ВЗАЄМОПРОНИКНЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО ТА ЄВРОПЕЙСЬКОГО ХОРЕОГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА У ПЕРІОД НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/149774Ключові слова:
балет, балетна музика, хореографія, хореографічне мистецтво, танець, класичний танець, сучасний танець, вистава, гастролі, модерн, постмодерн, метамодерн, взаємопроникнення, школаАнотація
Мета дослідження – аналіз особливостей взаємопроникнення українського і європейського хореографічного мистецтва у період незалежності нашої країни. Методологія дослідження полягає в застосуванні мистецтвознавчих, порівняльних, історичних і логічних методів. Новизна дослідження полягає у спробі проаналізувати взаємодію українського і європейського хореографічного мистецтв із погляду змін культурних епох. Висновки. Україна як невід'ємна складова європейської культури, починаючи з одержання своєї державної незалежності в 1991 році, завжди намагалася орієнтуватися на загальноєвропейський художній трек. У сфері танцю це стосувалося розгляду цього мистецтва як інструмента для розвитку тіла виконавців і формування їхньої індивідуальної й колективної хореографічної лексики. Як у країнах Європи, так і в Україні протягом останніх десятиліть відкрилася величезна кількість танцювальних шкіл і студій, розвиваються нові танцювальні стилі, підсилюється інтерес до напрямків не тільки сучасного, але й класичного танцю. Для нашої країни важливо, що в Європі для хореографічного мистецтва характерним є дослідницька спрямованість, обумовлена взаємодією танцю з філософією руху, а також комплексом знань про можливості людського тіла. Взаємообмін і взаємопроникнення українських і європейських хореографічних традицій традиційно здійснювалося через творчість окремих видатних танцюристів, балетмейстерів (постановників, хореографів, педагогів).
Посилання
Бігус О. О. Народно-сценічна хореографія Прикарпатського регіону: монографія. Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. Київ: Ліра-К, 2015. 180 с.
Кабачок Н. Л. Феномен неокласики в хореографічній культурі ХХ ст. (на досвіді Дж. Баланчіна): автореф. дис. ... канд. мистецтвознав.: 26.00.01. Харків, 2013. 18 с.
Колесниченко Ю. В., Досенко Є. Українське намисто. Десять українських танців: зб. хореогр. творів із муз. дод. Вінниця: Нова Книга, 2014. 269 с.
Легендарное танцевальное шоу «Rhythm оf the Dance» в Москве URL: http://expert.ru/2016/11/24/legendarnoe-tantsevalnoe-shou-rhythm-of-the-dance-v-moskve.
МЕТАmodernism: переклички внутренние и внешние URL: http://postmodern.in.ua/?p=2366.
Митрошенков О. Что придет на смену постмодернизму? URL: http://metamodernizm.ru/chto-pridet-na-smenu-postmodernizmu.
Плахотнюк О. А. Сучасний джаз-танець як феномен художньої культури: автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 26.00.01. Івано-Франківськ, 2016. 22 с.
Повалій Т. Л. Модернізація хореографічної освіти в Республіці Польща: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01. Суми, 2015. 20 с.
Рожко М. Н. Актуальные вопросы зарубежной хореографии. Луганск: ГУ "ЛНУ им. Тараса Шевченко", 2014. 102 с.
Русін Р. М. Художній образ: від класики до постмодерну: [монографія]. Київ: Київський університет, 2015. 206 с.
Станішевський Ю. Проблеми інтеграції українського хореографічного мистецтва у світовий та європейський культурний контекст. Художня культура. Актуальні проблеми. 2005. Вип. 2. С. 302-317.
Танцевальное шоу Pixel. URL: http://www.kulturologia.ru/blogs/070115/22832.
Федькова І. А. Українська хореографічна лексика: структурно-семантична та генетична характеристики : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.01. Івано-Франківськ, 2014. 20 с.
Фламенко из Испании в картинках – шоу «Estampas de Espana». URL: http://www.israelculture.info/flamenko-iz-ispanii-v-kartinkax-shou-estampas-de-espana.
Хореографический конкурс в Испании Dancing Catalonia URL: http://ru.fiestalonia.net/ fest/horeograficheskij-konkurs-v-ispanii-dancing-catalonia.
Хореография. URL: https://ru.wikipedia.org/wiki/Хореография.
Чілікіна Н. О. Тілесні практики в сучасній хореографічній культурі : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства: 26.00.01. Харків, 2014. 20 с.
