Особливості тембрового колориту фортепіанної музики Чу Ванхуа (на матеріалі концерту для фортепіано з оркестром «Жовта ріка»)

Автор(и)

  • Fan Lu

DOI:

https://doi.org/10.32461/149953

Ключові слова:

тембр, темброколорит, китайська фортепіанна музика, Чу Ванхуа, фортепіанний концерт «Жовта ріка»

Анотація

Мета роботи. У статті розкриваються особливості тембрового колориту фортепіанної музики Чу Ванхуа на прикладі концерту для фортепіано з оркестром «Жовта ріка» - титульного твору для китайської фортепіанної музики ХХ століття, в якому блискуче реалізувалося самобутнє творче обдарування композитора. Методологія дослідження базується на принципах цілісного аналізу музичного твору. Застосовано також елементи стильового та виконавського аналізу. Компаративний метод дозволяє виявити зв ’язки між національною музичною традицією і стильовою специфікою музики Чу Ванхуа. Наукова новизна цього дослідження полягає в розгляді особливостей темброколориту фортепіанного концерту «Жовта ріка» і характеру піаністичного письма композитора в цілому крізь призму рецепції національного китайського фольклору. Висновки. У фортепіанному концерті «Жовта ріка» представлено характерний тип взаємодії ладової, ритмічної та фактурної організації звукового матеріалу, що визначає індивідуальний тембровий колорит музики Чу Ванхуа. Опора на фольклорні джерела на глибинному рівні веде до жанрової конкретності висловлювання, поліфонізації фортепіанної тканини і окреслює унікальний, національний звуковий образ фортепіано.


Біографія автора

Fan Lu

аспірант Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського

Посилання

Бай Е. Становление фортепианного стиля Чу Ванхуа: ранние сочинения / Е. Бай // Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. - 2011. - №5. - Харків: ХДАДМ, 2011. - С. 158-160.

Есипова М. Музыка Японии в исторических взаимодействиях / М. В. Есипова // Музыкальная академия. - 2001. - № 2. - С. 156-165.

Жарков А. Целостность тембрового развертывания в системе музыкального произведения как целого / А. Жарков // Художня цілісність як феномен музичної творчості та виконавства: Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського: сб. статей. - К., 2005. - Вып. 48. - С. 28-36.

Манафова М. Тембр и темброколорит в современной музыкальной системе / Марина Манафова // Relga: научно-культурологический журнал. - 2010. - № 14 (212). - Режим доступа: http://www.relga.ru/Environ/WebObjects/tgu-www.woa/wa/Main?level1=main&level2=articles&textid=2735

Цытович В. О специфике тембрового мышления Белы Бартока: автореф. дис. на соискание науч. степени кандидата искусствоведения: спец. 17.00.02 / Цытович Владимир Иванович. - Л., 1973. - 23 с.

Цюй Ва. Фортепианное творчество Чу Ванхуа в контексте китайской музыки ХХ века: автореф. дис. на соискание науч. степени кандидата искусствоведения: спец. 17.00.02 «Музыкальное искусство» / Ва Цюй. - Ростов-на-Дону, 2015. - 26 с.

Шутко Д. Французская спектральная музыка 1970-1980-х годов: теоретические основы музыкального языка: дис. ... канд. искусствоведения: спец. 17.00.02 / Даниил Владимирович Шутко. - СПб.: СПбГК им. Н. А. Римского-Корсакова, 2004. - 181 с.

Li V. S. A survey of Chu Wang-Hua’s piano works: D.M.A. Document / Li Vivian S.; Univerrsity of Houston. - [USA], 2005. - 100 р.

Bay, Ye. (2011). Formation of the Chu Wanhua piano style: early works. Visnyk of the Kharkiv State Academy of Design and Fine Arts, 5, 158-160 [in Russian].

Yesipova, M. V. (2001). Music of Japan in historic interactions. Muzykalnaya akademiya, 2, 156-165 [in Russian].

Zharkov, A. (2005). Integrity of the timbral development in the system of musical composition. Naukovyy visnyk of the NMAU, 48, 28-36 [in Russian].

Manafova, M. (2010). Timbre and timbre color in contemporary music system. Relga, 14. Retrieved from http://www.relga.ru/Environ/WebObjects/tgu-www.woa/wa/Main?level1 =main&level2=articles&textid=2735 [in Russian].

Tsytovich, V. I. (1973). On specifics of timbral thinking of Bela Bartok. Candidat’s thesis. Leningrad [in Russian].

Tsiuy, Va. (2015). Piano oeuvre by Chu Wanhua in the context of the XXth century Chinese music. Candidate’s thesis. Rostov-na-Donu [in Russian].

Shutko, D. V. (2004). French spectral music of 1970-1980-ies: theoretical grounds of musical language. Candidate’s thesis. Saint-Petersburg: Saint-Petersburg state conservatory [in Russian].

Li, V. S. (2005). A survey of Chu Wang-Hua’s piano works. D.M.A. Document. Houston: University of Houston [in English].

##submission.downloads##