ТВОРИ МОНУМЕНТАЛЬНО-ДЕКОРАТИВНОГО МИСТЕЦТВА В ДИЗАЙНІ ІНТЕР’ЄРІВ ГОТЕЛІВ КИЄВА (до проблеми збереження мистецьких пам’яток 1960 -1980-х рр.)
DOI:
https://doi.org/10.32461/149866Ключові слова:
монументально-декоративне мистецтво, готелі Києва, громадський інтер’єр, дизайн, композиція, концептуальний зміст творуАнотація
Мета роботи. Дослідження розкриває стан і наявність збережених творів монументально-декоративного мистецтва в готелях м. Києва, створених періодом 1960-х - 1980-х років. Значення і роль в громадських інтер’єрах 2010-х років декоративних історично- мистецьких панно, що є цінним надбанням досвідченості архітекторів і художників, являється закликом до поваги і збереження пам’ятних творів України. Методологія. Опрацьовано матеріал 2017 р. шляхом методології натурного обстеження, порівняльного аналізу і композиційності, який демонструє у більшості випадків - знищення, та в мінімальній кількості - існування мистецьких пам’яток в громадських інтер’єрах готелів - пам’ятників архітектури Радянської України. Наукова новизна роботи полягає у сучасному дослідженні творів монументально-декоративного мистецтва в дизайні інтер’єрів готелів 1960-х - 1980-х років, а також виявленні впливу монументального декорування на створення «обличчя міста». Композиції несуть естетично-концептуальну модель у зв ’язку із функціональною, яка має створювати досвідчений проект ціннісно-символічного простору з визначальними характеристиками подальших візитів до готелю для приїжджих гостей чи корінних киян. Саме через такий підхід готельні заклади Києва набудуть довершеної узгодженості в сенсі підняття рейтингів відвідувачів, досягнувши підвищення економічного рівня країни. Висновки. Визначено кількість збережених творів на сьогодні, їх включення в нові інтер’єри і зв’язок з сучасними стилями дизайнерського проектування. Подача важливого значення і усвідомлення історично-мистецтвознавчого змісту творів монументального декорування, які несуть характеристику музейних експонатів, презентуючи царину культури і мистецтва України XX ст., повинна мати цінність і залучення художників до реставрації історичних пам’яток. Припинення масової руйнації творів монументально-декоративного мистецтва має досягти осмислення коштовності величних панно, презентуючи історично- концептуальну оригінальність в стилістичних особливостях Києва.
Посилання
Бортников С. Монументально-декоративное искусство в контексте трансформации его функций / С. Д. Бортников, Т. В. Пойдина. - Горно-Алтайск: Редакц. международн. науч. журнала «Мир науки, культуры, образования», 2011 - Выпуск 2. - С. 284 - 287.
Жоголь Л. Е. Декоративное искусство в интерьерах общественных зданий / Л. Е. Жоголь. - К.: «Будівельник», 1978. - 104 с.
Кантор А. Самоценность искусства и переживание пространства / А. Кантор // М.: Декорат. искусство СССР. - 1980. - № 12. - С. 16-20.
Мисюга Б. В. Галина Севрук. Альбом-монографія / Б. В. Мисюга. - Л., К.: «Смолоскип», 2011. - 240 с.
Скляренко Г. Я. Монументально-декоративное искусство в общественных зданиях Украины 1970-х годов (к проблеме архитектурно-художественного ансамбля в городской среде): диссертация на соискание науч. степеня канд. исусствоведения: спец. 17.00.04 «Изобразительное искусство» / Г. Я. Скляренко. - Киев, 1984. - 211 с.
Скляренко Г. Я. Художник і місто: Проблеми формування архітектурно-художнього ансамблю / Г. Я. Скляренко. - Киев: «Наукова думка», 1990. - 104 с.
Толстой В. П. Монументальное искусство СССР / В. П. Толстой. - Москва: «Советский художник», 1978. - 380 с.
Чепелик О. Художня виразність при формуванні інтер’єрів засобами образотворчого мистецтва, і зокрема скульптури / О. Чепелик - К.: Українська академія мистецтва. 2013. - Випуск 21. - С. 118-124.
Bortnikov, S. (2011). Monumental decorative art in the context of the transformation of its functions. Gorno-Altaisk: The editorial Board of international scientific journal «The world of culture, science, education», 2, 284-287 [in Russian].
Gogol', L. E. (1978). Decorative art in interior of public building. Kiev: Bydivel'nuk [in Russian].
Kantor, A. (1980). The intrinsic value of art and the experience of space. Moskow: Decorative art USSA, 12, 16-20 [in Russian].
Musuga, B. V. (2011). Galina Sevryk. Album-monograph. Lviv, Kyiv: Smoloskup [in Ukrainian].
Sklyarenko, G. Ya (1984). Monumental and decorative art in public buildings of Ukraine 1970-ies (to the problem of architectural-artistic ensemble in the urban environment). Candidate’s thesis. Kiev [in Russian].
Sklyarenko, G. Ya (1990). The artist and the city: problems of formation of architectural- artistic ensemble. Kyiv: Scientific thought [in Ukrainian].
Tolstoi, V. P. (1978). Monumental and decorative art USSR. Moskow: Sovetskii hudognik [in Russian].
Chepeluk, O. (2013). Artistic of expressiveness at forming of interiors by facilities of fine art and in particular sculptures. Kyiv: Ukrainian academy of art, 21, 118-124 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Olena Smolyar
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.