МІСТО ТА ІДЕНТИЧНІСТЬ: У ПОШУКАХ САМОВИЗНАЧЕННЯ

Автор(и)

  • Оксана Олійник

DOI:

https://doi.org/10.32461/181533

Ключові слова:

міська ідентичність, ідентифікація, місто, містянин, культурно-комунікативний простір.

Анотація

Мета ‒ проаналізувати сутність та основні умови формування міської ідентичності як
взаємозалежного від культурно-комунікативного простору міста та самовизначення містянина феномена. Методологія дослідження ґрунтується на використанні культурологічного, антропологічного та інтегрального підходів. Така міждисциплінарна методологія дала змогу виявити основні ціннісно-смислові та змістовно-структурні константи формування міської ідентичності. Додавання бібліографічного методу уможливило інвентаризацію попередніх наукових здобутків. Наукова новизна полягає у визначенні міської ідентичності як взаємозалежного від культурно-комунікативного простору міста та особливо від самовизначення містянина феномена, позаяк саме від жителів міста залежить його образ і ідентичність. Висновки. Культурно-комунікативна інфраструктура міського простору визначає особливості соціокультурного середовища існування людини, впливаючи на умови її життя, спілкування, особливості поведінки, на вибір пріоритетів тощо, спрямовуючи культурно-духовну ідентифікацію людини у відповідне русло. Її суб'єктивне світосприйняття формує образ міста відповідно до особистих інтересів, асоціацій, переконань. Отже, ідентичністю міста можна назвати те, як містяни розуміють і сприймають своє місто та ідентифікують себе з ним. При цьому антропологічний чинник є визначальним у формуванні будь-якого культурного простору, а відтак саме від жителів міста залежить образ міста і його ідентичність. Завдяки погодженості ідентифікацій місто стає таким, що відповідає потребам людини, особливо екзистенційним, стає «рідним» і сприймається як потенційно безпечне середовище.

Посилання

Визгалов Д. В. Брендинг города / [предисл. Л. В. Смирнягина]. Москва : Фонд «Институт экономики

города», 2011. 160 с.

Гриценко О. Пам’ять місцевого виробництва. Трансформація символічного простору та історичної

пам’яті в малих містах України. Київ: Видавництво «К.І.С.», 2014. 352 c.

Карповець М. Місто як світ людського буття: філософсько-антропологічний аналіз: автореф. дис. ...

канд. філос. наук : 09.00.04. Київ, 2-13. 17 с.

Касаткина С. С. Семиотический подход к исследованию города как системы. URL: http://enotabene.

ru/fr/article_22944.html.

Коган Л. Б. Городская культура и пространство: проблема ≪центральности≫ // Развитие городской

культуры и формирование пространственной среды : сборник научных трудов / Центральный научно-

исследовательский и проектный институт по градостроительству ; под ред. канд. архитектуры Л. Б. Когана.

Москва : ЦНИИП градостроительства, 1976. С. 6–7.

Котенко Я. Локальна (місцева) ідентичність та її роль у формуванні спроможних територіальних

громад. URL: https://www.slideshare.net/CSIUKRAINE/ss-62334855.

Линч К. Образ города / пер. с английского В. Л. Глазычев ; составитель А. В. Иконников ; под

редакцией А. В. Иконникова. Москва : Стройиздат, 1982. 328 с.

Mусієздов О. О. Пам'ять та міська ідентичність: спроба поєднання у контексті концепції уявлених

спільнот /Вісник Львівського університету. Серія соціологічна. 2015. Вип. 9. С. 57–66.

Хэмилтон М. Интегральный город: эволюционные интеллекты человеческого улья»: ООО

«Ориенталия»; Москва; 2013. URL: http://www.litres.ru/pages/biblio_book/?art=9237195.

Шилехина М.С. Культурное пространство города как его идентификационное лицо: сущность и

формирование / Вестник МГУКИ. 2017. Вып. 3 (77) май – июнь. С. 52-62.

Якишин С. В. Культурно-коммуникационное пространство современного города: идентификация

личности : дисс ... канд. филос. н. : 24.00.01. Нижний Новгород, 2013. 202 с.

Hamilton, M. Approaching Homelessness: An Integral Reframe. [Philosophy]. World Futures: The Journal

of General Evolution, Volume 63(2). Р. 107–126.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-29

Номер

Розділ

Питання культурології, теорія та історія культури