ПОНЯТТЯ «СУКУПНОСТІ» І «СПЕКТРАЛЬНОСТІ» У ТВОРЧІЙ ДІЯЛЬНОСТІ С. КУСЕВИЦЬКОГО
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.34.2018.191153Анотація
Метою дослідження є виділення специфіки діяльнісних пересічень С. Кусевицького.Його творчий метод композиторського стилю, відзначений символістською еклектикою,
має певні проекції на сукупність його виконавської, менеджерської, організаційно-
пропагандистської і т. ін. діяльностей, дифереційоване ціле яких відзначається терміном
«спектральність», у розвиток ідеї універсалізму творчої особистості ХХ сторіччя,
заявленої «системою Леонардо да Вінчі» П. Валері. Методологічною основою роботи є
інтонаційний підхід школи Б. Асафьєва в Україні із властивим йому лінгвістико-
культурологічним аспектом трактування музикознавчого методу, з опорою на аналітико-
структурний принцип та на порівняльні стилістичні характеристики, герменевтично-
інтерпретаційний ракурс музичної семіотики «інтонаційного словника епохи» за
Б. Асафьєвим і подальших розробок в працях О. Сокола, О. Маркової та ін. Наукова новизна
роботи визначена оригінальністю класифікаційного підходу до характеристики сукупного
творчого обсягу С. Кусевицького, символістський художній принцип якого задіяний у
стилістиці його контрабасового Концерту, має певні структурні аналогії до «еклектичної»
установки діяльнісних суміщень, недопустимих в епоху романтизму, а характер такого
суміщення відзначений терміном «спектральність». Висновки. Творчо-стверджуюча лінія
Кусевицького-артиста, контрабасиста та диригента, підпорядкована презентації у
виконавстві альтернатив класики і модерну, що суміщаються в самій речовості
контрабаса, утворює «контрапунктуючу» лінію до його ж меркантильно-організаційної
роботи, що прийняла форми («спектр») улаштування антреприз, конкурсів, видань, фондів
та інших структур, покликаних створити життєзабезпеченість і автору, і пов’язаних з
ним партнерів на засновках комерційних пріоритетів. Спектральність проявлення
універсалізму С. Кусевицького визначила особливого роду «парціальну еклектику» засобів
вираження в композиції Концерту для контрабаса засобом неадекватного переломлення в
інструментальній речовості «шматково» представлених стильових моделей в тематизмі і
в композиційному рішенні; сказане дозволяє стверджувати комбінаторну типологічність
Концерту у якості проекції спектрального універсалізму мислительних установлень
артиста-менеджера.
##submission.downloads##
Опубліковано
2020-01-09
Номер
Розділ
Музикознавство
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Віктор Батанов
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.