ПРОФЕСІЙНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ВИКЛАДАЧА В РОБОТІ З НОТНИМ ТЕКСТОМ

Автор(и)

  • Nataliia Nesterenko

DOI:

https://doi.org/10.32461/149852

Ключові слова:

Викладач, учень, композитор, виконавець, музичний твір, діалог, творчий процес

Анотація

Метою роботи є дослідження особливостей професійної участі викладача в процесі роботи над нотним текстом. Методологія дослідження полягає в застосуванні музикознавчого, системно-структурного, логіко-аналітичного методів, що дозволяє піддати аналізу та розкрити художній зміст музичного твору, охопити всі елементи музичної тканини, зрозуміти специфіку поетапної роботи над нотним текстом. Наукова новизна роботи полягає в розкритті професійного підходу в роботі над нотним текстом, що є необхідною умовою розуміння змісту виконуваної музики та в подальшому зростання професійно-технологічної майстерності виконавця. Висновки. Робота над музичним твором повинна проходити в творчому діалозі педагога з учнем, обміні думками, почуттями, міркуванням. Серйозне завдання педагога - змусити учня повірити, що всі рекомендовані прийоми розучування музичного твору приведуть до бажаного результату. Участь викладача повинна бути активно-творчою з самого розбору тексту до моменту виходу учня на сцену.


Біографія автора

Nataliia Nesterenko

викладач-методист по класу фортепіано Чернігівської музичної школи № 1 ім. С. Вільконського


Посилання

Вицинский А. В. Процесс работы пианиста-исполнителя над музыкальным произведением. Психологический анализ / А. В. Вицинский. - М.: Классика-XXI, 2003. - 100 с.

Гинзбург Л. О работе над музыкальным произведением / Л.Гинзбург.- 4-е. изд. - М.: Музыка, 1981. - 143 с.

Коган Г. М. Избранные статьи / Г. М. Коган. - М.: Сов. композитор, 1972. - Вып. 2. - 264 с.

Коган Г. М. Парадоксы об исполнительстве / Г. М. Коган // О музыке. Проблемы анализа: сб. статей / Ред.-сост. Г. Головинский. - М.: Сов. композитор, 1974. - С. 344-365.

Корто А. О фортепианном искусстве: Статьи, материалы, документы / А. Корто / Сост., перевод, ред., вступ. статья и коммент. К. X. Аджемова. - М.: Музыка, 1965. - 363 с.

Серов А. Н. Избранные статьи / А. Н. Серов / Общ. ред., вступ. статья и примеч. Г. Н. Хубова. - Т. 1. - М.-Л.: Госмузиздат, 1950. - 627 с.

Фейнберг С. Е. Пианизм как искусство / С. Е. Фейнберг. - М.: Классика-XXI, 2001. - 340 с.

Щапов А. П. Фортепианный урок в музыкальной школе и училище / А. П. Щапов. - М.: Классика-XXI, 2009. - 176 с.

Vitsinskiy, A. V. (2003). The process of the pianist’s work on a musical composition. Psychological analysis. Moscow: Klassika-XXI [in Russian].

Ginzburg, L. (1981). About work on a musical composition. Moscow: Muzyka [in Russian].

Kogan, G. M. (1972). Selected articles. Moscow: Sov. Kompozitor. (Vols 2). [in Russian].

Kogan, G. M. (1974 Paradoxes about performance. G. Golovinskiy (Eds.), About music. Problems of analysis, (pp. 344-365.). Moscow: Sov. Kompozitor [in Russian].

Korto, A. (1965). On the piano art: articles, materials, documents. (K. Adzhemova, Trans, Ed). Moscow: Muzyka [in Russian].

Serov, A. N. (1950). Selected articles. G. N. Khubov (Ed.). (Vols. 1). Moscow-Leningrad: Gosmuzizdat [in Russian].

Feynberg, S. Ye (2001). Pianism as art. Moscow: Klassika-XXI [in Russian].

Shchapov, A. P. (2009). A Piano lesson at music school and college. Moscow: Klassika- XXI [in Russian].

##submission.downloads##