ВИХОВНА РОЛЬ АНСАМБЛІВ МАЛИХ ФОРМ У СТАНОВЛЕННІ СПІВАКА-ПОЧАТКІВЦЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.38.2020.222112Ключові слова:
ансамблі малих форм, співак-початковець, виховання, соціалізація, психологічна сфера, особистісно-фізіологічна сфера, соціально-культурна сфера, загальновиховний, музично виховний.Анотація
Метою роботи є огляд наявної літератури з означеної проблематики; узагальнення окреслених у віднайдених джерелах положень; їхній аналіз та систематизація. Методологія дослідження полягає у вивченні та аналізі вокально-педагогічної та музикознавчої джерельної бази, співставленні та узагальненні проблеми, що уможливлює формулювання висновків. Наукова новизна роботи полягає у дослідженні маловивченого аспекту ансамблевого співу, а саме його виховного впливу на початківця-співака. У статті запропоновано авторський погляд на переваги ансамблевого співу та сформульовано і обґрунтовано його виховний потенціал у процесі становлення як музиканта-професіонала, так і гармонійно розвиненої особистості співака. Висновки. У процесі аналізу наявних праць було класифіковано виховний вплив участі співака-початківця в ансамблях малих форм на такий, що стає рушієм змін у психологічній сфері (інтелект, творчість, креативність, фантазія, уява, пам’ять, увага та ін...), особистісно-фізіологічній (працездатність, воля, цілеспрямованість, фізичні якості, необхідні для вокальної творчості) та соціально-культурній (культура співу, культура особистості, збагачення музичного кругозору, духовна культура, вміння працювати в колективі, відчуття себе частиною колективу, повага до інших учасників колективу та ін.). Сформульовано переваги ансамблевого співу, порівняно із індивідуальним та хоровим. Запропоновано розгляд виховної ролі ансамблів малих форм на співаків-початківців у двох площинах: загальновиховній (мова йде про формування ряду особистісних та фізіологічних рис та якостей, які, з одного боку, напряму пов’язані із музичною діяльністю, а з іншого, є чинниками успішності виконання будь-якої іншої діяльності) та музично виховній (ті якості, що сприяють розвиткові спеціальних музичних здібностей, формують вузько-музичні навички та вміння).Посилання
Volic O. (2010). The influence of music as a component of art therapy on the development of musical and aesthetic consciousness in students of junior classes of children’s music school. Musicological thought of Dnipropetrovsk region, 5, 228–235 [in Ukrainian]
Danyilchuk O. (2019). Actuality of the phonetical method in the process of the education of the singer. Young Scientist, 10 (74), 53–56 [in Ukrainian]
Zaharchenko N. (2013). Reflections on the art of vocal education. National Academy of culture and arts management Herald, 101, 64–73 [in Russian]
Cavun V. (2020). Therapeutic effects of ensemble singing. National Academy of Culture and Arts Management Нerald: Science journal, 2, 237–240 [in Ukrainian]
Lyashenko L. L. (2018). The Phenomenon of Talent in the Cultural Discourse (Based on the Course of Life and Creative Development of E. Korngold). A dissertation for obtaining an academic degree of candidate of cultural science in specialty 26.00.01 «Theory and History of Culture» (cultural science), 245 [in Ukrainian]
Merezhko Yu., Petrykova O. (2018). Vocal development of beginner singers during leisure activities. Topical problems of History, Theory, and Practice of Artistic Culture, ХХХХ, 178–187 [in English]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Lyudmila Larikova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.