ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ДРАМАТУРГІЇ СЦЕНІЧНОЇ БАЛЬНОЇ ХОРЕОГРАФІЇ У КОНТЕКСТІ СВІТОВИХ ПРОЦЕСІВ
DOI:
https://doi.org/10.32461/181582Keywords:
танцювальна драматургія, сценічна бальна хореографії, соціомистецький простір, хореограф-постановник.Abstract
Мета статті – визначити тенденції та перспективи розвитку драматургії сценічної бальної хореографії у контексті сучасних світових соціомистецьких процесів. Методологія дослідження. Визначення особливостей розвитку драматургії сценічної бальної хореографії на сучасному етапі здійснено на основі синтезу різних методологічних підходів: культурологічного, який посприяв осмисленню процесу формування та розвитку сценічної бальної хореографії в історичній ретроспективі, виявленню взаємозв’язків та взаємовпливів світових соціомистецьких і соціокультурних змін у процесі еволюціонування теоретичних засад та практичних набутків драматичного напряму сценічної бальної хореографії; мистецтвознавчого, за допомогою якого було визначено лексичну, стильову та жанрову специфіку розвитку сценічного бального танцю, відповідно до тенденції розвитку драматургії сценічної бальної хореографії у контексті світових процесів та національних особливостей. Наукова новизна. Виявлено основні закономірності та тенденції розвитку драматургії сценічної бальної хореографії початку ХХІ ст.; визначено специфіку постановок сценічної бальної хореографії на сучасному етапі та пріоритетні напрямки діяльності хореографа-постановника; прогнозовано можливі перспективи розвитку драматургії сценічної бальної хореографії у контексті сучасних світових соціомистецьких процесів. Висновки. Перспективними тенденціями розвитку драматургії сценічної бальної хореографії ХХІ ст. є посилення ролі танцювальних драматургів у процесі створення матеріалу для танцю та руху (розвиток творчих стратегій, осмислення взаємозв’язку між підходами до композиційних можливостей, обґрунтування у процесі репетицій, урахування індивідуальних якостей танцюристів та здатність відчувати засоби сприйняття); залучення до динамічного постановочного процесу митців різних дисциплін та співпраця з танцювальними драматургами, задля отримання унікальної суміші художніх бачень у сценічній бальній хореографії; тенденція до використання танцювальної драматургії у галузі хореографічної освіти та професійній діяльності танцюристів, як засіб розширення хореографічної перспективи. Пріоритетним у діяльності хореографа-постановника на сучасному етапі визначено поєднання естетичного досвіду з критичним аналізом, цілеспрямоване та активне спостереження за навколишнім середовищем, задля того, аби переступити межі уявлення відомих образів та формувати нові погляди і перспективи.
References
Bauer B. Propensity: Pragmatics and Functions of Dramaturgy in Contemporary Dance. P. Hansen, D. Callison (Eds.) Dance Dramaturgy: Modes of Agency, Awareness and Engagement. London : Palgrave Macmillan, 2015. рр. 31–50.
Croft C. A Mutually Satisfying Pas de Deux: Feminist Dramaturgy and Dance in the Undergraduate Dance Curriculum. Theatre Topics. 2009. № 19.2. рр. 181–191. DOI:10.1353/tt.0.0065.
Hansen Р. An Act of Rendering: Dance and Movement Dramaturgy. Contemporary Theatre Review. 2010. № 20(2). рр. 185–196. DOI: 10.3138/ctr.155.001.
Hans-Thies L., Primavesi Р. Dramaturgy on Shifting Grounds. Performance Research. 2009. № 14. рр. 3–6. DOI: 10.1080/13528160903519468.
Nakajima N. Dance Dramaturgy as a Process of Learning: Koosil-ja’s mech[a OUTPUT. P. Hansen, D. Callison (Eds.) Dance Dramaturgy: Modes of Agency, Awareness and Engagement. London : Palgrave Macmillan, 2015. рр. 163–179.
Profeta K. Dramaturgy in Motion: At Work on Dance and Movement Performance. Madison, Wisconsin: The University of Wisconsin Press. 2015. 384 р.
Strictly Ballroom. Piccadilly Theatre. URL : https://www.londontheatre.co.uk/show/strictly-ballroom-the-musical (дата звернення 15.02.2019).
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Андрій Крись
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).