ТИТРИ ТА АНІМОВАНА ГРАФІКА В КІНО ТА НА ТЕЛЕБАЧЕННІ

Автор(и)

  • Mykola Mozhenko

DOI:

https://doi.org/10.32461/149831

Ключові слова:

титри, анімована графіка, моушен-дизайн, відеодизайн, теледизайн

Анотація

Мета роботи. Здійснити аналіз функцій титрів та анімованої графіки в кіно та на телебаченні, виявити особливості їх застосування в різних аудіовізуальних творах та визначити способи її реалізації. Методологія дослідження передбачає застосування візуального аналізу кіно-, телепродукції, що дозволить перейти до розуміння основних функцій титрів та анімованої графіки в сучасних аудіовізуальних творах. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що в ньому сформульовані основні принципи застосування титрів та анімованої графіки в різноманітних аудіовізуальних творах і показано їхній вплив на образне вирішення кіно- та телепродукції. Висновки. Титри в кіно, окрім суто інформаційної функції, поступово стали привносити емоційні і смислові асоціації в візуальний ряд кінофільмів, граючи роль своєрідної графічної увертюри. Синтезом титрів і анімації стала анімована графіка. Сьогодні на телебаченні як сам телеканал, так і телепрограми повинні мати свій індивідуальний візуальний стиль, який створюється за допомогою моушен-дизайну і допомагає глядачеві легко ідентифікувати телепрограму. Анімована графіка також набула величезного поширення в інфографіці та в презентаціях. Таким чином, аналіз застосування титрів і графіки в кіно та на ТБ дозволив автору статті сформулювати систему понять про використання анімованої графіки в фільмах та телепрограмах, що має суттєве значення для практики створення різноманітної аудіовізуальної продукції.

Біографія автора

Mykola Mozhenko

старший викладач кафедри кіно-, телемистецтва
Київського національного університету культури і мистецтв

Посилання

Изволов Н. А. Феномен кино. Москва: Материк, 2005. 164 c.

Куренков. А. Моушн-дизайн в Adobe After Effects. URL: https://www.youtube.com/ watch?v=VTj9WwwgMos

Клиффорд, Д. Иконы графического дизайна. Москва, 2015. 240 с.

Интернет-памятник фильму «Приключения Шерлока Холмса и доктора Ватсона». История. Съемка. URL: http://www.221b.ru/history4.htm

Телевізійна комп’ютерна графіка й оформлення студії. Київ: К.І.С, 1998. 152 с.

Титры в кино. URL: http://titres.designcabaret.com

A Brief History of Title Design. URL: https://vimeo.com/20759580

Frantz, M. Changing Over Time: The Future of Motion Graphics. URL: https://benjaminhall writing. wordpress.com/2014/10/28/changing-over-time-the-future-of-motion-graphics/

Krasner J. Motion Graphic Design: Applied History and Aesthetics. Focal Press, 2008. 540 c.

Manovich L. Software Takes Command. New York: Bloomsbury Academic, 2013. 358 c.

The Art of the Titles. URL: http://www.artofthetitle.com

Izvolov, N. (2005). The phenomenon of cinema. Moscow: Materik [in Russian].

Kurenkov, A. Motion Design in Adobe AfterEffects. Retrieved from https://www.youtube.com/ watch?v=VTj9WwwgMos. [in Russian].

Clifford, J. (2015). Graphic Icons. Moscow. [in Russian].

Internet-monument to the film «The Adventures of Sherlock Holmes and Dr. Watson» History. Shooting. Retrieved from. http://www.221b.ru/history4.htm [in Russian].

Television computer graphics and design studio. (1998). Kyiv [in Ukrainian].

Titles in film. Retrieved from http://titres.designcabaret.com. [in Russian].

A Brief History of Title Design. Retrieved from https://vimeo.com/20759580 [in English].

Frantz, M. Changing Over Time: The Future of Motion Graphics. Retrieved from https://benjaminhallwriting.wordpress.com/2014/10/28/changing-over-time-the-future-of-motion-graphics/ [in English].

Krasner, J. (2008). Motion Graphic Design: Applied History and Aesthetics. Focal Press [in English].

Manovich, L. (2013). Software Takes Command. New York: Bloomsbury Academic [in English].

The Art of the Titles. Retrieved from http://www.artofthetitle.com [in English].

##submission.downloads##