КЛАСИЧНИЙ КРОСОВЕР У СУЧАСНОМУ МУЗИЧНОМУ ПРОСТОРІ УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Світлана Муравіцька

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.39.2021.238716

Анотація

Мета роботи. У статті розглянуто ґенезу класичного кросовера та прослідковано його розвиток в українському культурно-мистецькому просторі. Методологія дослідження передбачає поєднання історико-культурного, аналітичного та компаративного методів, що дозволило з’ясувати місце класичного кросоверу в сучасній музичній культурі. Наукова новизна дослідження полягає у тому, що в українській науці вперше розглядаються українські представники класичного кросовера. Висновки. На межі ХХ – ХХІ ст. одним із напрямів, що синтезує здобутки академічного і естрадного (рок, поп, електронна музика) мистецтва, став класичний кросовер. Витоки цього напряму є більш давніми і сягають корінням 1960-х рр., коли здійснювалися перші спроби синтезу академічного та естрадного виконавства. Відомі українські співаки академічної школи Д. Гнатюк, Ю. Гуляєв, А. Мокренко, Д. Петриненко, Л. Остапенко виконували як класичні, так і естрадні твори. Сьогодні яскравим прикладом синтезу академічного і естрадного вокального мистецтва є дуети Ф. Мустафаєв – Т. Самая та В. Степова – В. Сінчук. Українська співачка, сопрано нового покоління Аріна Домські є єдиною представницею української сцени, яка послідовно звертається до напряму класичного кросовера, синтезуючи у різний спосіб естрадний та академічний вокальний репертуар.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-01

Номер

Розділ

Музичне мистецтво