ЗМІСТОВНІ МАРКЕРИ ПОНЯТТЯ ЕСТРАДНОГО ВОКАЛЬНО-ВИКОНАВСЬКОГО ТЕЗАУРУСУ

Автор(и)

  • Tetiana Kulaha

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.37.2020.221793

Ключові слова:

тезаурус, культуровідповідність, естрадний вокал, сучасне вокальне виконавство, сутність, структура, вокальна педагогіка.

Анотація

Мета статті. В процесі дослідження було обгрунтовано сутність та виокремлено структуру змісту поняття «сучасний естрадний вокально-виконавський тезаурус». Дослідження проводилось з позицій принципу культуровідповідності, який розуміється як прямий зв’язок змісту освіти з культурою. Методологічною основою дослідження виступають: міждисциплінарний підхід, який передбачає застосування в теоретичному обгрунтуванні поняття «сучасний естрадний вокально-виконавський тезаурус» наявного систематизованого знання з різних галузей сучасної науки; холістичний підхід, побудований на світоглядному синтезі всіх знань щодо цінності цілісного розвитку людини; праксіологічний підхід, метою якого є взаємодія, що створює умови для саморозвитку, самоосвіти, вільного вибору, особистісної та практичної успішності. Наукова новизна полягає у доповненні категоріального апарату вітчизняного мистецтвознавства і вокальної педагогіки новим сучасним терміном. Висновки. Окреслено характерні риси естрадного вокального мистецтва та специфічні ознаки нових сучасних некласичних вокальних технік. Визначено поняття «естрадного виконавського вокального тезаурусу» як цінністно-орієнтована особистісно-діяльнісна якість естрадного вокаліста, що має когнітивну і творчу сутність та складає індивідуально-професійний ресурс виконавця, який дає можливість презентувати яскраву, неповторну художньо-виконавську інтерпретацію естрадного вокального твору. Висвітлено структурні елементи сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу: когнітивний, вокально-технічний, технологічний, артистичний, комунікативний, інтерпретаційний та художньо-образний компоненти.

Посилання

Antonyuk, V. (2012). Aspects of professional thesaurus of vocalists. Literature. Folklore. Problems of poetics, 37(1), 7-9 [in Ukraine].

Brilin, E., (2014). Aspects of the development of aesthetic consciousness of a teacher-musician in the process of creative musical activity. Collection of scientific works SWORLD: International scientific publication / Pedagogy, psychology and sociology, 12, 68-73 [in Ukraine].

Winnie B. (2014). Contemporary Vocal Technique In The Choral Rehearsal: Exploratory Strategies For Learning. Doctor’s thesis. Washington University of Washington [in English].

Davydov, M. (2012). Scientific terminology as a factor of intellectualization of musical pedagogy (to the problem of forming the autonomy of professional thinking of a young artist). Tavriyski studii. Art history, 1, 63-82. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/tsm_2012_1_7 [in Ukraine]

Kalashnik, M. (2017). The ideal form of musical thesaurus. Science Review, 7(7), 3, 8-13 [in Russian].

Karaulov, Y. (1981). Linguistic design and thesaurus of the literary language. Moscow: Nauka Publishing House [in Russian].

Konen, V. (1994). Third layer: New mass genres in music of the XX century. Moscow: Music [in Russian].

Kulaha, T. (2018). Methodical Guidelines For The Use Of ICT In Teaching Contemporary Vocals In Children Schools Of Art. Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology, 6 (4), 19-36 [in Ukraine].

Kunanets, N. & Matsyuk, G. (2017). Thesaurus as a tool for describing terminological systems and knowledge of the subject area «smart city». Proceedings from International scientific conference «Library. Science. Communication. Strategic tasks of development of scientific libraries», Kyiv, October 5, 2017. Retrieved from URL: http://conference.nbuv.gov.ua/up/report_14992 49365. doc [in Ukraine].

Lukov, Val. & Lukov, Vl. (2008). Thesauruses: The Subject Organization of Comprehensive Studies: Thesaurus Analysis of World Culture. ”Humanitarian Knowledge. Moscow: Publishing House of the National Institute of Business [in Russian].

Lebon, R. (2006). The Versatile Vocalist: Singing Authentically in Contrasting Styles and Idioms. Lanhem, Maryland, Toronto, Oxford: Scarecrow Press Inc. [in English].

Milstein, Ya. (1983). Questions of theory and history of performance. Moscow: Soviet composer [in Russian].

Petunin, O. (2008). Thesaurus as a methodological basis for constructing a thesaurus field of the pedagogical problem. Knowledge. Understanding. Skill, 4, 50-53 [in Russian].

Plakhotnyuk V. (2014). Ethno-cultural dimensions of pop culture in the formation of performing variety groups. Naukoviy ogliad, 6 (5). Retrieved from URL: https://naukajournal.org/index.php/naukajournal/ article/ view/245/398 [in Ukraine]

Rogushina, Yu., Gladun, A. and Shtonda, V. (2010). Development of ontological terminologies of Internet information resources and their cognitive models in scientific research. Problems of programming, 2-3, 390-394 [in Ukraine].

Ryabov, I. (2017). Performing type as a phenomenon of piano culture at the turn of the XX and XXI centuries (on the material of the International competition of young pianists in memory of V. Horowitz). Extended abstract of candidate’s thesis. National Music Academy of Ukraine named after P. I. Tchaikovsky, Kiev [in Ukraine].

Samaya Т. (2017). Vocal arts of variety as a factor of cultural life of Ukraine in the second half of the XX - beginning of the XXI century. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv: National Academy of Leaders of Culture and Arts [in Ukraine].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-19

Номер

Розділ

Музичне мистецтво