ПІДХОДИ ДО КЛАСИФІКАЦІЇ СУЧАСНИХ МУЗИЧНО-ЕКРАННИХ ФОРМ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.37.2020.221803Ключові слова:
музика на екрані, музично-екранні форми, класифікація музично-екранних форм, мюзикл, відеоальбом, кліпАнотація
Мета полягає у визначенні найбільш відповідних ознак систематизації музично-екранних форм для створення гнучкої системи їх класифікації. Методологія дослідження спирається на комплекс загальнонаукових методів аналізу та синтезу, аналогії, зіставлення та порівняння, систематизації, з використанням міждисциплінарного (музикознавчого та кінознавчого) підходу. Наукова новизна виявляється у віднайденні характерних ознак, чинників музично-екранних форм, за якими пропоновано декілька варіантів їх класифікації. Дана систематизація екранних творів з домінуючою музичною складовою дозволяє поглянути на уже відомих її представників в процесі подальших наукових розвідок з нового ракурсу. Крім того, класифікація сприятиме введенню в науковий обіг новітніх форм, створених за допомогою зростаючої технологізації побуту. Висновки. Процес накопичення достатньої кількості схожих ознак окремих елементів підштовхує науковця запропонувати систему класифікації, яка б умістила існуючі об’єкти в єдине ціле. Порівнюючи «класичні» музично-екранні форми з новітніми і систематизуючи їх на спільних умовах, ми тим самим відстоюємо право на існування та наукове дослідження найновітніших форм (відеоальбом, музичний блог, відеоарт, музичний серіал, музичні альманахи та ін.). Розроблена систематизація дозволить в майбутньому чітко окреслювати місце форм, що на даний момент ще не є очевидними, тобто які генеруватимуться як нові явища в медіапросторі. Процес класифікації допомагає, по-перше, виявити унікальність кожної з форм і, по-друге, визначити її місце в системі екранних мистецтв.Посилання
On Approval of Methodological Recommendations for Accounting of Intangible Assets of Film Production. The Order of the Ministry of Culture and Tourism of Ukraine activity from April 2 2008, № 353/0/16-08. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0353655-08 (last accessed: 28.10.2019) [in Ukrainian].
Yermolayev, A. (2015). The system of film genres: genesis, interaction, approaches to classification. Sovremennye problemy nauki i obrazovaniya, 3. Retrieved from: https://www.science-education.ru/art/article/view?id=13755 (last accessed: 30.10.2019) [in Russian].
Klekovkin, O. (2017). The Art: Research Methodology: Methodological Manual. Kyiv: The Modern Art Research Institute of the National Academy of Arts of Ukraine [in Ukrainian].
Sydorchuk, T. (2018). "Musical-screen form:" determining the content of the concept. Naukovyi Visnyk Kyivskogo Natsionalnogo Universytetu Teatru, kino i Telebachennya im. I. K. Karpenka-Karogo, 23, 122–128 [in Ukrainian].
Stanislavska K. (2016). Artistiс-entertainment forms of contemporary culture: monograph. Kyiv: NAKKKiM [in Ukrainian].
Stanislavska K. (2017). Contemporary entertainment genres of performing-screen existence. Naukovyi Visnyk Kyivskogo Natsionalnogo Universytetu Teatru, kino i Telebachennya im. I. K. Karpenka-Karogo, 21, 90–93 [in Ukrainian].
Filkevych, G. (2004). Music and Cinema: Articles, Lectures, Essays, Memories. Kyiv: PP Kliots A. O. [in Ukrainian].
Chernyshov A. (2012). Sound collections of media music. Vestnik Tomskogo Gosudarstvennogo Universiteta, 357, 67–70. Retrieved from: https://studylib.ru/doc/2003494/a.v.-chernyshov-zvukovye-kollekcii-mediamuzyki (last accessed: 28.10.2019) [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Tetiana Sydorchuk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.