КОЛОРИТ ЕКРАННОГО ЖИВОПИСУ
DOI:
https://doi.org/10.32461/150143Ключові слова:
колір, колорит, живопис, екран, дисплей, світлофільтр, кадр, фільм, технологіяАнотація
Мета роботи. Аналіз складових в системі організації колориту щодо екранного живопису; дослідження феномену колориту і аналіз особливостей застосування різних колористичних рішень у фільмах та визначення способів їх реалізації. Методологія дослідження полягає в застосуванні структурно-функціонального та культурологічного підходів, зумовлених необхідністю систематизації по вирішенню завдань колористики шляхом аналізу різновидів колориту в образотворчому мистецтві. Наукова новизна дослідження включає уточнення складових та їх вплив на колорит живописного твору, визначення впливу на кол о- рит колірного обхвату в технології екранного живопису, структурований аналіз сучасних варіантів колориту, методи формування колориту в художніх фільмах та аналіз колориту в знакових фільмах. Висновки. Колорит - це та складова екранного живопису, яку можна змінювати без будь-яких технічних і технологічних обмежень в залежності від творчого задуму різними способами та засобами. Наприклад, підбором предметних кольорів, колірною температурою освітлення, світлофільтрами, адитивним синтезом різнокольорових світлових потоків, в процесі кольороустановки на пост-продакшені, шляхом регулювання експозиції в окремих ділянках кадру і всього кадру.
Посилання
Безклубенко С. Д. Відеологія. Основи теорії екранних мистецтв / С.Д. Безклубенко. - К.: Альтерпрес, 2004. - 328 с.
Косматов Л. В. Колорит фильма / Л. В. Косматов, Т. Р. Тер-Гевондян. - М.: Бюро пропаганды советского киноискусства, 1981. - 72 с.
Дыко Л. П. Беседы о фотомастерстве / Л. П. Дыко. - М.: Искусство, 1977. - 275 с.
Горпенко В. Г. Архітектоніка фільму: режисерські засоби і способи формування структури екранного видовища. В 5 т. / В. Г. Горпенко. - Т.4: Архітектоніка кольору, Ч. ІІ: Видова специфіка кольору. - К.: КДІТМ, 2000. - 138 с.
Железняков В. Н. Цвет и контраст. Технология и творческий выбор / В. Н. Железняков. - М.: ВГИК, 2001. - 286 с.
Сотник Л. І. Колір і його значення в мистецтві / Л. І. Сотник // Вісник ХДАМД : [Наук. Журнал]. - Х.: ХДАМД, 2015. - №6. - С. 32-36.
Алексеев С.С. О колорите / С.С. Алексеев. - М.: Изобразительное искусство, 1974. - 176 с.
Зайцев А. С. Наука о цвете и живопись / А. С. Зайцев. - М.: Искусство, 1986. - 206 с.
Волков Н. Н. Цвет в живописи / Н.Н. Волков. - М. : Искусство, 1985. - 480 с.
Parameter values for ultra-high definition television systems for production and international programme exchange / Recommendation ITU-R BT2020. - 10/2015. - 8 p. p.
Ландо С. Фотокомпозиция для киношколы / С. Ландо. - СПб.: Политехника- Сервис, 2009. - 320 с.
Довженко О.П. Твори. В 5-ти т. / О.П. Довженко. - К.: Дніпро, 1965. - Т. 4. - 356 с.
Bezklubenko, S. (2004). ideology. Kyiv: Alterpres [in Ukrainian].
Kosmatov, L. (1981). The coloring of the film. Moscow: Buro propagandy sovetskogo kinoiskusstva [in Russian].
Dyko, L. (1977). Conversations about the photo skills. Moscow: Iskusstvo [in Russian].
Gorpenko, V. (2000). Architectonics of the film: director means and methods off forming patternson-screen spectacle. Kyiv: КБІТМ [in Ukrainian].
Zheleznyakov, V. (2001). The color and contrast. Technology and creative choice. Moscow: VGIK [in Russian].
Sotnyk, L. (2015). Color and its meaning in art. Visnyk KhDАМD, 6, 32-36 [in Ukrainian].
Alekseev, S. (1974). The coloring. Moscow: Izobrazitelnoe iskusstvo [in Russian].
Zaitsev, A. (1986). The science of color and art. Moscow: Iskusstvo [in Russian].
Volkov, N. (1985). Color in the painting. Moscow: Iskusstvo [in Russian].
Parameter values for ultra-high definition television systems for production and international programme exchange. (2015). Recommendation ITU-R BT2020, 10/2015, 8 [in English].
Lando, S. (2009). Photocompositions for film school. St. Petersburg: Politehnika-Servis [in Russian].
Dovzhenko, О. (1965). Works: in 5 volumes. Volume 4. Kyiv: Dnipro [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Yuri Garmash, Aleksandr Pryadko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.