МІСТО ТА ІДЕНТИЧНІСТЬ: У ПОШУКАХ САМОВИЗНАЧЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/181533Ключові слова:
міська ідентичність, ідентифікація, місто, містянин, культурно-комунікативний простір.Анотація
Мета ‒ проаналізувати сутність та основні умови формування міської ідентичності як
взаємозалежного від культурно-комунікативного простору міста та самовизначення містянина феномена. Методологія дослідження ґрунтується на використанні культурологічного, антропологічного та інтегрального підходів. Така міждисциплінарна методологія дала змогу виявити основні ціннісно-смислові та змістовно-структурні константи формування міської ідентичності. Додавання бібліографічного методу уможливило інвентаризацію попередніх наукових здобутків. Наукова новизна полягає у визначенні міської ідентичності як взаємозалежного від культурно-комунікативного простору міста та особливо від самовизначення містянина феномена, позаяк саме від жителів міста залежить його образ і ідентичність. Висновки. Культурно-комунікативна інфраструктура міського простору визначає особливості соціокультурного середовища існування людини, впливаючи на умови її життя, спілкування, особливості поведінки, на вибір пріоритетів тощо, спрямовуючи культурно-духовну ідентифікацію людини у відповідне русло. Її суб'єктивне світосприйняття формує образ міста відповідно до особистих інтересів, асоціацій, переконань. Отже, ідентичністю міста можна назвати те, як містяни розуміють і сприймають своє місто та ідентифікують себе з ним. При цьому антропологічний чинник є визначальним у формуванні будь-якого культурного простору, а відтак саме від жителів міста залежить образ міста і його ідентичність. Завдяки погодженості ідентифікацій місто стає таким, що відповідає потребам людини, особливо екзистенційним, стає «рідним» і сприймається як потенційно безпечне середовище.
Посилання
Визгалов Д. В. Брендинг города / [предисл. Л. В. Смирнягина]. Москва : Фонд «Институт экономики
города», 2011. 160 с.
Гриценко О. Пам’ять місцевого виробництва. Трансформація символічного простору та історичної
пам’яті в малих містах України. Київ: Видавництво «К.І.С.», 2014. 352 c.
Карповець М. Місто як світ людського буття: філософсько-антропологічний аналіз: автореф. дис. ...
канд. філос. наук : 09.00.04. Київ, 2-13. 17 с.
Касаткина С. С. Семиотический подход к исследованию города как системы. URL: http://enotabene.
ru/fr/article_22944.html.
Коган Л. Б. Городская культура и пространство: проблема ≪центральности≫ // Развитие городской
культуры и формирование пространственной среды : сборник научных трудов / Центральный научно-
исследовательский и проектный институт по градостроительству ; под ред. канд. архитектуры Л. Б. Когана.
Москва : ЦНИИП градостроительства, 1976. С. 6–7.
Котенко Я. Локальна (місцева) ідентичність та її роль у формуванні спроможних територіальних
громад. URL: https://www.slideshare.net/CSIUKRAINE/ss-62334855.
Линч К. Образ города / пер. с английского В. Л. Глазычев ; составитель А. В. Иконников ; под
редакцией А. В. Иконникова. Москва : Стройиздат, 1982. 328 с.
Mусієздов О. О. Пам'ять та міська ідентичність: спроба поєднання у контексті концепції уявлених
спільнот /Вісник Львівського університету. Серія соціологічна. 2015. Вип. 9. С. 57–66.
Хэмилтон М. Интегральный город: эволюционные интеллекты человеческого улья»: ООО
«Ориенталия»; Москва; 2013. URL: http://www.litres.ru/pages/biblio_book/?art=9237195.
Шилехина М.С. Культурное пространство города как его идентификационное лицо: сущность и
формирование / Вестник МГУКИ. 2017. Вып. 3 (77) май – июнь. С. 52-62.
Якишин С. В. Культурно-коммуникационное пространство современного города: идентификация
личности : дисс ... канд. филос. н. : 24.00.01. Нижний Новгород, 2013. 202 с.
Hamilton, M. Approaching Homelessness: An Integral Reframe. [Philosophy]. World Futures: The Journal
of General Evolution, Volume 63(2). Р. 107–126.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Оксана Олійник
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.