КОНСТРУЮВАННЯ ОБРАЗУ ГЕРОЯ В УКРАЇНСЬКОМУ КІНО ПЕРІОДУ НЕЗАЛЕЖНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.34.2018.184777Ключові слова:
герой, візуалізація, кінематограф, конструювання образу.Анотація
Метою статті є дослідження основних образів героїв в українському кіно від часу проголошення незалежності до сьогоднішнього періоду. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні історичного та культурологічного підходів, методів порівняльного аналізу, зіставлення і узагальнення, що дало змогу проаналізувати основні тенденції у візуалізації образів героїв в українському кінематографі в зазначений період. Така міждисциплінарна методологія дала змогу виявити основні хронологічні та ціннісносмислові особливості героїчних образів у вітчизняному кіно. Наукова новизна полягає у спробі виявити основні тенденції у конструюванні героїчних образів в українському кінематографі в період незалежності. Висновки. Можна виділити три основні тенденції у конструюванні героїв в кіно: актуалізація історичних діячів антирадянського спрямування, романтизація козацького міфу, героїзація сучасних вояків. Всі вони мають свої особливості та суспільно-історичну обумовленість.
Посилання
Андерсон Б. Уявлені спільноти. Київ, 2001. URL: http://litopys.org.ua/anders/and.htm (дата звернення: 15.06.2018)
Ассман Я. Культурная память. Письмо, память о прошлом и политическая идентичность в высоких культурах древности / пер. с нем. М. Сокольской. М., 2004. 368 с.
В Украине вышел календарь с «киборгами» из донецкого аэропорта URL:
https://ru.tsn.ua/ukrayina/v-ukraine-vyshel-kalendar-s-kiborgami-iz-doneckogo-aeroporta-399085.html
(дата звернення: 10.06.2018)
Герої та знаменитості в українській культурі. Київ: УЦКД, 1999. 352 с.
Гнатюк О. Прощання з імперією: Українські дискусії про ідентичність / пер. з польс. А. Бондаря. Київ: Критика, 2005. 528 с.
Зубавіна І. Б. Кінематограф незалежної України: тенденції, фільми, постаті. Київ: ФЕНІКС, 2007. 296 с.
Зубавіна І. Кіноекран як сфера репрезентації архетипічних мотивів та міфологічних образів. Сучасні проблеми художньої освіти в Україні: зб. праць. К.: Фенікс, 2014. Вип. 9. 376 с.
Кіборги. Рік потому: фотопроект про бійців, які боронили аеропорт
URL: https://life.pravda.com.ua/society/2015/12/7/204498/ (дата звернення: 10.06.2018)
Ковтун Н. Архетип культурного героя в українській духовній традиції: історикофілософський контекст: дис. … канд. філософ. наук: 09.00.05. Київ, 2008. 188 с.
Кэмпбелл Д. Тысячеликий герой. Москва: Ваклер, АСТ, 1997. 384 с.
Лотман Ю. Семиотика кино и проблемы киноэстетики. Таллин, 1973.
URL: http://www.lib.ru/CINEMA/kinolit/LOTMAN/kinoestetika.txt (дата звернення: 14.06.2018) 12. Мак-Люен М. Галактика Гутенберга: становлення людини друкованої книги / пер. з англ.
В. Постнікова, С. Єфремова. Київ: Ніка-Центр, 2001. 392 с.
Марційчук Ю. Процеси візуалізації в культурі незалежної України: дис…канд. культурології: 26.00.04. Харків, 2016. 187 с.
Офіційний сайт української кіноакадемії
URL: https://uafilmacademy.org/site/winners2018.html (дата звернення: 02.07.2018)
Соколова Б. Культурологическая сущность феномена героизма: автореф. дис….на соискание ученой степени канд. культурологии: 26.00.01. Харьков, 2011. 20 с. URL:
http://www.icr.su/rus/onckm/publikatsi/statii/Sokolova_autoreferat.php (дата звернення: 18.06.2018)
Суравнева И. Героизм как социальный феномен: автореф. дис…кандидата философ. наук: 09.00.11. Тверь, 2006. 17 с. URL: http://www.dissercat.com/content/geroizm-kak-sotsialnyi-fenomen
(дата звернення: 18.06.2018)
Штомпка П. Визуальная социология. Фотография как метод исследования / пер. с польск. Н. Морозовой. Москва: Логос, 2007. 168 с.
Элкинс Дж. Исследуя визуальный мир / Пер. с англ. А. Денищика, С. Любимова, О.
Пироженко, С. Полещука, И. Хатковской. Вильнюс: Европейский гуманитарный ун-т, 2010. 534 с.
Mitchell W. J. T. What Is an Image? // New Literary History, Vol. 15, No. 3. URL: http://users.clas.ufl.edu/sdobrin/WJTMitchell_whatisanimage.pdf (дата звернення: 02.04.2018)
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Дмитро Воронік
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.