КОЛОРИТ ЕКРАННОГО ЖИВОПИСУ

Автор(и)

  • Yuri Garmash заслужений діяч мистецтв України, оператор-постановник, доцент кафедри операторської майстерності Київського національного університету культури і мистецтв, Україна
  • Aleksandr Pryadko заслужений працівник культури України, кандидат технічних наук, доцент кафедри операторської майстерності Київського національного університету культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/150143

Ключові слова:

колір, колорит, живопис, екран, дисплей, світлофільтр, кадр, фільм, технологія

Анотація

Мета роботи. Аналіз складових в системі організації колориту щодо екранного жи­вопису; дослідження феномену колориту і аналіз особливостей застосування різних колори­стичних рішень у фільмах та визначення способів їх реалізації. Методологія дослідження полягає в застосуванні структурно-функціонального та культурологічного підходів, зумов­лених необхідністю систематизації по вирішенню завдань колористики шляхом аналізу різ­новидів колориту в образотворчому мистецтві. Наукова новизна дослідження включає уточнення складових та їх вплив на колорит живописного твору, визначення впливу на кол о- рит колірного обхвату в технології екранного живопису, структурований аналіз сучасних варіантів колориту, методи формування колориту в художніх фільмах та аналіз колориту в знакових фільмах. Висновки. Колорит - це та складова екранного живопису, яку можна змінювати без будь-яких технічних і технологічних обмежень в залежності від творчого задуму різними способами та засобами. Наприклад, підбором предметних кольорів, колірною температурою освітлення, світлофільтрами, адитивним синтезом різнокольорових світло­вих потоків, в процесі кольороустановки на пост-продакшені, шляхом регулювання експози­ції в окремих ділянках кадру і всього кадру.

Посилання

Безклубенко С. Д. Відеологія. Основи теорії екранних мистецтв / С.Д. Безклубенко. - К.: Альтерпрес, 2004. - 328 с.

Косматов Л. В. Колорит фильма / Л. В. Косматов, Т. Р. Тер-Гевондян. - М.: Бюро про­паганды советского киноискусства, 1981. - 72 с.

Дыко Л. П. Беседы о фотомастерстве / Л. П. Дыко. - М.: Искусство, 1977. - 275 с.

Горпенко В. Г. Архітектоніка фільму: режисерські засоби і способи формування стру­ктури екранного видовища. В 5 т. / В. Г. Горпенко. - Т.4: Архітектоніка кольору, Ч. ІІ: Видова специфіка кольору. - К.: КДІТМ, 2000. - 138 с.

Железняков В. Н. Цвет и контраст. Технология и творческий выбор / В. Н. Железня­ков. - М.: ВГИК, 2001. - 286 с.

Сотник Л. І. Колір і його значення в мистецтві / Л. І. Сотник // Вісник ХДАМД : [Наук. Журнал]. - Х.: ХДАМД, 2015. - №6. - С. 32-36.

Алексеев С.С. О колорите / С.С. Алексеев. - М.: Изобразительное искусство, 1974. - 176 с.

Зайцев А. С. Наука о цвете и живопись / А. С. Зайцев. - М.: Искусство, 1986. - 206 с.

Волков Н. Н. Цвет в живописи / Н.Н. Волков. - М. : Искусство, 1985. - 480 с.

Parameter values for ultra-high definition television systems for production and international programme exchange / Recommendation ITU-R BT2020. - 10/2015. - 8 p. p.

Ландо С. Фотокомпозиция для киношколы / С. Ландо. - СПб.: Политехника- Сервис, 2009. - 320 с.

Довженко О.П. Твори. В 5-ти т. / О.П. Довженко. - К.: Дніпро, 1965. - Т. 4. - 356 с.

Bezklubenko, S. (2004). ideology. Kyiv: Alterpres [in Ukrainian].

Kosmatov, L. (1981). The coloring of the film. Moscow: Buro propagandy sovetskogo kinoiskusstva [in Russian].

Dyko, L. (1977). Conversations about the photo skills. Moscow: Iskusstvo [in Russian].

Gorpenko, V. (2000). Architectonics of the film: director means and methods off forming patternson-screen spectacle. Kyiv: КБІТМ [in Ukrainian].

Zheleznyakov, V. (2001). The color and contrast. Technology and creative choice. Moscow: VGIK [in Russian].

Sotnyk, L. (2015). Color and its meaning in art. Visnyk KhDАМD, 6, 32-36 [in Ukrainian].

Alekseev, S. (1974). The coloring. Moscow: Izobrazitelnoe iskusstvo [in Russian].

Zaitsev, A. (1986). The science of color and art. Moscow: Iskusstvo [in Russian].

Volkov, N. (1985). Color in the painting. Moscow: Iskusstvo [in Russian].

Parameter values for ultra-high definition television systems for production and international programme exchange. (2015). Recommendation ITU-R BT2020, 10/2015, 8 [in English].

Lando, S. (2009). Photocompositions for film school. St. Petersburg: Politehnika-Servis [in Russian].

Dovzhenko, О. (1965). Works: in 5 volumes. Volume 4. Kyiv: Dnipro [in Ukrainian].

##submission.downloads##