ДИСКУРС ВИКОНАВСЬКОЇ СКЛАДОВОЇ В КОНТЕКСТІ МУЗИЧНО-ТЕЛЕВІЗІЙНИХ ПРОЕКТІВ КІНЦЯ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ (на прикладі пісні «Чорнобривці»)

Автор(и)

  • Oleksandra Loktіonova-Oitsius

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.37.2020.221798

Ключові слова:

виконавський образ, репертуарний дискурс, музично-телевізійні проекти

Анотація

Мета роботи: висвітлити специфіку існування музично-телевізійних шоу та функціонуванню виконавського образу крізь призму репертуару, що сприятиме визначенню концепту репертуару в музично-телевізійних проектах кінця ХХ початку ХХІ століття. Методологія дослідження полягає у застосуванні загальних принципів наукового пізнання, які відповідають сучасному культурологічному дискурсу, що зумовило використання структурно-функціонального, системно-аналітичного, описового та компаративного дослідницьких методів для аналізу складових досліджуваного феномена. Наукова новизна одержаних результатів полягає у спробі проаналізувати зміст та контекст існування музично-телевізійних проектів українського телебачення, які існували в період з 1990-х по 2000-ні роки, а також у визначенні специфіки виконавського образу та репертуарної політики в контексту культуропростору таких шоу. Висновки. Виконавська складова як основний вектор розвитку сценічного мистецтва набуває вирішального значення в музично-телевізійних проектах. Дискурс виконавської складової на прикладі пісні «Чорнобривці» в такому контексті дозволяє стверджувати діалог естрадного мистецтва та соціуму, дозволяє стверджувати необхідність вивчення безпосередньо виконавсько-сценічного образу відповідно до впливу мас-медіа культур.

Посилання

Bobul I. (2018). The genre forms and style connotations of vocal and variety performance in the modern culture of Ukraine of the late XX - beginning of the XXI century: author. diss. Cand. art criticism: Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 23 р. [in Ukrainian].

Kablova T. (2017). Concept of a concert-lecture in the conditions of globalization of culture. National Cultures in a Globalized World. Kyiv: KNUKIM [in Ukrainian].

Kablova, T. & Teteria, V. (2016). Folk song as intentional part of M. Lysenko's creativity. Aktualni problemy istorii, teoryi i practyky khudozhnei cultury, 37, р. 149-154 [in Ukrainian].

Luman N. (2005). The reality of mass media; trans. with him. A. Antonovsky. Moscow: Praxis, 256 p. [in Ukrainian].

Mozgovy M. (2007). Formation and tendencies of the Ukrainian variety song development: author. diss. Cand. art criticism: Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv,20 р. [in Ukrainian].

Ryabukha T. (2017). Origins and intonation components of the Ukrainian song variety: author. diss. Cand. art criticism: Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv,20 р. [in Ukrainian].

Samaja, T. (2018). Vocal pop art as a factor in the cultural life of Ukraine in the second half of the XX - beginning of the XXI century. Kyiv: NAKKKIM [in Ukrainian].

Samoilenko A. (2002). Musicology and methodology of humanitarian knowledge. The problem of dialogue. Odessa: Astroprint, 244 p. [in Ukrainian].

Tard G. ( 1999). Public opinion and the crowd. Moscow, 203 p. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-19

Номер

Розділ

Музичне мистецтво