ПРОФЕСІЙНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ВИКЛАДАЧА В РОБОТІ З НОТНИМ ТЕКСТОМ
DOI:
https://doi.org/10.32461/149852Ключові слова:
Викладач, учень, композитор, виконавець, музичний твір, діалог, творчий процесАнотація
Метою роботи є дослідження особливостей професійної участі викладача в процесі роботи над нотним текстом. Методологія дослідження полягає в застосуванні музикознавчого, системно-структурного, логіко-аналітичного методів, що дозволяє піддати аналізу та розкрити художній зміст музичного твору, охопити всі елементи музичної тканини, зрозуміти специфіку поетапної роботи над нотним текстом. Наукова новизна роботи полягає в розкритті професійного підходу в роботі над нотним текстом, що є необхідною умовою розуміння змісту виконуваної музики та в подальшому зростання професійно-технологічної майстерності виконавця. Висновки. Робота над музичним твором повинна проходити в творчому діалозі педагога з учнем, обміні думками, почуттями, міркуванням. Серйозне завдання педагога - змусити учня повірити, що всі рекомендовані прийоми розучування музичного твору приведуть до бажаного результату. Участь викладача повинна бути активно-творчою з самого розбору тексту до моменту виходу учня на сцену.
Посилання
Вицинский А. В. Процесс работы пианиста-исполнителя над музыкальным произведением. Психологический анализ / А. В. Вицинский. - М.: Классика-XXI, 2003. - 100 с.
Гинзбург Л. О работе над музыкальным произведением / Л.Гинзбург.- 4-е. изд. - М.: Музыка, 1981. - 143 с.
Коган Г. М. Избранные статьи / Г. М. Коган. - М.: Сов. композитор, 1972. - Вып. 2. - 264 с.
Коган Г. М. Парадоксы об исполнительстве / Г. М. Коган // О музыке. Проблемы анализа: сб. статей / Ред.-сост. Г. Головинский. - М.: Сов. композитор, 1974. - С. 344-365.
Корто А. О фортепианном искусстве: Статьи, материалы, документы / А. Корто / Сост., перевод, ред., вступ. статья и коммент. К. X. Аджемова. - М.: Музыка, 1965. - 363 с.
Серов А. Н. Избранные статьи / А. Н. Серов / Общ. ред., вступ. статья и примеч. Г. Н. Хубова. - Т. 1. - М.-Л.: Госмузиздат, 1950. - 627 с.
Фейнберг С. Е. Пианизм как искусство / С. Е. Фейнберг. - М.: Классика-XXI, 2001. - 340 с.
Щапов А. П. Фортепианный урок в музыкальной школе и училище / А. П. Щапов. - М.: Классика-XXI, 2009. - 176 с.
Vitsinskiy, A. V. (2003). The process of the pianist’s work on a musical composition. Psychological analysis. Moscow: Klassika-XXI [in Russian].
Ginzburg, L. (1981). About work on a musical composition. Moscow: Muzyka [in Russian].
Kogan, G. M. (1972). Selected articles. Moscow: Sov. Kompozitor. (Vols 2). [in Russian].
Kogan, G. M. (1974 Paradoxes about performance. G. Golovinskiy (Eds.), About music. Problems of analysis, (pp. 344-365.). Moscow: Sov. Kompozitor [in Russian].
Korto, A. (1965). On the piano art: articles, materials, documents. (K. Adzhemova, Trans, Ed). Moscow: Muzyka [in Russian].
Serov, A. N. (1950). Selected articles. G. N. Khubov (Ed.). (Vols. 1). Moscow-Leningrad: Gosmuzizdat [in Russian].
Feynberg, S. Ye (2001). Pianism as art. Moscow: Klassika-XXI [in Russian].
Shchapov, A. P. (2009). A Piano lesson at music school and college. Moscow: Klassika- XXI [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Nataliia Nesterenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.