Формейшн в танцювальному спорті: техніко-композиційні особливості

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.40.2021.250351

Анотація

Мета статті – виявити особливості історичного розвитку та еволюцію техніко-композиційних особливостей хореографічної форми змагального виду спортивного бального танцю формейшн. Методологія дослідження. Застосовано історичний метод, що посприяв розгляду ґенези та розвитку формейшн; компаративний метод, завдяки якому виявлено спільні та відмінні риси виконання танців формейшн в ХХ ст. і на сучасному етапі, що посприяли визначенню характерних стилістичних та техніко-композиційних ознак формейшн та ін. Наукова новизна. Досліджено особливості історичного розвитку хореографічної форми змагального виду спортивного бального танцю формейшн; уточнено термін «формейшн»; розглянуто еволюцію техніко-композиційних особливостей формейшн в танцювальному спорті на початку ХІ ст.; проаналізовано загальноприйняту традиційну методику тренування формейшн, що заснована на багаторазовому повторенні змагальної композиції; окреслено перспективи формейшн в сучасному танцювальному спорті. Висновки. Активний розвиток бального танцю на початку ХХІ ст. посприяв становленню його в форматі складно-координованого виду спорту, що відповідно зумовило розвиток спортивно-технічної майстерності танцюристів, як одного з компонентів загальної системи підготовки. Наразі під досконалою технікою бальних танців розуміють найбільш раціональний та ефективний спосіб виконання, що дозволяє досягнути найкращого результату. Протягом останніх кількох років танець формейшн сильно змінився – збільшилася швидкість та динаміка виконання, з’явилися численні плавні зміни положення без повної зупинки, а також тенденція до прямої побудови, що зумовило підвищення вимог до техніки танцю і позитивно вплинуло конкурентоздатність на національному та міжнародному рівні.

Ключові слова: формейшн, бальний танець, танцювальний спорт, техніко-композиційні особливості.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30

Номер

Розділ

Хореографія