ТВОРЧИЙ ДІАЛОГ ТА ПЕРЕХРЕСНІ ВЗАЄМОВПЛИВИ У СПІВПРАЦІ ЕСТРАДНОГО АРТИСТА-ВОКАЛІСТА І ЗВУКОРЕЖИСЕРА/САУНД-ДИЗАЙНЕРА В СУЧАСНИХ УМОВАХ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ РЕАЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.37.2020.221818Ключові слова:
творчий діалог, артист-вокаліст, звукорежисер/саунд-дизайнер, естрадний вокал, хронотоп, продюсер, художня культура.Анотація
Метою роботи є концептуалізація та актуалізація в контексті сучасного музикознавства проблеми творчого діалогу естрадного артиста-вокаліста та звукорежисера/саунд-дизайнера як комплексного феномену художньої культури у хронотопі другої половини ХХ – початку ХХІ століття. Методологія дослідження полягає у застосуванні компаративного та конкретно-історичного методів для концептуалізації творчого діалогу естрадного вокаліста й саунд-дизайнера, окреслення їх перехресних взаємовпливів, використання формального методу та методу герменевтичної інтерпретації для аналізу концепту «творчий діалог», профілювання його функцій у хронотопі сьогодення. Наукова новизна полягає у концептуалізації та актуалізації в контексті сучасного музикознавства проблеми творчого діалогу естрадного артиста-вокаліста та звукорежисера/саунд-дизайнера як комплексного феномену художньої культури у хронотопі другої половини ХХ – початку ХХІ століття, розкритті виконавських технік естрадного артиста-вокаліста й особливостей перехресних взаємовпливів, що відбуваються під час репетицій, студійного звукозапису, на концертних виступах та інших творчих взаємодіях, визначенні й осмисленні функцій та внутрішньої структури творчого діалогу естрадного співака із звукорежисером/саунд-дизайнером у спільній роботі, доведенні, що для вокалістів звукорежисер є повноцінним співавтором мистецьких проєктів і продюсером успіху. Висновки. Проведене дослідження показало, що аналіз творчого діалогу естрадного артиста-вокаліста у спільній роботі зі звукорежисером/саунд-дизайнером та профілювання його функцій у хронотопі сьогодення, розгляд концепту «творчий діалог», окреслення виконавських технік естрадного співака й особливостей перехресних взаємовпливів, що відбуваються під час репетицій, студійного звукозапису, на концертних виступах та в інших творчих взаємодіях у сучасних умовах соціокультурної реальності є дійсно актуальним. Для вокалістів звукорежисер/саунд-дизайнер є повноцінним співавтором мистецьких проєктів і продюсером успіху. Актуалізація концепту «творчий діалог» з точки зору процесуального та діалогічного його осягнення в контексті сучасного музикознавства та розгляд питання творчого діалогу естрадного артиста-вокаліста та звукорежисера/саунд-дизайнера як комплексного феномену художньої культури у хронотопі другої половини ХХ – початку ХХІ століття є тим привабливим явищем, яке потребує вивчення і проведення подальших ґрунтовних досліджень.Посилання
Badiou, A. (2003). Manifesto of Philosophy / trans. with fr. V. Lapitsky. SPb. : Machina, 182 [in Russian].
Bilchenko, E. V. (2020). Diversity of creative dialogues in the discourse of global culture: the screen of memory // Activities of the producer in the cultural and artistic space of the XXI century: creative dialogues. Zb. naukovykh pratsʹ / Upor., nauk. red. : S. Sadovenko. Kyyiv : NAKKKiM, 400. S. 17–27 [in Ukrainian].
Wittgenstein, L. (1994). Logical-philosophical treatise // Wittgenstein L. Philosophical works. Part 1 / per. with it.; comp., entry. Art., note. M.S. Kozlova; per. M.S. Kozlova, Yu.A. Aseeva. Moscow, 612 [in Russian].
Vratarev, I. (2006). Tsey golos chuyut' nebesa y zemlya // Den'. 29 veresnya [in Ukrainian].
Garcia, M. (2015). Polnyy traktat ob iskusstve peniya. Uchebnoye posobiye. Moskva, 60 [in Russian].
Gadamer, G.-Ґ. (2000). On the issue of self-understanding. Hermeneutic contribution to the issue of demythologization / Hans-Georg Gadamer; lane. with him. M. Kushnir // Gadamer G.-Ґ. Truth and method: in 2 vols. Vol. 2: Additions. Indexes / lane. with him. M. Kushnir. Kyiv: Universe, 111–121 [in Ukrainian].
Dolar, M. (2020). At first sight / Mladen Dolar; lane. with English A. Smirnova // Dollar M., Bozhovich M., Zupanchich A. Love machine; Lacan and Spinoza; A comedy of love. SPb. : Aletya, 5–40 [in Russian].
Katsavets, R. (2007). Zolote dzherelʹtse. Vyslovlyuvannya vidomykh lyudey pro slovo, movu, krasnomovstvo. Navch. posib. K., 3-tye vyd. URL : http://p-for.com/book_281_glava_50_ROZD%D0% 86L_V_mudr%D1%96s t_v%D1%96d _mudrik.html [in Ukrainian].
Lukyanchenko V. Panning and spatial representation of vocals. Electronic resource. Access mode: https://corpuscul.net/panoramirovanie-i-prostranstvennoe-predstavlenie-vokala/?fbclid=IwAR1BnLmVapZtu2tqmJ _QOpc7KBxH-v5d4JryIJMQe937 Nwb4h6oba41kv
Miller J.-A. (2017). Introduction to the clinic of Lacanian psychoanalysis. Nine Spanish lectures / Jacques-Alain Miller; Per. with isp. N. Muravyova. Moscow: Logos Publishing House / Gnosis, letterra.org project, 184 [in Russian].
Temnaya nochʹ. Muzyka N. Bohoslovskoho, slova V. Ahatova (1943). Performed by M. Bernes (1943). URL : https://xn--80abjd7bf.xn--80acgfbsl1azdqr.xn--p1ai/%D0%BC%D0%B5%D0% B4%D0%B8%D0%B0/%D0%BF%D0%B5%D1%81%D0%BD%D0%B8/%D0%BD%D0%BE%D1%87%D1%8C [in Russian].
I suffocate without you, words by Serhiy Vovchenko, music by Anzhelika Yarmolyuk. People's Artist of Ukraine Femiy Mustafayev sings. A recording from the creative evening "Vyshivanka" by the Honored Artist of Ukraine Angela Yarmolyuk. 09/22/2018 m. Kyiv. Electronic resource / Access mode: https://www.youtube.c om/watch?v=FM5lZXtjbgM [in Ukrainian].
Jaspers, K. (1994). The meaning and purpose of history / Carl Jaspers; [trans. with him. WE. Levin]. Moscow: Respublika, 527 [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Svіtlana Sadovenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.