ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ДРАМАТУРГІЇ СЦЕНІЧНОЇ БАЛЬНОЇ ХОРЕОГРАФІЇ У КОНТЕКСТІ СВІТОВИХ ПРОЦЕСІВ
DOI:
https://doi.org/10.32461/181582Ключові слова:
танцювальна драматургія, сценічна бальна хореографії, соціомистецький простір, хореограф-постановник.Анотація
Мета статті – визначити тенденції та перспективи розвитку драматургії сценічної бальної хореографії у контексті сучасних світових соціомистецьких процесів. Методологія дослідження. Визначення особливостей розвитку драматургії сценічної бальної хореографії на сучасному етапі здійснено на основі синтезу різних методологічних підходів: культурологічного, який посприяв осмисленню процесу формування та розвитку сценічної бальної хореографії в історичній ретроспективі, виявленню взаємозв’язків та взаємовпливів світових соціомистецьких і соціокультурних змін у процесі еволюціонування теоретичних засад та практичних набутків драматичного напряму сценічної бальної хореографії; мистецтвознавчого, за допомогою якого було визначено лексичну, стильову та жанрову специфіку розвитку сценічного бального танцю, відповідно до тенденції розвитку драматургії сценічної бальної хореографії у контексті світових процесів та національних особливостей. Наукова новизна. Виявлено основні закономірності та тенденції розвитку драматургії сценічної бальної хореографії початку ХХІ ст.; визначено специфіку постановок сценічної бальної хореографії на сучасному етапі та пріоритетні напрямки діяльності хореографа-постановника; прогнозовано можливі перспективи розвитку драматургії сценічної бальної хореографії у контексті сучасних світових соціомистецьких процесів. Висновки. Перспективними тенденціями розвитку драматургії сценічної бальної хореографії ХХІ ст. є посилення ролі танцювальних драматургів у процесі створення матеріалу для танцю та руху (розвиток творчих стратегій, осмислення взаємозв’язку між підходами до композиційних можливостей, обґрунтування у процесі репетицій, урахування індивідуальних якостей танцюристів та здатність відчувати засоби сприйняття); залучення до динамічного постановочного процесу митців різних дисциплін та співпраця з танцювальними драматургами, задля отримання унікальної суміші художніх бачень у сценічній бальній хореографії; тенденція до використання танцювальної драматургії у галузі хореографічної освіти та професійній діяльності танцюристів, як засіб розширення хореографічної перспективи. Пріоритетним у діяльності хореографа-постановника на сучасному етапі визначено поєднання естетичного досвіду з критичним аналізом, цілеспрямоване та активне спостереження за навколишнім середовищем, задля того, аби переступити межі уявлення відомих образів та формувати нові погляди і перспективи.
Посилання
Bauer B. Propensity: Pragmatics and Functions of Dramaturgy in Contemporary Dance. P. Hansen, D. Callison (Eds.) Dance Dramaturgy: Modes of Agency, Awareness and Engagement. London : Palgrave Macmillan, 2015. рр. 31–50.
Croft C. A Mutually Satisfying Pas de Deux: Feminist Dramaturgy and Dance in the Undergraduate Dance Curriculum. Theatre Topics. 2009. № 19.2. рр. 181–191. DOI:10.1353/tt.0.0065.
Hansen Р. An Act of Rendering: Dance and Movement Dramaturgy. Contemporary Theatre Review. 2010. № 20(2). рр. 185–196. DOI: 10.3138/ctr.155.001.
Hans-Thies L., Primavesi Р. Dramaturgy on Shifting Grounds. Performance Research. 2009. № 14. рр. 3–6. DOI: 10.1080/13528160903519468.
Nakajima N. Dance Dramaturgy as a Process of Learning: Koosil-ja’s mech[a OUTPUT. P. Hansen, D. Callison (Eds.) Dance Dramaturgy: Modes of Agency, Awareness and Engagement. London : Palgrave Macmillan, 2015. рр. 163–179.
Profeta K. Dramaturgy in Motion: At Work on Dance and Movement Performance. Madison, Wisconsin: The University of Wisconsin Press. 2015. 384 р.
Strictly Ballroom. Piccadilly Theatre. URL : https://www.londontheatre.co.uk/show/strictly-ballroom-the-musical (дата звернення 15.02.2019).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Андрій Крись
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.