СУТНІСНІ ОСОБЛИВОСТІ АКТОРСЬКОГО ПЕРЕВТІЛЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.34.2018.184773Ключові слова:
акторська трансформація, імітація, актор, творчий акт, сценічні емоції.Анотація
Метою статті є визначення основних рис і особливостей трансформації актора на сцені творчого акту. Методологія дослідження складається з порівняльно-аналітичних підходів, заснованих на творах мистецтвознавства, нових та вже відомих психотехніках для активної трансформації, що дає змогу визначити її загальні риси та характеристики. Наукова новизна. Досліджено та виявлено основні риси й ознаки трансформації актора на сцені творчого акту. Результати дослідження можуть бути використані для подальшого наукового дослідження різних аспектів акторського та сценічного мистецтва. Основні визначальні аспекти та напрями трансформації можуть бути застосовані учасниками безпосередньо в творчій роботі та вчителями в процесі підготовки акторів. Фактичні риси та ознаки трансформації дають серйозний поштовх для переосмислення творчої активності актора в його художній дії. Висновки. Аналіз особливостей трансформації актора в сценічному творчому процесі дає підстави стверджувати, що в акті трансформації чітко висвітлено дві ознаки. Актор, перш за все, переживає і відчуває те, що він грає у ролі. Водночас цей акт також містить імітацію або імітацію зовнішніх ознак персонажів та його дій. Актор чітко усвідомлює та контролює, що відбувається з його внутрішнім станом у ролі. Проте, донині один спосіб реінкарнації залишається суперечливим: від зовнішньої імітації до внутрішнього стану, або навпаки.
Посилання
Аристотель Поэтика. Риторика. Санкт-Петербург: Азбука, 2000.
Бутенко Э. Сценическое перевоплощение. Теория и практика. 3-е изд. Москва:
Всероссийский центр художественного творчества («Я вхожу в мир искусств»), 2007.
Беляев А. А. Эстетика. Словарь. Москва: Политиздат, 1989.
Гегель Г. Лекции по эстетике: пер. с нем. Москва: Соцэкгиз, 1958.
Ефремов О. По своим законам. Театр. № 3. 1977
Натадзе Р. Г. Воображение как фактор поведения. Тбилиси: Мецниереба, 1972.
Пави П. Словарь театра: пер. с фр. Москва: Прогресс, 1991.
Станиславский К. С. Собрание починений: в восьми томах. Т. 1. Москва: Искусство, 1954.
Станіславський К. С. Робота актора над собою. Київ: Мистецтво, 1953.
Чехов М. Литературное наследие: в 2-х томах. Москва: Искусство, 1986.
Якобсон П. М. Психология сценических чувств актера. Москва: Худож. литер, 1936.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Олена Хлистун
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.