ІНТЕРМЕДІАЛЬНІСТЬ І ПРОБЛЕМИ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ ВОКАЛЬНОГО ЦИКЛУ «КОРОТКА СОЛОМИНКА» Ф. ПУЛЕНКА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.39.2021.238698Анотація
Мета дослідження зумовлена потребою дослідження особливостей інтерпретації художніх текстів вокального циклу Ф. Пуленка на вірші М. Карема «Коротка соломинка» в інтермедіальному вимірі. Методологія дослідження спирається на комплексний підхід із застосуванням компаративного, структурного, міждисциплінарного методів та наративного аналізу для розуміння психологічних процесів, що виникають під час інтерпретації вокального циклу, передбачає включення проблеми аналізу в простір мистецтвознавчого та культурологічного дискурсу у міждисциплінарному контексті. Наукова новизна полягає у тому, що вперше вокальний цикл Ф. Пуленка розглянуто як повноцінний семіотичний простір, універсальну площину текстової категорії інтертекстуальності, яка наряду із специфічними характеристиками своєї знакової системи передає «образну» інформацію. Висновки Аналіз філософської, музикознавчої, мистецтвознавчої літератури дає підстави стверджувати, що інтермедіальність вокального твору тісно пов’язана з поняттями: «синтез мистецтв», «наратив», «екфразис», «синестезія», «сугестія» тощо. Вокальний цикл Ф. Пуленка на вірші М. Карема «Коротка соломинка» є повноцінним семіотичним простором, що відповідає універсальній текстовій категорії інтертекстуальності, яка наряду із специфічними характеристиками своєї знакової системи передає «образну» інформацію. Інтермедіальність вокального твору ґрунтується на взаємодії художніх кодів різних видів мистецтв як утворення цілісного поліхудожнього простору в системі культури. Поєднання наративного та інтермедіального підходів до музичних творів щодалі стає однією з найактуальніших тенденцій сучасного музикознавства, подальшого розвитку теорії та практики інтермедіальності.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.