Danse avec les stars. URL: https://www.tf1.fr/tf1/danse-avec-les-stars.
Lord of the Dance URL: http://www.lordofthedance.com.
Timotheus Vermeulen and Robin van den Akker. «Notes on metamodernism». URL: http://www.emerymartin.net/FE503/Week10/Notes%20on%20Metamodernism.pdf.
Bihus, O. O. (2015). Folk Stage Choreography of the Carpathian region: Monograph. Kyiv National University of Culture and Arts. Kyiv: Lira-K [in Ukrainian].
Kabachok, N. L. (2013). The Phenomenon of Neoclassics in the Choreographic Culture of the 20th Century (Based on the Experience of G. Balanchine): Author’s Abstract of the Thesis for ... Candidate of Art Studies: 26.00.01. Kharkiv: Kharkiv State Academy of Culture [in Ukrainian].
Kolesnychenko, Y. V. & Dosenko, Ye. & Batnichuk D. (2014). Ukrainian Necklace. Ten Ukrainian Dances: Collection of Choreographic Works with Music Supplement. National Choreographic Union of Ukraine. Vinnytsia: Nova Knyha [in Ukrainian].
Legendary Dance Show Rhythm оf the Dance in Moscow Retrieved from: http://expert.ru/2016/11/24/legendarnoe-tantsevalnoe-shou-rhythm-of-the-dance-v-moskve [in Russian].
META Modernism: Internal and External Roll-Calls Retrieved from: http://postmodern. in.ua/?p=2366 [in Russian].
Mitroshenkov, O. What will come to replace postmodernism? Retrieved from: http://metamodernizm.ru/chto-pridet-na-smenu-postmodernizmu. [in Russian].
Plakhotniuk, O. A. (2016). Contemporary Jazz Dance as a Phenomenon of Artistic Culture: Author’s Abstract of the Thesis for ... Candidate in Art Studies: 26.00.01. Ivano-Franivsk: Vasyl Stefanyk Precarpathian National University Public Educational Institution [in Ukrainian].
Povalii, T. L. (2015). Modernization of Choreographic Education in the Republic of Poland: Author’s Abstract of the Thesis for ... Candidate in Pedagogy: 13.00.01. Sumy: State A.S. Makarenko Pedagogical University [in Ukrainian].
Rozhko, M. N. (2014). Topical Issues of Foreign choreography. Luhansk: Taras Shevchenko National University of Luhansk [in Ukrainian].
Rusin, R. M. (2015). Artistic Image: from Classics to Postmodern. Kyiv: Kyivskyi Universytet. [in Ukrainian].
Stanishevskyi, Y. (2005). Problems of Integration of Ukrainian Choreographic Art into the World and European Cultural Context. Khudozhnia kultura. Aktualni problem, 2, pp. 302-317 [in Ukrainian].
Pixel Dance Show Retrieved from: http://www.kulturologia.ru/blogs/070115/22832 [in Russian].
Fedkova, I. A. (2014). Ukrainian Choreographic Vocabulary: Structural, Semantic and Genetic Characteristics: Author’s Abstract of the Thesis for ... Candidate in Philological Sciences: 10.02.01. Ivano-Frankivsk: Vasyl Stefanyk Precarpathian National University Public Educational Institution [in Ukrainian].
Flamenco from Spain in Pictures – Estampas de Espana Show Retrieved from: http://www.israelculture.info/flamenko-iz-ispanii-v-kartinkax-shou-estampas-de-espana. [in Russian].
Choreographic Competition in Spain Dancing Catalonia. Retrieved from: http://ru. fiestalonia.net/fest/horeograficheskij-konkurs-v-ispanii-dancing-catalonia. [in Russian].
Choreography Retrieved from: https://ru.wikipedia.org/wiki/Хореография. [in Russian].
Chilikina, N. O. (2014). Corporative Practices in Modern Choreographic Culture: Author’s Abstract of the Thesis for ... Candidate in Art Studies: 26.00.01. Kharkiv: Kharkiv State Academy of Culture [in Ukrainian].
Danse avec les stars. Retrieved from: https://www.tf1.fr/tf1/danse-avec-les-stars. [in French].
Lord of the Dance. Retrieved from: http://www.lordofthedance.com. [in English].
Timotheus Vermeulen and Robin van den Akker. «Notes on metamodernism» Retrieved from: http://www.emerymartin.net/FE503/Week10/Notes%20on%20Metamodernism.pdf. [in Dutch].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Liudmyla Khotsianovska
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.