СУЧАСНЕ МИСТЕЦТВО ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ СВІДОМОСТІ СУСПІЛЬСТВА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.37.2020.221433Ключові слова:
мистецтво, сучасне мистецтво, митець, суспільство, формування свідомості суспільства, суспільно-культурна свідомість.Анотація
Мета статті полягає в аналізі сучасного мистецтва як одного з інструментів системи формування свідомості суспільства. Методологія дослідження містить загальнонаукові теоретичні методи аналізу, синтезу та абстрагування, що дозволило простежити формування та розвиток мистецтва, а також використанні методу порівняльного аналізу та історико-культурного підходу, що сприятиме виявленню основних інструментів формування свідомості особи та суспільств. Наукова новизна статті визначається у дослідження теоретичних і практичних аспектів сучасного мистецтва його розвитку, впливу на формування свідомості суспільства, суспільно-культурну свідомість та розвиток культурного середовища загалом. Висновки. У результаті дослідження встановлено, що сучасне мистецтво прагне формувати моду, мода впливає на спосіб життя особи та на світогляд свідомості суспільства та споживання. Сучасне мистецтво, а саме автор твору, в свою чергу, може займатися художнім навішуванням ярликів, демонізувати одних і звеличувати інших, а частина аудиторії переймає його погляди, навіть не цікавлячись історією та теорією мистецтва. Сучасне мистецтво – це найчастіше протест, бунт автора, відповідь усталеним нормам, стереотипам, перевірка суспільної моралі, а основна маса громадян, як і раніше, дотримується консервативних поглядів, та є далека від вивчення мистецтвознавчих тонкощів. Відповідно, діячі сучасного мистецтва в Україні в різні періоди її історії були співаками та художниками революцій, нехай дехто й розуміли згодом всю трагічність такого шляху, просування нового та малозрозумілого. Сьогодні сучасна людина живе так, ніби занурена в певну мистецьку атмосферу, яка є одним із інструментів формування її психіки, світогляду (свідомим та несвідомим, які взаємодоповнюють свої дії) та формування свідомості суспільства взагалі.Посилання
Dvortseva, G.V. The role of art in shaping the image of human culture in student youth. Retrieved from: http://oaji.net/articles/2014/690-1396861947.pdf [in Ukrainian].
Zhyvotkova, O.V. (2008). Art as a form of expression of society's consciousness. HDADM Bulletin, 5, 38-41. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/had_ 2008_5_6[in Ukrainian].
Musienko, N. (2014). The art of the Maidan: a study of socio-cultural anthropology. CITY: Art, history, modernity, theory, 10, 155-192. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mist_2014_10_13 [in Ukrainian].
Olenina, O.Y. (2009). Art as a factor influencing modern communicative practices. Bulletin of the Kharkiv State Academy of Design and Arts. Art history. Architecture, 2, 96-103. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/had_2009_2_14
Pokotylo, A. (2003). Art and politics, or captive to the mythologized consciousness. Fine Arts, 4, 28–33 [in Ukrainian].
Rivlina, V.M. (2014). The role of contemporary art as a special type of communicator. Scientific notes [Ukrainian Academy of Printing], 1-2, 65-72. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nz_2014_1-2_12 [in Ukrainian].
Savchyn, L.M. The role of art in society: the study of disciplines of the art cycle in higher education. Retrieved from: http://eprints.zu.edu.ua/2365/1/05slmmcv.pdf [in Ukrainian].
Solovyova, Y.O., Mkrtichyan, O.A. (2017). Ukrainian art in the historical dimension. Educational and methodical. Kharkiv: Tochka [in Ukrainian].
Turchak, L.I. (2007). Current issues of modern fine arts of Ukraine. Art culture. Actual problems, 4, 169-173. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/khud_kult_ 2007_4_14 [in Ukrainian].
Fedoruk, O. (2009). Mature problems of modern art history. Actual problems of art practice and art history, 2, 151-154. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apmpmn_ 2009_ 2_41 [in Ukrainian].
Tsugorka, O.P. (2015). The use of innovations in contemporary art practices. Bulletin of the National Academy of Management of Culture and Arts. K.: Millennium, 4, 92-97. Retrieved from: http: //journals.uran.ua/visnyknakkkim/article/view/138436/135387 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Bogdan Mazur
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.