ІНДИКАТОРИ ҐЕНДЕРНИХ СТЕРЕОТИПІВ В МИСТЕЦЬКІЙ КАР’ЄРІ (АНАЛІТИЧНИЙ ДИСКУРС)
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.38.2020.222067Ключові слова:
ґендер, стереотипи, ґендерні ролі, індикатори, кар’єрний зріст, мистецька кар’єра, стать.Анотація
Ґендерні стереотипи мають деяку невідповідність з реаліями сьогодення, тому стають проблемою як для суспільства, так і для окремої особи, оскільки вони порушують актуальні питання формування ґендерної рівності. Для вирішення цих проблем необхідні дослідження індикаторів ґендерних стереотипів. Саме тому, в контексті нашого дослідження, метою є визначення індикаторів ґендерних стереотипів в побудові мистецької кар’єри. Методологія дослідження обумовлена ґендерним підходом спрямованим на подолання ґендерних стереотипів у соціумі, рівноправністю, партнерством та взаємодією обох статей. Дослідження передбачає використання загальнонаукових методів аналізу, синтезу та узагальнення. Метод компаративного аналізу та аналогії, дозволяє ґрунтовно осмислити ґендерні стереотипи та їх вплив на побудову кар’єри в мистецькій галузі праці. Наукова новизна полягає у визначенні індикаторів ґендерних стереотипів, пов’язаних саме із соціальними стереотипами щодо розподілу ролей, в побудові мистецької кар’єри. Висновки підсумовують аналіз та визначення індикаторів ґендерних стереотипів в побудові мистецької кар’єри. Осмислено, що ґендерні стереотипи сформовані культурою як узагальнені переконання, а ґендерна роль означає набір очікуваних зразків (норм) поведінки для чоловіків і жінок. Доведено, що розподіл праці, продовжує відтворювати ґендерно-рольові стереотипи. Проаналізовано проблеми соціальних стереотипів, самоідентифікації та вільного мислення з якими жінки стикаються, реалізуючи себе в мистецтві. Констатовано, що усталені погляди стосовно статевої відмінності при працевлаштуванні, пов’язані саме із соціальними стереотипами щодо розподілу ролей. Саме такі стереотипи не дозволяють об’єктивно оцінювати можливості та компетентності жінок при працевлаштуванні чи побудові кар’єрного зросту в мистецьких галузях, відповідно пропозиція працевлаштування для чоловіків і жінок значно різниться в кількісному і якісному ракурсах.Посилання
Gender Media Practices: A Handbook on Gender Equality and Non-Discrimination for Higher Education Students (2014). Under general. ed. team of authors Kyiv. (p.206) [in Ukrainian].
Dulia, T. P. (2015). Features of the influence of gender stereotypes on the development of adolescent personality. Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University by name Shevchenko. Chernihiv. № 128. (P. 100 – 103) [in Ukrainian].
Kostenko, L. Variable gender. The Gender Online project is Slavia's CHOO VAO. URL: https://www.slideshare.net/yuliachar1/ss-35863745?next_slideshow=1 [in Ukrainian] (viewed on February 12, 2020)
Poliuha, V. (2017). Gendered definitions of musical art in the educational system. Anthropological dimensions of philosophical research. Dnepropetrovsk, Issue, 11. (P. 102-110) [in Ukrainian].
Segregation. Free Encyclopedia Wikipedia. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Сегрегація_(суспільство) (viewed on February 12, 2020)
Shevchenko, Z.V. (2016). Glossary of Gender Terms. Cherkasy, URL: http://a-z-gender.net/ua/teoriya-statevorolovo%D1%97-socializaci%D1%97-osobistosti.html [in Ukrainian] (viewed on February 12, 2020) 7. Mead, M. (1949). Male and female а study of the sexes in a changing world. New York: W. Morrow, (p. 477) URL: https://www.worldcat.org/title/male-and-female-a-study-of-the-sexes-in-a-changing-world/oclc/2666993 [in English] (viewed on February 03, 2020)
Pollock, J. (1950). Interview by William Wright, Summer. (p.140) URL: https://ru.citaty.net/avtory/ dzhekson-pollok/?page=2 [in English] (viewed on February 03, 2020)
Tagg, Ph. (1985). Address on the State of the Association. 3rd IASPM international conference, Montréal. (p.18) URL: https://www.tagg.org/articles/montreal.html [in English] (viewed on February 03, 2020)
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Tetiana Andrusyshyn
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.