СПЕЦИФІКА ІТАЛІЙСЬКОЇ ШКОЛИ У КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ ТЕНДЕНЦІЙ КОНКУРСНОГО БАЛЬНОГО ТАНЦЮ

Автор(и)

  • Тетяна Павлюк

DOI:

https://doi.org/10.32461/181580

Ключові слова:

бальні танці, італійська школа танцювання, танцювальні пари, тренери, техніка виконання спортивного бального танцю.

Анотація

Метою статті є визначення специфіки італійської школи бального танцю в історичній ретроспективі та на сучасному етапі. Методологія дослідження аргументована на рівні сукупності загальнонаукових (проблемно-хронологічного, конкретно-історичного, описового, логіко-аналітичного) та мистецтвознавчих (аксіологічного, жанрово-типологічного, методу біографічної реконструкції, стильового підходу) методів наукового пізнання. Наукова новизна. Здійснена спроба наукового дослідження актуальних питань проблематики спортивного бального танцю в інтеграційних умовах соціомистецького простору ХХІ ст.; уточнено та доповнено поняття «стиль» та «школа» у контексті специфіки конкурсних бальних танців; визначено та проаналізовано специфічні техніко-естетичні характеристики італійської школи танцювання; окреслено перспективи розвитку спортивного бального танцю ХХІ ст. Висновки. Внаслідок мистецтвознавчого аналізу специфіки стилеутворення спортивних бальних танців та філософського осмислення поняття «школа», визначено зв’язок різнорівневої внутрішньої структури італійської школи танцювання (художній стиль; регіональна школа; індивідуальність кожного конкретного тренера та стиль техніки виконання спортивного бального танцю, що переходить у власну манеру танцюристів). Доведено, що процес формування індивідуальності виконавця відбувається у тісному взаємозв’язку зі специфікою доби, національним характером та творчими особливостями особистості, в органічному поєднанні традицій регіонального, етнічного характеру та новаторства, що позиціонуємо виключно особистісним та наднаціональним явищем. Доведено, що інноваційну діяльність італійських танцюристів та тренерів ХХІ ст. доцільно розглядати з мистецтвознавчих позицій як стильову течію, а все ж італійська школа, порівняно з англійською, ще не досягла форми узгодженої системи, що ґрунтується на чітко визначеній художній ідеї.

Посилання

Власов В.Г. Стили в искусстве. Т. 1. Санкт-Петербург : Кольна, 1995. 672 с.

Воронин Р. Е. Философско-эстетические и художественные аспекты танцевального искусства : спортивный бальный танец, вторая половина XX века : автореф. дис. ... кандидата искусствоведения / Р. Е. Воронин. Санкт-Петербург : Санкт-Петербургский гуманитарный университет профсоюзов, 2007. 25 с.

Завьялов Е. В. Системность как залог успеха в практике танцевального спорта. Танец в диалоге культур и традиций : VII Межвузовская научно-практическая конференция, 24 февраля 2017 г. Санкт-Петербург : Санкт-Петербургский гуманитарный университет профсоюзов, 2017. С. 77-82.

Шпенглер О. Закат Европы. Очерки морфологии мировой истории. Т. 1 : Гештальт и действительность. Москва : Мысль, 1993. 666 с.

Imperial Society of Teachers of Dancing. 100 years of dance: a history of the ISTD Examinations Board. London, 2004. URL : https://www.istd.org/about-us/history/100-years-of-dance/ (дата звернення 10.02.2019).

Richardson P. J. S. A History of English Ballroom Dancing. London: Herbert Jenkins Ltd, 1945. 102 рр.

Silvester V. The Art of the Ballroom ; foreword by Philip J. S. Richardson. London : Herbert Jenkins, 1936. 162 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-29

Номер

Розділ

Театр та екранні мистецтва