуальних параметрів сценічного простору, експериментальні аспекти сучасної концертної практикиАнотація
Мета роботи. Дослідження спрямоване на висвітлення феномену трансформації аудіо-візуальних параметрів сценічного простору як важливої складової концертної діяльності Академічного камерного хору «Хрещатик». Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні універсальних наукових методів: індукції, дедукції, аналізу, синтезу, структурного та компаративного аналізу, систематизації, узагальнення, використання яких дає змогу детально простежити різні аспекти досліджуваної проблематики и аргументовано узагальнити результати дослідження у відповідних висновках. Наукова новизна роботи полягає у розширенні уявлень стосовно поліваріантних можливостей мистецької трансформації аудіо-візуальних параметрів сценічного простору, як вияву інтерпретаційно-новаційних тенденцій, притаманних сучасному українському камерно-хоровому виконавству, що актуалізовані у концертній діяльності Академічного камерного хору ««Хрещатик». Висновки. На основі проведеного аналізу доведено, що невід ’ємною складовою творчої діяльності Академічного камерного хору «Хрещатик» постає трансформація аудіо-візуальних параметрів сценічного простору. Уособлюючи потужний новаційно-еволюційний фактор у процесі розвитку сучасного вітчизняного хорового виконавства, вона постає фундаментальною основою мистецької діяльності Академічного камерного хору «Хрещатик», характеризуючи експериментальні пошуки керівництва колективу, режисерів-постановників та артистів хору, спрямовані у площину творчого осягнення й переосмислення різножанрової музично-сценічної інформації, запрограмованої у музичних артефактах різних епох та жанрово-стильових напрямків.
Посилання
Бенч-Шокало О.Г. Український хоровий спів: актуалізація звичаєвої традиції: навч. посіб.- К., 2002.- 439 с.
Дондик О. І. Репертуарна спрямованість концертної діяльності Академічного камерного хору «Хрещатик» в контексті розвитку сучасної української хорової музики (кінець 90-х років XX століття - початок XXI століття) / О. І. Дондик // Виконавська інтерпретація та сучасний навчальний процес: матеріали V Всеукр. наук.-практ. конф. (Луганськ, 13-14 берез. 2014 р.). - Луганськ: Вид-во ЛДАКМ, 2014. - с. 97 - 101.
Дондик О. І. Синтез жанрів у концертно-мистецькій діяльності Академічного камерного хору «Хрещатик» / Дондик О. І. // Україна - Греція: духовна спільність, наукові контакти, культурні зв’язки: Зб.наук.пр. / [упор.: В. А. Личковах, Л. В. Терещенко-Кайдан, О. Босик]. - К.: НАККіМ, 2014.- С.144-150.
Ковалик П. А. Хорове виконавство як феномен творчої взаємодії (з досвіду Київської хорової школи): автореф. дис. канд. мистецтвознавства : 17.00.03 - музичне мистецтво / П. А. Ковалик.- К.,2002.- 26 с.
Коробка Т.С. Комунікаційний процес у хоровому виконавстві як складна система творчих взаємозв’язків // Науковий вісник національної музичної академії України ім. П.І. Чайковського: 36. статей.- Вип. 106: Культурологічні аспекти сучасного музичного дискурсу. Пам’яті Л. К. Каверіної.- К.,2013.- С.377- 392.
Лащенко А.П. Українське хорове мистецтво XX ст. / А. Лащенко //Науковий вісник НМАУ ім. П.І.Чайковського. Музичне виконавство. Вип. 14.- К.; 1999. - С.18-31.
Лащенко А.П. Хоровая культура: аспекты изучения и развития / А.П. Лащенко. - К. : Муз. Україна, 1989. - 136 с.
Мартинюк А. К. Диригентсько-хорові школи в Україні і світі / А. Мартинюк // Теоретичні та практичні питання культурології : зб. наук. статей. - Вип.. 3. - Запоріжжя: ЗДУ, 2000.- С. 106 -112.
Пигров К.К. Руководство хором / К.К. Пигров [вступ. ст. К.Б. Птицы]. - М.: Музыка, 1964. - 220 с.
Ткач T. С. Деякі теоретичні аспекти музичної комунікації у сфері хорового виконавства // Науковий вісник Національної музичної академії України ім П. І. Чайковського: Зб статей.- Вип..74: Естетика і практика сучасної мистецької освіти.- К., 2008.- С.50-57.
Чесноков П. Хор и управление им / П.Чесноков. - М.: ГМИ, 1961. - 239 с.
Bench-Shokalo O.G. (2002). Ukraiian choir singing: actualisation of a tradition. Kyiv: [in Ukrainian].
Dondyk ,O.I. (2014). The repertory direction of the concert activity of the Academic Chamber Choir “Khreschatyk” in the context of modern Ukrainian choral music development (late 90s of the 20th century and the beginning of the 21st century). LDAKM, 97-101 [in Ukrainian].
Dondyk, O.I. (2014). The synthesis of genres in the concert and artistic activities of the Academic Chamber Choir “Khreschatyk”. Ukraina - Gretsia: dukhovna spilnist, naukovi kontakty, kulturni zviazky, Kyiv: NAKKIM, 144-150 [in Ukrainian].
Kovalyk, P.A. (2002). The Chorus performance as the phenomenon of the creative interaction (from the Kyiv Chorus School experience ). Abstract of the PhD diss. (Arts), Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine [in Ukrainian].
Korobka, T.S. (2013). The communication process in the choral performance as a complicated system of relationship. Naukovyi visnyk Natsionalnoi muzychnoi akademii im. P.I. Chaikovskoho , 106, 377-392 [in Ukrainian].
Laschenco, A.P. (1999). Ukrainian chorus art of XX cent. Naukovyj visnyk, 14, 18-31 [in Ukrainian].
Laschenco, A.P. (1989). Choral culture : aspects of learning and development. Muzychna Ukrayina, 136 [in Ukrainian].
Martynyuk, A.K. (2000). Conductor-choir school in Ukraine and the world. Teoretychni ta practychni pytannya kultorologiyi, 3, 106-112 [in Ukrainian].
Pigrov, K.K. (1964). Chorus management. Moskva: Muzyka [in Russia].
Tkach, Yu.S. (2008). Some theoretical aspects of musical communication in choral performance. Naukovyi visnyk Natsionalnoi muzychnoi akademii im. P.I. Chaikovskoho, 74, 50-57 [in Ukrainian].
Chesnokov, P. (1961). Chorus and management. Moskva: GMI [in Russia].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Oksana Dondyk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.