ТВОРЧИЙ ДІАЛОГ ТА ПЕРЕХРЕСНІ ВЗАЄМОВПЛИВИ У СПІВПРАЦІ ЕСТРАДНОГО АРТИСТА-ВОКАЛІСТА І ЗВУКОРЕЖИСЕРА/САУНД-ДИЗАЙНЕРА В СУЧАСНИХ УМОВАХ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ РЕАЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Світлана Садовенко

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.37.2020.221818

Ключові слова:

творчий діалог, артист-вокаліст, звукорежисер/саунд-дизайнер, естрадний вокал, хронотоп, продюсер, художня культура.

Анотація

Метою роботи є концептуалізація та актуалізація в контексті сучасного музикознавства проблеми творчого діалогу естрадного артиста-вокаліста та звукорежисера/саунд-дизайнера як комплексного феномену художньої культури у хронотопі другої половини ХХ – початку ХХІ століття. Методологія дослідження полягає у застосуванні компаративного та конкретно-історичного методів для концептуалізації творчого діалогу естрадного вокаліста й саунд-дизайнера, окреслення їх перехресних взаємовпливів, використання формального методу та методу герменевтичної інтерпретації для аналізу концепту «творчий діалог», профілювання його функцій у хронотопі сьогодення. Наукова новизна полягає у концептуалізації та актуалізації в контексті сучасного музикознавства проблеми творчого діалогу естрадного артиста-вокаліста та звукорежисера/саунд-дизайнера як комплексного феномену художньої культури у хронотопі другої половини ХХ – початку ХХІ століття, розкритті виконавських технік естрадного артиста-вокаліста й особливостей перехресних взаємовпливів, що відбуваються під час репетицій, студійного звукозапису, на концертних виступах та інших творчих взаємодіях, визначенні й осмисленні функцій та внутрішньої структури творчого діалогу естрадного співака із звукорежисером/саунд-дизайнером у спільній роботі, доведенні, що для вокалістів звукорежисер є повноцінним співавтором мистецьких проєктів і продюсером успіху. Висновки. Проведене дослідження показало, що аналіз творчого діалогу естрадного артиста-вокаліста у спільній роботі зі звукорежисером/саунд-дизайнером та профілювання його функцій у хронотопі сьогодення, розгляд концепту «творчий діалог», окреслення виконавських технік естрадного співака й особливостей перехресних взаємовпливів, що відбуваються під час репетицій, студійного звукозапису, на концертних виступах та в інших творчих взаємодіях у сучасних умовах соціокультурної реальності є дійсно актуальним. Для вокалістів звукорежисер/саунд-дизайнер є повноцінним співавтором мистецьких проєктів і продюсером успіху. Актуалізація концепту «творчий діалог» з точки зору процесуального та діалогічного його осягнення в контексті сучасного музикознавства та розгляд питання творчого діалогу естрадного артиста-вокаліста та звукорежисера/саунд-дизайнера як комплексного феномену художньої культури у хронотопі другої половини ХХ – початку ХХІ століття є тим привабливим явищем, яке потребує вивчення і проведення подальших ґрунтовних досліджень.

Посилання

Badiou, A. (2003). Manifesto of Philosophy / trans. with fr. V. Lapitsky. SPb. : Machina, 182 [in Russian].

Bilchenko, E. V. (2020). Diversity of creative dialogues in the discourse of global culture: the screen of memory // Activities of the producer in the cultural and artistic space of the XXI century: creative dialogues. Zb. naukovykh pratsʹ / Upor., nauk. red. : S. Sadovenko. Kyyiv : NAKKKiM, 400. S. 17–27 [in Ukrainian].

Wittgenstein, L. (1994). Logical-philosophical treatise // Wittgenstein L. Philosophical works. Part 1 / per. with it.; comp., entry. Art., note. M.S. Kozlova; per. M.S. Kozlova, Yu.A. Aseeva. Moscow, 612 [in Russian].

Vratarev, I. (2006). Tsey golos chuyut' nebesa y zemlya // Den'. 29 veresnya [in Ukrainian].

Garcia, M. (2015). Polnyy traktat ob iskusstve peniya. Uchebnoye posobiye. Moskva, 60 [in Russian].

Gadamer, G.-Ґ. (2000). On the issue of self-understanding. Hermeneutic contribution to the issue of demythologization / Hans-Georg Gadamer; lane. with him. M. Kushnir // Gadamer G.-Ґ. Truth and method: in 2 vols. Vol. 2: Additions. Indexes / lane. with him. M. Kushnir. Kyiv: Universe, 111–121 [in Ukrainian].

Dolar, M. (2020). At first sight / Mladen Dolar; lane. with English A. Smirnova // Dollar M., Bozhovich M., Zupanchich A. Love machine; Lacan and Spinoza; A comedy of love. SPb. : Aletya, 5–40 [in Russian].

Katsavets, R. (2007). Zolote dzherelʹtse. Vyslovlyuvannya vidomykh lyudey pro slovo, movu, krasnomovstvo. Navch. posib. K., 3-tye vyd. URL : http://p-for.com/book_281_glava_50_ROZD%D0% 86L_V_mudr%D1%96s t_v%D1%96d _mudrik.html [in Ukrainian].

Lukyanchenko V. Panning and spatial representation of vocals. Electronic resource. Access mode: https://corpuscul.net/panoramirovanie-i-prostranstvennoe-predstavlenie-vokala/?fbclid=IwAR1BnLmVapZtu2tqmJ _QOpc7KBxH-v5d4JryIJMQe937 Nwb4h6oba41kv

Miller J.-A. (2017). Introduction to the clinic of Lacanian psychoanalysis. Nine Spanish lectures / Jacques-Alain Miller; Per. with isp. N. Muravyova. Moscow: Logos Publishing House / Gnosis, letterra.org project, 184 [in Russian].

Temnaya nochʹ. Muzyka N. Bohoslovskoho, slova V. Ahatova (1943). Performed by M. Bernes (1943). URL : https://xn--80abjd7bf.xn--80acgfbsl1azdqr.xn--p1ai/%D0%BC%D0%B5%D0% B4%D0%B8%D0%B0/%D0%BF%D0%B5%D1%81%D0%BD%D0%B8/%D0%BD%D0%BE%D1%87%D1%8C [in Russian].

I suffocate without you, words by Serhiy Vovchenko, music by Anzhelika Yarmolyuk. People's Artist of Ukraine Femiy Mustafayev sings. A recording from the creative evening "Vyshivanka" by the Honored Artist of Ukraine Angela Yarmolyuk. 09/22/2018 m. Kyiv. Electronic resource / Access mode: https://www.youtube.c om/watch?v=FM5lZXtjbgM [in Ukrainian].

Jaspers, K. (1994). The meaning and purpose of history / Carl Jaspers; [trans. with him. WE. Levin]. Moscow: Respublika, 527 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-19

Номер

Розділ

Сценічне мистецтво