ІНТЕРМЕДІАЛЬНІСТЬ І ПРОБЛЕМИ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ ВОКАЛЬНОГО ЦИКЛУ «КОРОТКА СОЛОМИНКА» Ф. ПУЛЕНКА

Автор(и)

  • Ірина Вежневець

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.39.2021.238698

Анотація

Мета дослідження зумовлена потребою дослідження особливостей інтерпретації художніх текстів вокального циклу Ф. Пуленка на вірші М. Карема «Коротка соломинка» в інтермедіальному вимірі. Методологія дослідження спирається на комплексний підхід із застосуванням компаративного, структурного, міждисциплінарного методів та наративного аналізу для розуміння психологічних процесів, що виникають під час інтерпретації вокального циклу, передбачає включення проблеми аналізу в простір мистецтвознавчого та культурологічного дискурсу у міждисциплінарному контексті. Наукова новизна полягає у тому, що вперше вокальний цикл Ф. Пуленка розглянуто як повноцінний семіотичний простір, універсальну площину текстової категорії інтертекстуальності, яка наряду із специфічними характеристиками своєї знакової системи передає «образну» інформацію. Висновки Аналіз філософської, музикознавчої, мистецтвознавчої літератури дає підстави стверджувати, що інтермедіальність вокального твору тісно пов’язана з поняттями: «синтез мистецтв», «наратив», «екфразис», «синестезія», «сугестія» тощо. Вокальний цикл Ф. Пуленка на вірші М. Карема «Коротка соломинка» є повноцінним семіотичним простором, що відповідає універсальній текстовій категорії інтертекстуальності, яка наряду із специфічними характеристиками своєї знакової системи передає «образну» інформацію. Інтермедіальність вокального твору ґрунтується на взаємодії художніх кодів різних видів мистецтв як утворення цілісного поліхудожнього простору в системі культури. Поєднання наративного та інтермедіального підходів до музичних творів щодалі стає однією з найактуальніших тенденцій сучасного музикознавства, подальшого розвитку теорії та практики інтермедіальності.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-01

Номер

Розділ

Музичне мистецтво