Проблема традиції в фортепіанній творчості М. Метнера (на прикладі «Сонати- спомину» з циклу «Забуті мотиви»)
DOI:
https://doi.org/10.32461/149874Ключові слова:
культуротворчий синтез, культурна традиція, музичний індивідуальний стильАнотація
Мета статті. Виявити взаємодію стильових тенденцій, результативність стильового синтезу в «Сонаті-спогаді» М. Метнера як вираження найважливіших стильових процесів періоду рубежу ХІХ-ХХст. Методологія. Дослідження здійснюється завдяки використанню таких методів: культурологічного, що дозволяє позначити загальнокультурні процеси в російському музичному мистецтві рубежу століть; герменевтичного, що базується на осмисленні музичних творів у співвідношенні з культурною традицією; музикознавчого, який передбачає аналіз музичних творів і спирається на теоретичні розробки музикознавців в області художнього світогляду, традицій, стилю. Наукова новизна полягає в тому, що вперше розглядається проблема стильового синтезу на матеріалі «Сонати-спогаду» в аспекті конкретного втілення ідей «Срібної доби». Висновки. Фортепіанний твір «Соната-спогад» є цілком символічним в художній і естетико-філософській концепції композитора. Ідея спогаду, ремінісценції («повернення до початку»}, заявлена в програмному заголовку, стала основним принципом творчого методу композитора.
Посилання
Белый А. Критика. Эстетика. Теория символизма: в 2 т. / А. Белый. - М.: Искусство, 1994. - Т. 1. - 478 с. - (История эстетики в памятниках и документах).
Белый А. Критика. Эстетика. Теория символизма: в 2 т. / А. Белый. - М.: Искусство, 1994. - Т. 2. - 571 с. - (История эстетики в памятниках и документах).
Зенкин К.В. Фортепианная миниатюра и пути музыкального романтизма / К.В. Зенкин. - М., 1997. - 415 с.
Иванов В.И. Борозды и межи. Опыты эстетические и критические / В.И. Иванов. - М.: Мусагет, 1916. -351 с.
Метнер Н.К. Муза и мода / Н.К. Метнер. - Париж: Мусагет, 1935. - 156 с.
Эткинд А.М. Эрос невозможного. История психоанализа в России / А.М. Эткинд. - СПб.: Медуза, 1993. - 463 с.
Belyi, A. (1994). Criticism. Aesthetics. Theory of Symbolism: in 2 vol. Vol.1 (The History of aesthetic in the monuments and documents). Moscow: Iskusstvo [in Russian].
Belyi, A. (1994). Criticism. Aesthetics. Theory of Symbolism: in 2 vol. Vol.2 (The History of aesthetic in the monuments and documents). Moscow: Iskusstvo [in Russian].
Zenkin, K. V. (1997). Piano Miniature and the Paths of Music Romanticism. Moscow [in Russian].
Ivanov, V. I. (1916). Furrows and Borders. Experiences Aesthetic and Critical. Moscow: Musaget [in Russian].
Metner, N. K. (1935). Muse and Fashion. Paris; Musaget [in Russian].
Etkind, A. M. (1993). Eros of the impossible. The history of psychoanalysis in Russia. St. Petersburg: Meduza [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Nataliia Shvets
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.