ЗБІРНИК «АПЛІКАТУРНІ ЕТЮДИ ДЛЯ КЛАРНЕТА» С. РИГІНА В АСПЕКТІ ВИХОВАННЯ ПРОФЕСІОНАЛІЗМУ КЛАРНЕТИСТІВ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.37.2020.221760Ключові слова:
жанр, етюди, кларнет, педагогічний репертуар для духових інструментів, С. Ригін, українська музика.Анотація
Мета пропонованої статті полягає в окресленні доцільності використання збірки етюдів для кларнета С. Ригіна у вихованні професіоналізму майбутніх виконавців. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні джерелознавчого методу при опрацюванні різножанрових джерел з обраної теми; аналітичного – для визначення жанрово-стильових і виконавських особливостей аналізованих етюдів; особливу увагу приділено методу персоналізації, що дозволило окреслити внесок автора в розвиток педагогічного репертуару для кларнета та духової традиції загалом. Наукова новизна роботи полягає у введенні в науковий обіг певного нотографічного матеріалу, проаналізованого вперше та увиразненні його специфічних рис. Висновки. Збірка «Аплікатурні етюди для кларнета» С. Ригіна є вагомим внеском у розвиток української дидактичної літератури для цього інструмента. Аналізовані мініатюри спрямовані на вироблення технічних навичок, виразовості звучання, розкриття тембрового потенціалу інструмента, є досить об’ємними за структурою, що виховує витривалість у молодих музикантів. Ці прикмети роблять затребуваною пропоновану збірку етюдів С. Ригіна у педагогічному репертуарі кларнетистів.Посилання
Boretsky, V. (2010). Transformation of folk-instrumental tradition in Ukrainian clarinet music of the twentieth century. Scientific collections of LNMA by M. V. Lysenko: music studies studios. Lviv: Spolom, issue 22, 290–297 [in Ukrainian].
Boretsky, V. Ya. (2014). Ways of development of timbre clarinet sound in the works of Ukrainian composers during the twentieth century. Scientific notes of Ternopil National Pedagogical University named after Vladimir Hnatyuk. Series : Art Studies. Ternopil : TNPU by V. Hnatyuk, 2, 82–91 [in Ukrainian].
Burkatsky, Z. P. (2004). Instructional and artistic material in the system of formation of the clarinet mastery. Doctor’s thesis [in Russian].
Vovk, R. (2013). Rigin Stepan Vasylovych. Scientific Bulletin of the National Music Academy of Ukraine named after PI Tchaikovsky, issue 101, 463–464 [in Ukrainian].
Metlushko, V. A. (2014). Clarinet as a solo-ensemble instrument in the work of composers of the XX century. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv [in Ukrainian].
Tynovsky, M. (2013). Didactic repertoire as a basis for the formation of clarinetist's performing skills. Topical issues of humanities: an intercollegiate collection of scientific works of young scientists of Ivan Franko Drohobych State Pedagogical University. Drohobych, issue 6, 119–138 [in Ukrainian].
Tynovsky, M. (2011). Clarinet’s works in the works of Ukrainian composers (to the question of the typology of performing compositions). Scientific Bulletin of the National Academy of Sciences of Ukraine by P. I. Tchaikovsky. Kyiv, issue 96, 155–164 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Iryna Paliichuk, Alexander Teremko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.