ВОКАЛЬНО-СЛУХОВИЙ САМОКОНТРОЛЬ ЯК ЗАСІБ ВДОСКОНАЛЕННЯ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СПІВАКІВ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.38.2020.222103Ключові слова:
вокальний і слуховий самоконтроль, саморегуляція, професійна підготовка.Анотація
Мета роботи полягає у визначенні умов, спрямованих на формування фахових навичок вокального і слухового самоконтролю у співака. Методологія дослідження: розв’язання поставлених завдань здійснювалось із використанням взаємодоповнюючих загальнонаукових методів теоретичного та емпіричного дослідження, які забезпечили можливість комплексного наукового пізнання. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше проаналізовано зміст вокально-слухового самоконтролю відповідно до специфіки професійної вокально-виконавської діяльності, конкретизовано сутність поняття «вокально-слуховий самоконтроль», уточнені базові компоненти вокального і слухового самоконтролю, що забезпечують високий рівень професійності й майстерності співака. Висновки. Музично-слуховий самоконтроль варто розглядати як єдиний комплекс слухових, м’язових й вібраційних відчуттів, який забезпечує професійне виконання музичних творів. Головна дія самоконтролю проявляється в умовах об’єднання відчуттів, які відповідають професійним вокальним навичкам. Відсутність будь-якого з них неминуче призводить до зниження майстерності. Рівень формування навичок, які об’єднують елементи вокального і слухового самоконтролю, можуть слугувати критеріями розвитку професіоналізму у виконавчій діяльності.Посилання
Anohin, P. K. (1980). Nodal issues of the functional system. Mosсow [in Russian].
Grebenyuk, N. E. (2017). Formation of singing and speaking soundproofing in the process of faculty preparation of the teacher. Naukovi zapusku Kirovogradckogo derzhavnogo pedagogichnogo universutetu іm. Volodumura Vunnuchenka. Seria Pedagogichni nauky, 155, 65-69 [in Ukrainian].
Dmitriev, L. B. (1996). Fundamentals of vocal techniques. Moscow [in Russian].
Lemeshev, S. Ya. (1982). Path to art. Moscow [in Russian].
Lynda, A. S. (1979). Didactic foundations of the formation of self-control in the process of students’ independent educational work. Moscow [in Russian].
Malysheva, N. M. (1989). About the work of the singer on the voice. Voprosy vokalnoj pedagogiki, №1, 50-76 [in Russian].
Marufenko, О. B. (2006). Formation of vocal and auditory skills of the future music teacher. Candidate’s thesis. Sumy : SDPU іm. A. S. Makarenka [in Ukrainian].
Morozov, B. P. (1986). Vocal hearing and voice. Moscow [in Russian].
Оs'kina, S. Е. (1987). Internal ear for music. Moscow [in Russian].
Fedoryshyn, F. І. (2006). Formation of performance mastery of students in music and pedagogical faculties in the process of collective music creating. Кyiv [in Ukrainian].
Shalyapin, F. I. (2017). Masks and soul. Moscow [in Russian].
Shevchenko, N. S. (2020). Elements of advanced vocal techniques in modern performance. Muzykoznavchi zapysky, № 37, 124 – 128 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Femiy Mustafayev
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.