Розвиток бальної хореографії в кавказьких країнах у другій половині ХХ – початку ХХІ століття
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.41.2022.262959Анотація
Мета статті – проаналізувати історичні процеси розвитку бальної хореографії в кавказьких країнах (Грузії, Вірменії, Азербайджані) у другій половині ХХ – початку ХХІ століття. Методологія дослідження. У праці використано такі методи: історичний та історико-генетичний – для з’ясування генезису, специфіки процесів розвитку бального танцю; джерелознавчий – для відбору та опрацювання джерел, що стосуються мистецтва бального танцю; компаративний – для зіставлення історичних періодів еволюції бальної культури; включеного спостереження – для перегляду окремих хореографічних творів і попереднього їх осмислення. Наукова новизна. Уперше здійснено спробу наукового дослідження актуальних питань проблематики розвитку бальної хореографії в кавказьких країнах у другій половині ХХ – початку ХХІ століття. Висновки. У статті висвітлено особливості історичних процесів розвитку бальної хореографії в кавказьких країнах у другій половині ХХ – початку ХХІ століття. Проаналізовано історію становлення, місцеву специфіку бальної хореографії в Грузії, Вірменії, Азербайджані. Бальна хореографія в кавказьких країнах останні десятиліття постійно розвивається: зростає число її прихильників, асоціації набули членства в міжнародних федераціях, покращилась підготовка фахівців з бального танцю. Зроблено висновок, що поступова інтеграція бальних танців у міжнародний соціокультурний простір є загальною тенденцією цих країн. Наголошено, що більшу частину аматорської цільової аудиторії бальної хореографії в кавказьких країнах становить дитячий та юніорський контингент. Натомість масової популяризації бального танцю як рекреаційного й оздоровчого ресурсу серед населення середнього та старшого віку майже не існує, і в цьому аспекті кавказькі країни значно відстають від західного світу з його більш розвиненою соціальною політикою, спрямованою проти ейджизму. Трансляція досвіду різних поколінь майстрів бального танцю надає право говорити про спадковість традицій бальної хореографії в Грузії, Вірменії та Азербайджані.
Ключові слова: бальна хореографія, бальний танець, конкурсний танець.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Тетяна Павлюк
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.