ВНЕСОК УКРАЇНСЬКИХ АВТОРІВ В РОЗВИТОК ДИТЯЧО- ЮНАЦЬКОЇ МУЗИКИ В ХХ СТОЛІТТІ (НА ПРИКЛАДІ АНАЛІЗУ ФОРТЕПІАННОГО КОНЦЕРТУ В. КОСЕНКА)
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.34.2018.191169Анотація
Мета роботи. Виявити стильові засади Фортепіанного концерту В. Косенка за їхвписаністю у парадигму української музичної культури ХХ століття та втіленням у
національній молодіжній складовій. Методологія. В основі дослідження – інтонаційний
підхід, в якому виділені стильово-компаративний, герменевтичний, культурологічний
методи і користування якими дозволяє оцінити авторську індивідуальність Косенка як
породження національного культурного мислення минулого століття. Наукова новизна.
Вперше в аналізі Фортепіанний концерт В. Косенка представлений в співвіднесеності до
творів, народжених молодіжною експансією («нової молоді» епохи Шістки) 1920-х років,
жорсткий атрадиціоналізм якої народжує в національному мисленні поворот від оперності
і вокально-хорової класики української музики до демонстративного інструменталізму, але у
єдності зі зверненістю до стильового синтезу романтичної традиції і символістських виявів
модерну. Висновок. Жанр фортепіанного концерту, тим більш у його юнацькому заломленні
у творчості В.Косенка, заявляє новий етап розвитку української музичної культури ХХ
сторіччя у спрямуванні її в інструментальне русло, традиціоналістський нахил якого
знаходимо у Косенка у вигляді демонстрації прикмет лістіанської концертності, але
водночас з тенденціями подолання лістівської ж оркестральної театралізації зі зверненням
до ранньобарочної облігатності, яку знаходимо також у юнацьких Концертах Ф. Шопена;
музика останнього займала велике місце як в орієнтирах творчості В. Косенка особисто,
так і в царині фортепіанних пошуків українських і російських (В. Барвінський, Л. Ревуцький,
О. Скрябін, С. Рахманінов) митців ХХ ст.у цілому.
##submission.downloads##
Опубліковано
2020-01-09
Номер
Розділ
Музикознавство
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Олена Хіль
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.