ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ПІДГОТОВКИ МУЗИКАНТІВ-ІНСТРУМЕНТАЛІСТІВ ДО ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Herold Martseniuk

DOI:

https://doi.org/10.32461/149848

Ключові слова:

музично-творчі здібності, виконавське мислення, психологічні аспекти, колективне музикування

Анотація

Мета роботи. Дослідження пов ’язане з пошуком нових засобів та методів виявлення закономірностей функціонування музично-психологічних процесів, використання різних концепцій, спрямованих на творчий розвиток здібностей особистості музиканта- інструменталіста. Методологічну основу дослідження становлять методи аналізу, систематизації й узагальнення у процесі огляду наукових джерел з практики інструментально-оркестрового виконавства, загальних проблем педагогіки та музичної психології; зазначений методологічний підхід дозволяє розкрити сутність проблем цього дослідження. Наукова новизна роботи полягає в розширенні уявлень щодо способів формування творчих здібностей та психологічних аспектів підготовки музикантів- інструменталістів для подальшого їх використання у професійної діяльності. Висновки. Аналіз наукових праць, присвячених дослідженню різних аспектів творчої діяльності студентів гуманітарного циклу дають змогу сформувати власне розуміння нагальних проблем та глибше розкрити специфічні особливості професійної підготовки студентів.


Біографія автора

Herold Martseniuk

кандидат мистецтвознавства, доктор філософії, доцент, професор кафедри інструментального мистецтва Київського національного університету культури і мистецтв


Посилання

Баренбойм Л.А. Путь к музицированию / Баренбойм Л.А. - Л.: 1979. - 352 с.

Бочкарёв Л.А. Психологические аспекты публичного выступления музыкантов- исполнителей / Л. А. Бочкарёв // Вопросы психологии. - 1975 № 1. М.: Педагогика - С. 68 - 80.

Гринчук І. Д. Проблеми музичного мислення. Теорія і методика розвитку: навч. вид. / І.Д. Гринчук, О. В. Бурська. - Тернопіль - «Підручники і посібники». 2008. - 222 с.

Олексюк О.М. Методика викладання гри на народних інструментах: навч. посіб. / О.М. Олексюк - К. - ДАКККіМ, 2004. - 133 с.

Назайкинский Е.В. О психологии музыкального восприятия: / Е.В. Назайкинский. - М.: Музыка, 1972. - 383 с.

Петрушин В. И. Музыкальная психология: учебное пособие / В.И. Петрушин - М.: Академический проект: 2009. - 400с.

Сверлюк Я.В. Особливості комунікативної взаємодії в оркестровому колективі. / Я. В. Сверлюк // Історія становлення та перспективи розвитку духової музики в контексті національної культури України та зарубіжжя. - 2016. - № 8. - С. 24 - 28.

Теплов Б.М. Психология музыкальных способностей. Избранные труды: Т. 1. / Теплов Б.М. - М.: Педагогика, 1985 - 328 с.

Фейнберг С.Е. Пианизм как искусство: / С.Е. Фейнберг. - М. Музыка, 1969. - 598 с.

Цыпин Г. М. Обучение игре на фортепиано: учебное пособие / Г.М. Цыпин. - М.: Просвещение, 1984. - 176 с.

Barenboim, L. A. (1979). The Way to Music Making. Leningrad: Soviet kompozitor [in Russian].

Bochkarev, L. A. (1975). Psychological Aspects of Public Performance of the Musicians. Psychology Issues, 1. 68 - 80. Moskow [in Russian].

Hrynchuk, I. D & Burska, O. V. (2008). Problems of Musical Thinking. Theory and Methodology of Development. Ternopil: "Textbooks and Manuals” [in Ukrainian].

Nazaikynskiy, E.V. (1972). On Psychology of Musical Perception. Moskow: Muzyka [in Russian].

Oleksiuk, O.M. ( 2004). Methods of Folk Instruments Playing Training. Kyiv: National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts [in Ukrainian].

Petrushin, V.I. (2009). Music Psychology. Moskow: Akademicheskiy proekt [in Russian].

Sverliuk, Ya. V. (2016). Peculiarities of Communicative Interaction in an Orchestra Collective. History of the Formation and Prospects of the Development of Brass Music in the Context of National Culture of Ukraine and Foreign Countries. 8. Rivne [in Ukrainian].

Teplov, B.M. (1985). Selecta: Volume 1. Moskow: Pedagogika [in Russian].

Feinberg, S.E. (1969). Pianism as an Art.. Moskow: Muzyka [in Russian].

Tsypin, G.M. (1984). Methods of Piano Playing Training. Moskow: Prosveschenie [in Russian].

##submission.downloads##