АКТУАЛЬНИЙ СОЦІО-КУЛЬТУРНИЙ ЗРІЗ ВИРАЗНОСТІ ФАНТАЗІЇ НА ТЕМИ РЯБІНІНА А. АРЕНСЬКОГО
DOI:
https://doi.org/10.32461/181624Ключові слова:
актуальний соціокультурний зріз виразності, жанр фантазії, піанізм, сучасна культура.Анотація
Мета роботи ‒ простеження симультанних стильових показників твору А. Аренського, що торкається сьогоденних пост-поставангардних стильових вимірів його значеннєвості. Методологічною основою є інтонаційний підхід школи Б. Асафьєва в Україні, у тому числі в його виконавському переломленні, як це має місце в роботах Т. Вєркиної, О. Маркової, М. Давидова, Л. Шевченко, Л. Зими й інших. Основні методи дослідження ‒ музично-історичний, порівняльний, стильовий, герменевтичний, музично-культурологічний аналіз, представлених в працях О. Рощенко, О. Муравської й ін. Наукова новизна. Фантазія для фортепіано і оркестру А.Аренського демонструє типологічні семантично-структурні перетини, які відображають моністично вирішений космізм національного характеру у маскулінному зрізі. Адраматична поемність цілого втілює необарочну облігатність, відтворюючи неосимволістські відтворення quasi-сонатних форм у трнадиціях К.Дебюссі. Висновки. Неантитетична концертність твору Аренського, що відроджує барочний облігатний тип, який відверто опирається на духовне джерело цього жанру, апробує духовно-гимнічні підстави комбінаторики сформованих форм, показових для жанру фантазії. В поставангардному – пост-поставангардному середовищі сучасності, відміченому, за О.Марковою, неосимволістським стильовим показником, твір Аренського складає актуальну для сучасних слухачів апеляцію до зв’язку з духовними ранньоконцертними жанровими ознаками.
Посилання
Асафьев Б. Музыкальная форма как процесс. Москва-Ленинград: Музыка, 1971. 379 с.
Гегель Г. Лекции по истории философии… см. «Дух своего времени» Der Geist seines Zeit. URL: https: // ru.wikipedia.org / wiki / Дух_времени (дата зверення: травень 2018).
Гудман Ф. Магические символы. Москва: Издат. Ассоц. Духовного объединения «Золотой век», 1995. 289 с.
Левая Т., Леонтьева О. Пауль Хиндемит. Москва: Музыка, 1974. 448 с.
Линь Цюньда. Соната Л. Бетховена № 9 ор.14 в ряду ранних сочинений композитора. Магистерская работа. ОНМА имени А.В.Неждановой. Одесса, 2017. 57 с.
Лосев А. Античная музыкальная эстетика. Москва: Музыка, 1960. 194 с.
Маркова Е. Проблемы музыкальной культурологии. Одесса, Астропринт, 2012. 164 с.
Музыкальная эстетика стран Востока. Ред. В.Шестаков. Москва: Музыка, 1967. 414 с.
Южный музыкальный вестник. 1915. №№ 8-9. С.3-5.
Vita patrum. Житие Отцов, составленное святителем Григорием Турским. Предисловие отца Серафима (Роуза). Москва: Издат. дом Русский Паломник, 2005.370 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Лілія Шевченко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.