ІСТОРИКО-ГЕРОЇЧНА ТЕМАТИКА КИЇВСЬКОЇ РУСІ І ГЕТЬМАНЩИНИ У ТВОРЧОСТІ В. ПОЛТАВЦЯ У КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.38.2020.222079Ключові слова:
національна історія, героїчна боротьба, княжа доба, козацтво, живопис, графічне зображення.Анотація
Мета дослідження – розглянути твори В. Полтавця на історико-героїчну тематику Київської Русі і Гетьманщини в контексті розвитку історичного жанру в Україні. Методологія статті ґрунтується на науковому методі історичного дослідження, часового і галузевого співставлення споріднених творів мистецтва, логіко-хронологічному методі аналізу періодів і стилів в мистецтві. Наукова новизна роботи полягає в проведеній систематизації і порівняльному аналізі творів історичного жанру в різних галузях мистецтва в значному часовому просторі, виявленні взаємозв’язку між цими галузями, означенні цього напрямку мистецтва як важливого складника української культури, дослідженні значущості особистого вкладу митця в її розвиток. Висновки. Здійснений аналіз засвідчує високий рівень розвитку мистецтва на історико-героїчну тематику в Україні, утверджує важливість праці художника і представників інших творчих професій, виявляє необхідність подальшого опрацювання піднятої теми зважаючи на її актуальність для держави, ставить проблему недостатнього наукового дослідження теми і її популяризації.Посилання
Apanovich O. (1969). Armed forces of Ukraine in the first half of XVIII century. Kyiv: Naukova Dumka, [in Ukrainian].
Biletsky P.O. (1969). Ukrainian portrait painting of the century. Problems of formation and development. Kyiv: Mystetstvo [in Ukrainian].
Zholtovsky P.М. (1988). Monumental painting in Ukraine in XVII-XVIII centures. Kiev: Naukova Dumka [in Ukrainian].
Kostomarov N.I. (2006). Russian history in the biographies of its main figures. Moskow: EKSMO [in Russian].
Mikhailova R.D. (2015). Folk painting "Kozak Mamai" In modern research. Abstracts of reports at the all-Ukrainian scientific conference. Kyiv: LAT & K [in Ukrainian].
Mikhailova R.D. (2011). Historical and battle painting of the mid-17th-mid-18th century. History of Ukrainian Art in 5 Volumes. Vol. 3 Kyiv: IMFE NANU [in Ukrainian].
Mikhailova R.D. (2012). Features of image-creation in the historical genre of the XVI-XVIII centuries (on the example of Ukrainian art.) Scientific notes. Culture and Art in the Modern World, KNUKiM, Issue 13. Kyiv [in Ukrainian].
Mikhailova R.D. (2013). Historical genre in the work of Ukrainian artists – students of the Imperial Academy of Arts. Collection of scientific works. Visnik KNUKiM, 28. Kyiv National University of Culture and Arts. Kyiv [in Ukrainian].
Ohienko I. (1991). Ukrainian culture. Kyiv: Radianska Ukraina [in Ukrainian].
Chukhlib T. (2015). Hetmans of Ukraine-Rus. Kyiv: BAO [in Ukrainian].
Art of the Ukrainian Sixties (2015). Editors-compilers O. Balashova, L. Herman. Kyiv, Osnovi [in Ukrainian].
Thomas W. und Fleckner, Uwe. Historienmalerei, Heidelberg: arthistoricum.net, 2019. URL: https://doi.org/10.11588/arthistoricum.445 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Oksana Poltavets-Guida
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.