ВИХОВНА РОЛЬ АНСАМБЛІВ МАЛИХ ФОРМ У СТАНОВЛЕННІ СПІВАКА-ПОЧАТКІВЦЯ

Автор(и)

  • Lyudmila Larikova

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.38.2020.222112

Ключові слова:

ансамблі малих форм, співак-початковець, виховання, соціалізація, психологічна сфера, особистісно-фізіологічна сфера, соціально-культурна сфера, загальновиховний, музично виховний.

Анотація

Метою роботи є огляд наявної літератури з означеної проблематики; узагальнення окреслених у віднайдених джерелах положень; їхній аналіз та систематизація. Методологія дослідження полягає у вивченні та аналізі вокально-педагогічної та музикознавчої джерельної бази, співставленні та узагальненні проблеми, що уможливлює формулювання висновків. Наукова новизна роботи полягає у дослідженні маловивченого аспекту ансамблевого співу, а саме його виховного впливу на початківця-співака. У статті запропоновано авторський погляд на переваги ансамблевого співу та сформульовано і обґрунтовано його виховний потенціал у процесі становлення як музиканта-професіонала, так і гармонійно розвиненої особистості співака. Висновки. У процесі аналізу наявних праць було класифіковано виховний вплив участі співака-початківця в ансамблях малих форм на такий, що стає рушієм змін у психологічній сфері (інтелект, творчість, креативність, фантазія, уява, пам’ять, увага та ін...), особистісно-фізіологічній (працездатність, воля, цілеспрямованість, фізичні якості, необхідні для вокальної творчості) та соціально-культурній (культура співу, культура особистості, збагачення музичного кругозору, духовна культура, вміння працювати в колективі, відчуття себе частиною колективу, повага до інших учасників колективу та ін.). Сформульовано переваги ансамблевого співу, порівняно із індивідуальним та хоровим. Запропоновано розгляд виховної ролі ансамблів малих форм на співаків-початківців у двох площинах: загальновиховній (мова йде про формування ряду особистісних та фізіологічних рис та якостей, які, з одного боку, напряму пов’язані із музичною діяльністю, а з іншого, є чинниками успішності виконання будь-якої іншої діяльності) та музично виховній (ті якості, що сприяють розвиткові спеціальних музичних здібностей, формують вузько-музичні навички та вміння).

Посилання

Volic O. (2010). The influence of music as a component of art therapy on the development of musical and aesthetic consciousness in students of junior classes of children’s music school. Musicological thought of Dnipropetrovsk region, 5, 228–235 [in Ukrainian]

Danyilchuk O. (2019). Actuality of the phonetical method in the process of the education of the singer. Young Scientist, 10 (74), 53–56 [in Ukrainian]

Zaharchenko N. (2013). Reflections on the art of vocal education. National Academy of culture and arts management Herald, 101, 64–73 [in Russian]

Cavun V. (2020). Therapeutic effects of ensemble singing. National Academy of Culture and Arts Management Нerald: Science journal, 2, 237–240 [in Ukrainian]

Lyashenko L. L. (2018). The Phenomenon of Talent in the Cultural Discourse (Based on the Course of Life and Creative Development of E. Korngold). A dissertation for obtaining an academic degree of candidate of cultural science in specialty 26.00.01 «Theory and History of Culture» (cultural science), 245 [in Ukrainian]

Merezhko Yu., Petrykova O. (2018). Vocal development of beginner singers during leisure activities. Topical problems of History, Theory, and Practice of Artistic Culture, ХХХХ, 178–187 [in English]

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-19

Номер

Розділ

Музичне мистецтво