ЕТНОКУЛЬТУРОЛОГІЧНИЙ ВИМІР ХОРОВОЇ ШКОЛИ ПАВЛА МУРАВСЬКОГО

Автор(и)

  • Victor Stepurko
  • Natalia Stepurko

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.38.2020.222101

Ключові слова:

соціокультурне середовище, етнокультурологічний вияв, ідея сакральності, спів a cappella (без супроводу), вокальна мелодика, патерни музичного мислення.

Анотація

Мета роботи полягає у визначенні етнокультурологічної складової хорової школи Павла Муравського в контексті соціальних та мистецьких виявів буттєвого простору України. Методологія дослідження спрямовується на розкриття впливу ідей сакральності у творчості українського хормейстера, на противагу матеріалістичній установці соціокультурного середовища; визначення сутності творчих напрямів його хорової школи, сформованих у практичній діяльності та висловлених у книзі «Моя хорова школа» [3]. Наукова новизна роботи у виявленні етнокультурологічної складової творчого методу, розкритті наративних концептів школи Павла Муравського і його розуміння хорового мистецтва a cappella (без супроводу), як національної етнокультурологічної ідеї святовідношення в українській філософії мистецтва. Висновок. Хорова школа П. Муравського ґрунтується на національній традиції співу a cappella, що сповідує споконвічну красу вокальної мелодики і сакральну значимість гуртового виконавства як вияв етнокультурологічної єдності суспільства.

Посилання

Heidegger M. (1991). Conversation on a country road. Moscow: Higher School [in Russian].

Lychkova V. A. (2011). Philosophy of Ethnocultural. Kyiv: PARAPAN [in Ukrainian].

Muravsky P. I. (2014). My choral school, ed.-order. O. A. Shokalo. Kyiv: Prosvita [in Ukrainian].

Muravsky P. I. (2012). The purity of singing - purity of life, order. O. A. Shokalo. Kyiv: Prosvita [in Ukrainian].

Shevchenko T. (2009). Kobzar, ed. M. I. Prevarska. Kyiv: Veles [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-19

Номер

Розділ

Музичне мистецтво